Drivers voor bootcamp, heeft iemand deze voor me?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Ik heb hier een 2010 MBP (MacbookPro6.1 om precies te zijn). Hier heb ik een tijd terug de superdrive uit gehaald. Nu wil ik dus bootcamp installeren en heb ik via een EXTREEM omslachtige manier windows 7 erop gekregen, via bootcamp.

Allemaal leuk en aardig, maar niks werkt natuurlijk want ik heb geen drivers. Nu zou je zeggen dat ik die dan gewoon via bootcamp moet installeren... Nou mooi niet dus. Ik run op 10.6.8 (snow leopard als ik me niet vergis), en als ik drivers probeer te downloaden via bootcamp krijg ik de error 'drivers not available'!

Nu heb ik wat research gedaan en mensen zeggen dat je de drivers ook van de CD kan extracten etc. Echter, ik zit in Hong Kong en heb hier geen CD/DVD van Leopard. Weet iemand hoe ik de desbetreffende drivers erop kan krijgen? Of heeft iemand ze los voor me? Dat zou heel fijn zijn :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG.
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023

DG.

Kun je de drivers niet van website van apple halen?
http://support.apple.com/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
was het maar zo simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 22:58

CaDje

Framedrops for life

voor zover ik weet kun je van de apple site alleen de updates downloaden. Ik heb zelf laatst windows 7 op m'n macbook pro gezet (late 2008), en heb toen via OSX de bootcamp drivers gedownload (macbook air met mountain lion, bootcamp 4).

Los kun je ze iig niet zomaar downloaden, wellicht dat er wel torrents zijn, of dat je op een newsgroep server staan. De download is volgens mij iets van 700mb

Wellicht dat je met een usb stick even naar een apple winkel kunt gaan en ze daar proberen te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Volgens mij staan de drivers op de OS X installatie DVD. Is het een optie om die DVD in een andere PC te stoppen en de inhoud te kopiëren naar een USB stick ofzo? Dan zou je daarna de updates kunnen downloaden van de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
OSX vraagt of je een CD wil maken waar alles opstaat voor je de Bootcamp maakt ?, waarom heb je dat niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
volgens mij luisteren jullie totaal niet naar wat ik zeg.

1. ik heb geen DVD drive
2. Ik heb de DVD niet hier

maargoed, ik download een 1 gig bootcamp 3.0 via een torrent. Snap trouwens ook niet waarom die drivers niet gewoon op de Apple site staan, waarom moet het allemaal zo moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ok als je Bootcamp start vanuit OSX kan je er voor kiezen de Drvier Utilities op een DVD of Hdd op te slaan extern, en daarna installeer je Windows pas.

Dan heb je alles bij elkaar, dus vraag me niet waarom het hier niet zo gegaan is.

[ Voor 21% gewijzigd door Mektheb op 16-09-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Mektheb schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:41:
Ok als je Bootcamp start vanuit OSX kan je er voor kiezen de Drvier Utilities op een DVD of Hdd op te slaan extern, en daarna installeer je Windows pas.

Dan heb je alles bij elkaar, dus vraag me niet waarom het hier niet zo gegaan is.
en nogsteeds luister je niet. Ik zeg toch dat dat NIET werkt bij Leopard, hij geeft dan aan dat ze niet available zijn...

edit: sorry dat ik zo nors doe, ik waardeer jullie hulp hoor, maar de dingen die de meeste hier zeggen staan gewoon in mijn startpost :P

[ Voor 12% gewijzigd door adros op 16-09-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
adros schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:42:
[...]

en nogsteeds luister je niet. Ik zeg toch dat dat NIET werkt bij Leopard, hij geeft dan aan dat ze niet available zijn...

edit: sorry dat ik zo nors doe, ik waardeer jullie hulp hoor, maar de dingen die de meeste hier zeggen staan gewoon in mijn startpost :P
Ah Leopard, ja dat is " oud " dus ik snap je probleem nu.

Mogelijkheid een Format te doen en Lion erop te zetten en dan de Bootcamp maken en alles extern opteslaan en dan Windows erop ?.
Kost je wel een hoop meer tijd ja, maar ik denk het geen je nu kan blaimen Leopard is.

edit : en ik luister ook niet, maar ik lees nergens dat je die optie's niet gehad heb via bootcamp vanuit osx, behalve dat je zegt geen drive en cd te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 16-09-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
Mektheb schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:45:
[...]

Ah Leopard, ja dat is " oud " dus ik snap je probleem nu.

Mogelijkheid een Format te doen en Lion erop te zetten en dan de Bootcamp maken en alles extern opteslaan en dan Windows erop ?.
Kost je wel een hoop meer tijd ja, maar ik denk het geen je nu kan blaimen Leopard is.
is een optie, maar kan toch sneller? Ik kan toch gewoon upgraden naar Lion, hoef ik toch niet gelijk alles te formatteren? En daarna kan ik die drivers idd gewoon downloaden via bootcamp, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
adros schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:48:
[...]

is een optie, maar kan toch sneller? Ik kan toch gewoon upgraden naar Lion, hoef ik toch niet gelijk alles te formatteren? En daarna kan ik die drivers idd gewoon downloaden via bootcamp, lijkt me.
Ja dat kan natuurlijk ook nog, zo had ik er niet bij nagedacht.

Maar ik zou dat dan doen, dan weetje zeker je de drivers kan krijgen voor W7, als ik ze had gehad had ik het wel voor je geupload als img of iets, maar aan iMac drivers heb je helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
volgens mij staat er op de disc van de imac gewoon alle drivers hoor, denk niet dat die verschilt van de leopard disc die je bij een mbp krijgt. Anyway, ik download nu dus die torrent dus HOPELIJK werkt het dan gewoon, zoniet dan laat ik het wel weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:14
Misschien een stomme vraag, maar je bent in Hong Kong. Technology Kingdom. Waarom haal je niet voor 2 tientjes even een externe DVD drive en brand je daar de drivers op, of download je gewoon een VMWare image van Windows 7 als tijdelijke tussenoplossing (wel even je license key wijzigen in je eigen natuurlijk) tot je weer in NL/BE bent?

[ Voor 9% gewijzigd door RadioAir op 16-09-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
tha_bulldog schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:50:
Misschien een stomme vraag, maar je bent in Hong Kong. Technology Kingdom. Waarom haal je niet voor 2 tientjes even een externe DVD drive en brand je daar de drivers op, of download je gewoon een VMWare image van Windows 7 als tijdelijke tussenoplossing (wel even je license key wijzigen in je eigen natuurlijk) tot je weer in NL/BE bent?
Hoezo een externe dvd drive kopen? Wat schiet ik hiermee op? Ik heb de drivers nodig, met een externe dvd drive heb ik nog steeds mijn drivers niet...

Verder, VMware heb ik, maar is redelijk brak. Je zegt, 'tot ik weer in NL ben'. Ik ben hier voor minimaal een jaar, dus dat duurt nog wel f :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:47
Drivers kan je downloaden met de bootcamp tool. je kan kiezen op een bootdisk te maken of alleen de drivers te downloaden. dit kan ook naar een usb stick.

[ Voor 11% gewijzigd door justahuman op 16-09-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 15:57
Je kan gebruik maken van een USB stick om windows 7 te installeren. Tijdens de voorbereiding procedure van bootcamp wordt op die windows installatie stick een nieuwe map aangemaakt met alle drivers. Als je vervolgens klaar bent met het installeren van windows kan je gewoon die map opzoeken en de drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

@ de laatste twee slimmerikken hierboven: de TS heeft Snow Leopard, daarin bestaat de optie helemaal niet om de bootcamp drivers te downloaden...

Lezen... :F

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mektheb schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:41:

Ik zit momenteel met het zelfde probleem, maar als ik het mag geloven kan ik de drivers gewoon downloaden als ik via mijn MBPr de Bootcamp Utility opstart?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

HardCoreGamer schreef op zondag 16 september 2012 @ 23:46:
[...]

Ik zit momenteel met het zelfde probleem, maar als ik het mag geloven kan ik de drivers gewoon downloaden als ik via mijn MBPr de Bootcamp Utility opstart?
Ja, je kan die optie aan- of uitvinken, op voorwaarde dat je Lion of Mountain Lion gebruikt (wat in het geval van een retina MBP zo is). Je hebt als ik me niet vergis wel een USB stick nodig van minimaal 1GB die uiteraard ook geformateerd mag worden. De BootCamp Assistant zal de USB stick formatteren in FAT32, de installatiebestanden voor de drivers downloaden en op de stick zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Darkstar op 17-09-2012 12:57 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Darkstar schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:56:
[...]

Ja, je kan die optie aan- of uitvinken, op voorwaarde dat je Lion of Mountain Lion gebruikt (wat in het geval van een retina MBP zo is). Je hebt als ik me niet vergis wel een USB stick nodig van minimaal 1GB die uiteraard ook geformateerd mag worden. De BootCamp Assistant zal de USB stick formatteren in FAT32, de installatiebestanden voor de drivers downloaden en op de stick zetten.
Hopelijk kan ik dit doen zonder dat mijn MacBook Windows opnieuw gaat installeren. :X
Ik ga het proberen!

Edit: Bedankt, het werkt perfect!
(Alhoewel, perfect? OSX Blijft de beste, maar BF3 draait anders prima op deze MacBook :D)

[ Voor 9% gewijzigd door iApp op 17-09-2012 16:49 ]

An  a day keeps the doctor away.

Pagina: 1