Toon posts:

MTV Mobile: andere voorwaarden dan gedacht... kansloos...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dochter heeft twee jaar een abo gehad bij Hi. Onlangs heeft ze haar abo verlengd maar wat betreft de nieuwe mobiel en verbruik leek het beter over te stappen naar een MTV abo. Hi en MTV is ten slote een pot nat. Wij gingen er dan ook vanuit dat de diverse voorwaarden hetzelfde waren.

Nu krijgt mijn dochter opeens een sms dat haar internet tegoed overschreden is en er nu 10 cent per gebruikte Mb betaald moet gaan worden... Bij Hi, en dat vonden we juist zo ideaal en daar hebben we toendertijd bij het afsluiten specifiek op gelet, ging de snelheid van internet omlaag zodat je nooit onverwachte uitgaves had wat dat betreft. Hi en MTV blijken dus wel degelijk te verschillen in dit geval, iets waarvan wij niet op de hoogte zijn gesteld in de Hi winkel waar we een en ander hebben overlegd.

Ik neem aan dat het onmogelijk is om dat abo nog weer te wijzigen...? Het abo is ingegaan op 8 augustus j.l. voor twee jaar. Maken we nog kans om hier iets aan te doen? Je kan natuurlijk nooit bewijzen dat ons niets verteld is over het andere beleidt wat betreft het overschrijden van het Mb tegoed...

Het is met die nieuwe telefoon trouwens sowieso hopeloos gesteld wat betreft internetgebruik: diverse apps blijven in de achtergrond kostbare mb's opslurpen tenzij je handmatig apps stopt of 'killed'. Mijn dochter let altijd al vaak op dat ze gebruikt maakt van Wifi maar zelfs dan zit ze nu al boven de 1000 Mb... We hebben trouwens geen idee hoeveel dagen ze nog met dit tegoed moet doen want op de MTV site, waar je de diverse tegoeden kan checken, staat helemaal niets: die counter lijkt niet te werken. Er valt dus niets te checken... Al met al lijkt dit een hele dure miskoop te worden...

Ik ga morgen ff bellen met MTV mobile maar hoor graag eerst of ik nog ergens recht op heb of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:20:
Mijn dochter heeft twee jaar een abo gehad bij Hi. Onlangs heeft ze haar abo verlengd maar wat betreft de nieuwe mobiel en verbruik leek het beter over te stappen naar een MTV abo. Hi en MTV is ten slote een pot nat. Wij gingen er dan ook vanuit dat de diverse voorwaarden hetzelfde waren.

Nu krijgt mijn dochter opeens een sms dat haar internet tegoed overschreden is en er nu 10 cent per gebruikte Mb betaald moet gaan worden... Bij Hi, en dat vonden we juist zo ideaal en daar hebben we toendertijd bij het afsluiten specifiek op gelet, ging de snelheid van internet omlaag zodat je nooit onverwachte uitgaves had wat dat betreft. Hi en MTV blijken dus wel degelijk te verschillen in dit geval, iets waarvan wij niet op de hoogte zijn gesteld in de Hi winkel waar we een en ander hebben overlegd.
[...]
Ik ken de situatie verder niet en ik weet ook niet wat er is besproken in de winkel, maar qua 'recht hebben op' denk ik dat het lastig wordt om je recht te gaan halen. Tenzij natuurlijk in de winkel is verteld dat ook bij MTV Mobile de snelheid wordt teruggeschroefd en je op basis daarvan (en om andere redenen) juist voor MTV Mobile hebt gekozen.

Als de winkelmedewerker geen onjuiste informatie heeft verteld op basis waarvan jullie de beslissing hebben genomen...tsja, dan wordt het een lastig verhaal. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar in het algemeen heb je als consument ook een taak om je goed te (laten) informeren voordat je een beslissing neemt (niet bedoeld als aanval, overigens). En als iets van de voorwaarden niet duidelijk is dan kun je bijvoorbeeld vragen of MTV Mobile ook de snelheid naar beneden schroeft na 1 GB verbruik. Uit de eerste vetgedrukte tekst maak ik op dat jullie ervan uit zijn gegaan dat de voorwaarden van Hi en MTV Mobile hetzelfde zijn.

Maar goed: het kan natuurlijk nooit kwaad om terug te gaan naar de winkel om daar de situatie uit te leggen. Wellicht kan er altijd nog iets geregeld worden, zodat het contract wordt omgezet naar de voorwaarden van Hi. Op de lange termijn heeft KPN er natuurlijk ook weinig aan als je dochter ontevreden is met het abonnement en wegvlucht zodra het 8 augustus 2014 is....

Ter info: houd wel in gedachte dat MTV Mobile nog niet werkt met toestellease (de algemene voorwaarden reppen nog niets over toestellease), terwijl Hi (algemene voorwaarden Hi, vanaf 12 maart 2012) dat wel doet. Voordeel van het abonnement van MTV Mobile is dat je dochter nu wel echt eigenaar is van haar telefoon, terwijl ze dat bij Hi alleen eigenaar wordt als ze aan het einde van het contract een overnamesom betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie. Dat toestellease gedoe was ook een reden om over te stappen naar MTV, trouwens. Wat betreft het terugschroeven van de snelheid: ik meen me te herinneren dat we het erover hebben gehad, maar ja... daar heb je niets aan. ;) Ik heb onderhand bij MTV aan de lijn gehangen (veel te lang) en het ook daarover gehad en ze zeiden dat ik dat binnen de eerste 8 dagen had moeten aangeven: dan had ik nog kunnen switchen. Nu is er niets meer aan te doen... De enige optie is een extra 1 Gb data erbij kopen voor 10 euro per maand... wat altijd goedkoper is dan 0,10 per Mb.

Het is jammer maar het is niet anders.

BTW De reden waarom ik met MTV Mobile belde was de eerste factuur: i.p.v. niet te hoeven betalen (eerste vier maanden gratis) kreeg ik een rekening van 148 euro voor de eerste maand...!!! SCHRIK! Bleek dat iemand daar vergeten was het SMS pack te activeren... Ik ben nu nog aan het mailen omdat ze maar 98 euro hebben gecrediteerd i.p.v. het volle bedrag. Het is ook altijd wat met dat soort bedrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:23
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 22:14:
Dank voor je reactie. Dat toestellease gedoe was ook een reden om over te stappen naar MTV, trouwens. Wat betreft het terugschroeven van de snelheid: ik meen me te herinneren dat we het erover hebben gehad, maar ja... daar heb je niets aan. ;) Ik heb onderhand bij MTV aan de lijn gehangen (veel te lang) en het ook daarover gehad en ze zeiden dat ik dat binnen de eerste 8 dagen had moeten aangeven: dan had ik nog kunnen switchen. Nu is er niets meer aan te doen... De enige optie is een extra 1 Gb data erbij kopen voor 10 euro per maand... wat altijd goedkoper is dan 0,10 per Mb.

Het is jammer maar het is niet anders.

BTW De reden waarom ik met MTV Mobile belde was de eerste factuur: i.p.v. niet te hoeven betalen (eerste vier maanden gratis) kreeg ik een rekening van 148 euro voor de eerste maand...!!! SCHRIK! Bleek dat iemand daar vergeten was het SMS pack te activeren... Ik ben nu nog aan het mailen omdat ze maar 98 euro hebben gecrediteerd i.p.v. het volle bedrag. Het is ook altijd wat met dat soort bedrijven...
Waarom ga je niet terug naar de winkel? Wellicht dat je dan nog de medewerker kan spreken met wie destijds het contract is afgesloten. Wellicht dat hij zich jullie ook nog kan herinneren en misschien kom je dan een stap verder.

In ieder geval succes. Waarschijnlijk wordt het een kwestie van 'nee heb je, ja kun je krijgen' ;)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Ik weet niet wat voor gsm het is maar mits mogelijk zou ik beginnen om een app te installeren welke het data verbruik in de gaten houd. Dit werkt niet 100% vanwege afrondingen maar geeft je wel vaak een idee.

Betreffende de apps die op de achtergrond contact blijven maken met het internet kan het misschien handig zijn om een app te installeren zoals apndroid waarmee je de 3g verbinding kunt uitschakelen wanneer jij zelf wilt.

De andere optie is om elke app apart mits mogelijk de sync instellingen etc aan te passen.