De huis, tuin en keuken desktop

Pagina: 1
Acties:

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-05 22:35

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Hallo iedereen

Mijn vader is eigenlijk toe aan een nieuwe desktop, dus waarom geen zelfbouw?
De computer moet de komende 5/6 jaar nog redelijk meekunnen, budget is ca. 400€

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Office, internet, mail.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€400, meer of minder kan, niet al te veel... Alles laten assembleren in 1 winkel, dus daardoor kan de prijs per product hoger zijn. (Assemblagekosten hoeven niet meegerekend te worden)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een scherm van HP (HP w2007v), toetsenbord van Acer en een muis van Acer. Hij kan er mee werken dus die mogen blijven.. Windows 7 is al binnen, dus dat is geen probleem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kast met inhoud.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Goede kwaliteit, SSD van Samsung of Crucial.. AMD APU's leken me wel wat door de prijs en grafische performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet al te grote kast, dat is belangrijk.. USB 3.0 wil ik ook wel, moet een beetje toekomst bestendig zijn.
500GB HDD is ook iets dat ik erbij wil hebben, m'n vader worstelt nu met ruimte en dat is nogal irritant.

Nu zwaai ik met mijn "eigen inzet" toverstafje en tadam:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G630 Boxed€ 51,50€ 51,50
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 55,50€ 55,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 14,57€ 14,57
1Sharkoon MS140€ 32,70€ 32,70
1be quiet! System Power S6 300W€ 29,50€ 29,50
1Samsung 830 series 128GB€ 88,99€ 88,99
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 30,50€ 30,50
1MSI B75MA-P45€ 56,48€ 56,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 359,74

Groet,

[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 16-09-2012 17:48 ]

🠕 This side up

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-05 23:51

amas

Law of Nature: Chaos

Heb je al eens gekeken naar de BBG? Voornamelijk het basissysteem: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012. Hier raden ze de pricewatch: Sharkoon MS140 aan. Het is natuurlijk niet zo mooi afgewerkt als de Fractal Design, maar wel een pak goedkoper en heeft ook een USB 3.0 aansluiting. Als de LED een beetje patserig staat kun je deze natuurlijk gewoon uitschakelen. Design is valt over te twisten natuurlijk (vind hem zelf niet zo mooi :X )

edit: http://tweakers.net/price...Rlov0QEpVltUKpcvUT14kvywc

Je zou wellicht ook nog naar een Intel setup kunnen kijken. De IGP is natuurlijk wel wat minder, maar de CPU zelf is wel een stuk beter van bijvoorbeeld de G630. Gecombineerd met pricewatch: MSI B75MA-P45 kom je op redelijk dezelfde prijs uit. Als je vader alleen maar internet, office en mail gaat gebruiken heb toch niks aan de krachtige IGP van de AMD.

[ Voor 10% gewijzigd door amas op 16-09-2012 16:43 ]

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
TheAmassama schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:41:
Heb je al eens gekeken naar de BBG? Voornamelijk het basissysteem: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012. Hier raden ze de pricewatch: Sharkoon MS140 aan. Het is natuurlijk niet zo mooi afgewerkt als de Fractal Design, maar wel een pak goedkoper en heeft ook een USB 3.0 aansluiting. Als de LED een beetje patserig staat kun je deze natuurlijk gewoon uitschakelen. Design is valt over te twisten natuurlijk (vind hem zelf niet zo mooi :X )

edit: http://tweakers.net/price...Rlov0QEpVltUKpcvUT14kvywc

Je zou wellicht ook nog naar een Intel setup kunnen kijken. De IGP is natuurlijk wel wat minder, maar de CPU zelf is wel een stuk beter van bijvoorbeeld de G630. Gecombineerd met pricewatch: MSI B75MA-P45 kom je op redelijk dezelfde prijs uit. Als je vader alleen maar internet, office en mail gaat gebruiken heb toch niks aan de krachtige IGP van de AMD.
Hmm, die Intel setup is duurder, minder grafisch, maar de processor is beter.. Is dat niet juist minder dan de AMD setup? Of is dit een betere optie: pricewatch: AMD Athlon II X4 641 Boxed
Veel van de setup is gebaseerd op de BBG, maar de behuizing met USB 3.0 vind ik nu niet echt iets voor m'n vader...

Waar ik ook aan dacht, een kaartlezer met USB 3.0 aansluiting aan de voorkant, is dat misschien een optie?
Goed uitziende behuizingen met USB 3.0 zijn er weinig voor een goed bedrag.

Edit:
Nu ik langs de blauwe fan heenkijk ziet hij er best goed uit..

[ Voor 12% gewijzigd door Koenvh op 16-09-2012 17:12 ]

🠕 This side up

• amas

amas

Koenvh schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:45:
[...]

Hmm, die Intel setup is duurder, minder grafisch, maar de processor is beter.. Is dat niet juist minder dan de AMD setup? Of is dit een betere optie: pricewatch: AMD Athlon II X4 641 Boxed
Veel van de setup is gebaseerd op de BBG, maar de behuizing met USB 3.0 vind ik nu niet echt iets voor m'n vader...

Waar ik ook aan dacht, een kaartlezer met USB 3.0 aansluiting aan de voorkant, is dat misschien een optie?
Goed uitziende behuizingen met USB 3.0 zijn er weinig voor een goed bedrag.

Edit:
Nu ik langs de blauwe fan heenkijk ziet hij er best goed uit..
Tja, het is natuurlijk een kwestie van wat je er mee gaat doen. Mijn vader werkt bijvoorbeeld veel met Lightroom en Photoshop en werkt op een i3 2120. Hier is hij zeer tevreden mee, hij merkt er helemaal niks van de de IGP niet zo krachtig is. Het is blijkbaar genoeg voor de hardware-versnelling van Photoshop. Daarom raadde ik de Intel setup aan. Als je geen spellen gaat spelen denk ik dat de Intel net is beter is.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
TheAmassama schreef op zondag 16 september 2012 @ 17:37:
[...]

Tja, het is natuurlijk een kwestie van wat je er mee gaat doen. Mijn vader werkt bijvoorbeeld veel met Lightroom en Photoshop en werkt op een i3 2120. Hier is hij zeer tevreden mee, hij merkt er helemaal niks van de de IGP niet zo krachtig is. Het is blijkbaar genoeg voor de hardware-versnelling van Photoshop. Daarom raadde ik de Intel setup aan. Als je geen spellen gaat spelen denk ik dat de Intel net is beter is.
Oke, dan wordt het de Intel setup.. Zijn er nu nog dingen die ik moet aanpassen of is alles goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Koenvh op 16-09-2012 17:56 ]

🠕 This side up

• amas

amas

Bij mijn weten heb je nu een perfect systeem samengesteld. Het enige wat je nog zou kunnen overwegen is een 64GB SSD. Het lijkt misschien een rare keuze, maar als je Windows geïnstalleerd hebt houd je nog iets meer dan 40GB over. Voor de dingen die jij noemt is dat meer dan voldoende. Het enige wat je op de SSD zet zijn programma's als je internetbrowser, drivers, en standaard programma's zoals adobe reader, winrar wat dan ook. En daarmee kom je eigenlijk nooit aan die 64GB.

Ik heb zelf ervaring met een 64GB op mijn laptop icm Windows 8. Ik gebruik de laptop alleen voor schoolwerk en de zaken die jij noemt. Ik heb nog niet een probleem met opslag gehad. Zeker als je nog een 500GB HDD ernaast zet voor alle films, muziek etc... Denk ik dat 64GB eigenlijk wel voldoende is.

Ik kan me echter voorstellen dat je voor de €20 die je bespaart iets toekomstbestendiger wilt zijn. Maar het is iets om over na te denken.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TheAmassama schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:13:
Ik kan me echter voorstellen dat je voor de €20 die je bespaart iets toekomstbestendiger wilt zijn. Maar het is iets om over na te denken.
Als je het om gaat rekenen en de prijs per GB telt is een 64 GB ssd heel ongunstig en kan ie beter voor die 2 tientjes meer een 128 GB nemen.

Persoonlijk zou ik dan ook het lijstje gewoon zo laten.

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Roel1966 schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:27:
[...]

Als je het om gaat rekenen en de prijs per GB telt is een 64 GB ssd heel ongunstig en kan ie beter voor die 2 tientjes meer een 128 GB nemen.

Persoonlijk zou ik dan ook het lijstje gewoon zo laten.
Dat ben ik ook van plan, ik wil namelijk gewoon alle programma's (Zoveel zijn dat er niet) op de SSD hebben.
64GB vind ik, tja, net op het randje..

🠕 This side up

• amas

amas

Koenvh schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:34:
[...]

Dat ben ik ook van plan, ik wil namelijk gewoon alle programma's (Zoveel zijn dat er niet) op de SSD hebben.
64GB vind ik, tja, net op het randje..
Het was daarom ook slechts een suggestie :)
Het lijstje zoals je nu hebt is goed. Ik zou zeggen, bestellen en veel plezier ermee.

Pagina: 1