Ik heb vanmiddag een iMac G5 onder handen genomen waar enkele condensatoren bol van waren en het beeld verstoord was. Deze heb ik vervangen met de juiste condensatoren op de juiste plaats.
Na het in elkaar zetten was het spannende moment daar en het enige wat de iMac deed was even kort met het led-je knipperen en verder niks.
Op de controle LED's op het logic board gebeurt weinig spannends:
LED 1: brandt netjes zodra ik de stekker in het stopcontact doe (trickle power van de power supply)
LED 2: gaat bij het aanzetten heel snel aan en dan weer uit (moet branden wanneer de iMac aan staat)
LED 3: knippert na het aanzetten (communicatie tussen logic board en display)
LED 4: is uit en moet ook uit blijven (te warm -> LED aan)
Heb ik nou deze iMac de nek om gedraaid?
Ik heb geen iMac G5 voeding liggen om te controleren of de voeding misschien (ook) defect is.
Aansluitingen van de condensatoren heb ik bekeken. Ze zitten allemaal goed vast daar waar ze vast moeten zitten.
Iemand een idee of suggestie?
('t is niet mijn iMac gelukkig)
Na het in elkaar zetten was het spannende moment daar en het enige wat de iMac deed was even kort met het led-je knipperen en verder niks.
Op de controle LED's op het logic board gebeurt weinig spannends:
LED 1: brandt netjes zodra ik de stekker in het stopcontact doe (trickle power van de power supply)
LED 2: gaat bij het aanzetten heel snel aan en dan weer uit (moet branden wanneer de iMac aan staat)
LED 3: knippert na het aanzetten (communicatie tussen logic board en display)
LED 4: is uit en moet ook uit blijven (te warm -> LED aan)
Heb ik nou deze iMac de nek om gedraaid?
Ik heb geen iMac G5 voeding liggen om te controleren of de voeding misschien (ook) defect is.
Aansluitingen van de condensatoren heb ik bekeken. Ze zitten allemaal goed vast daar waar ze vast moeten zitten.
Iemand een idee of suggestie?
('t is niet mijn iMac gelukkig)