Monitor kopen

Pagina: 1
Acties:

• superky
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11-2025
Hoi,

Graag wil ik een monitor kopen maar daarvoor wil ik graag om jullie hulp vragen:

- Wat vinden jullie van deze monitor?
Dell Ultrasharp U2312HM
http://tweakers.net/price...312hm-zwart.html#tab:info

- En wat vinden jullie van deze monitor? Qua reactietijd is hij wel wat beter dan de Dell.
Asus VS228H
http://tweakers.net/price...s228h-zwart.html#tab:info

- Wat is het verschil tussen de schermtechnieken TN en IPS? Welke van de twee is nou beter en waarom?

En dan een paar vraagjes over de aansluiting:
- Wat is het verschil tussen DVI-D en HDMI? Welke van de twee is nou beter en waarom?

Misschien een stomme vraag maar wat bedoelen ze met diepte bij Tweakers?

En dan heb ik nog een vraagje over het volgende. Ik heb deze lijst besteld op Tweakers (behalve de videokaart), en ik vroeg me af hoeveel usb poorten ik heb. Weet iemand dat?

Hier is de lijst op Tweakers:

http://tweakers.net/revie...instream-gamesysteem.html

Alvast bedankt voor uw antwoord :)!

Mvg,

superky

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

TN zou betere kleuren geven, maar, de kijkhoeken zijn vrij slecht: de kleuren vervormen vrij snel.
IPS heeft veel grotere kijkhoeken, maar, de kleuren zouden een tikkeltje minder zijn.

DVI en HDMI zijn allebei digitaal, maar, HDMI heeft een grotere bandbreedte, voor 3D en 4K resoluties bijv., en kan audio meesturen. DVI kan dat niet.

Voor normale resoluties is DVI-D net zo goed als HDMI

People as things, that’s where it starts.

• superky
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11-2025
VasZaitsev schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:12:
TN zou betere kleuren geven, maar, de kijkhoeken zijn vrij slecht: de kleuren vervormen vrij snel.
IPS heeft veel grotere kijkhoeken, maar, de kleuren zouden een tikkeltje minder zijn.

DVI en HDMI zijn allebei digitaal, maar, HDMI heeft een grotere bandbreedte, voor 3D en 4K resoluties bijv., en kan audio meesturen. DVI kan dat niet.

Oke en wat valt onder u onder normale resoluties? 1920x1080 (Full HD 1080p)?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FullHD is erg normaal geworden ja. Onder niet normaal versta ik 4k2k, maar, dat is ook niet met elke hdmi soort te gebruiken, volgens mij alleen 1.3 en 1.4.

People as things, that’s where it starts.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VasZaitsev schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:12:
Pardon?

Ga aub je mond spoelen :X

TN heeft van alle paneeltypes verreweg slechtste kleurweergave (en kijkhoeken, incl verkleuring als je je hoofd beweegt). IPS heeft in de regel beste kleurweergave en kijkhoek, nadeel is vooral prijs en mogelijk zeer lichte ghosting bij snelle beweging (al valt dat de laatste 5 jaar erg mee). VA heeft de meest intense kleuren (iets te intens zelfs, vandaar dat IPS de voorkeur geniet bij professionals) en de beste zwart, daarom goed geschikt voor TV's. Helaas hebben nu gangbare S-PVA panelen doorgaans flink input lag, dus minder geschikt voor gaming.

En TN? TN is vooral goedkoop. Buiten dat heeft het geen voordelen.

Voor hogere resoluties is er dual-link DVI. Nog steeds geen audio idd, maar prima geschikt voor 2560x1600 schermen enzo.

Maar goed, dit is een aankoopvraag, dus hoort het in het daarvoor bedoelde subforum:
Componenten Aankoopadvies

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!