Ik heb net een nieuwe draadloze router gekocht, omdat het bereik van mijn modemrouter van UPC niet voldoet. De nieuwe draadloze router heb ik gewoon aangesloten op een lan-poort van de modemrouter en alles lijkt te werken. Maar nu lees ik hier op het forum dat ik de losse router eigenlijk als wireless accesspoint in moet stellen door o.a. dhcp uit te schakelen.
Moet dat ook als alles goed lijkt te werken? Of is het alleen nodig als beide routers ip-adressen uitdelen in dezelfde ip-range?
En een tweede punt waar ik nog een beetje mee zit. Wat gebeurt er als mijn provider overstapt naar ipv6? Moet mijn losse router dan ook ipv6 ondersteunen? Dat doet hij volgens mij nog niet namelijk.
Moet dat ook als alles goed lijkt te werken? Of is het alleen nodig als beide routers ip-adressen uitdelen in dezelfde ip-range?
En een tweede punt waar ik nog een beetje mee zit. Wat gebeurt er als mijn provider overstapt naar ipv6? Moet mijn losse router dan ook ipv6 ondersteunen? Dat doet hij volgens mij nog niet namelijk.