Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:57

jjust

Het leven is een strijd

Topicstarter
De weg naar mijn nieuwe server gaat met horten en stoten. Het verhaal begon al lekker. Bleek dat mijn Areca kaart niet werkt met een Intel mobo. Zie hier

Dus ander mobo gekocht en alles weer in elkaar gezet. Maar helaas weer geen succes. Als ik de kaart in het mobo steek en ik mijn pc aanzet krijg ik een piep te horen en verder gebeurd er niks. Ik kom zelfs niet in de bios van het mobo en mijn beeldscherm blijft in stand-by stand. Als ik de kaart verwijder dan start het systeem gewoon op en is er niks aan de hand. Het gaat om het volgende systeem.

Processor Intel Pentium G620
Moederbord Supermicro X9SCM-F
Ram 2*Kingston ValueRam KVR1333D3E9SK2/8G
Videokaart n.v.t.
Voeding Nexus Value 430
Optical n.v.t.
Harddisk WD WD10ERZX
Harddisk areca 7 keer Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB
Sata controller Areca ARC-1220-X8
Kast Cooler Master CM 690 II Advanced
OS Windows Home Server 2011 64bit

Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb alle stekkers uit mijn hd's gehaald en alleen de Areca kaart in mijn mobo gedaan. Helaas had dit geen effect. Verder heb ik andere pci-e sloten van de Supermicro mobo geprobeerd. Heeft ook geen effect. Tot slot heb ik in de handleiding van het supermicro bordje gekeken wat het geven van 1 piep betekend. Er staat "circuits have been reset. Ready to power up". Maar dit gebeurd dus niet.

Iemand nog tips of is dit gewoon einde oefening? Ik heb de kaart enige tijd geleden via V&A gekocht. Hij zou werkend uit het systeem gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
einde oefening vrees ik... zeker als alles werkt zonder de kaart erin. (kon je eigenlijk al vermoeden gezien je pogingen)
gevalletje RMA als je (nog) garantie hebt, anders proberen nieuwe kaart te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Heb je al geprobeerd om de BIOS van je moederbord te upgraden? Misschien dat de Areca ook een upgrade kan gebruiken m.b.v. een ander systeem?

Al met al een een nare situatie zou ik zeggen :|