Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asrock ION 330-BD probleem Blu ray

Pagina: 1
Acties:

• emmem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 12:24
Wellicht dat iemand hier mij kan helpen.

Inmiddels heb ik een jaar of 3 een Asrock Nettop ION 330 (met Blu ray speler) met Win7 64bit erop die ik heb aangesloten op mijn HD TV. Ikgebruik de Asrock dus als mediaspeler. Ik speel er regelmatig DVD's en Blu rays op af.

Nu wilde ik gisteren een blu ray afspelen, maar wordt de blu ray niet herkent. Ik heb het volgende gedaan om eea te checken:
- Andere blu ray geprobeerd af te spelen die ik al eerder eens heb afgespeeld
- Asrock paar keer gereboot
- Asrock een dag lang uitgehad
- Gegoogled naar problemen Blu ray in combinatie met Win7 en Blu ray Asrock Nettop ION 330

Maar blu ray worden totaal niet meer herkend. Ook niet in Windows verkenner. DVD's worden nog wel herkend vreemd genoeg.

Iemand die hetzelfde probleem is tegengekomen?

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Bij mij zit er een Optiarc BC-5500S in de Asrock ION330, bij jou ook? Zo ja, welke firmware versie heeft hij? Die van mij zit op 1.E1 en de Sony/Optiarc site geeft versie 1.06 beschikbaar.

Mogelijk dat hier een oplossing in is te vinden, maar ik gebruik nooit BD's dus testen lukt me helaas nu niet.

http://www.sony-optiarc.e...vesnotebooks/bc5500s.html

Lees wel even dit:
Read Before your download this Update!!!

You can only update from Firmware versions 1.01, 1.02, 1.03, 1,04 and 1.05. Previous firmware version(s) other than mentioned here are probably OEMs and therefore cannot be updated with this file. Contact your PC manufacturer (FTS, DELL, HP....) if you require firmware updates for these drives.

You can verify your current installed firmware with NERO InfoTool: http://www.nero.com

If you are certain that your drive is non-OEM, then click here to download the update file. Otherwise, contact your computer manufacturer!

[ Voor 42% gewijzigd door rookie no. 1 op 16-09-2012 19:10 ]

• emmem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-11 12:24
Rookie, dank voor het meedenken. Ik heb inderdaad ook die Optiarc BC-5500S.

Maar inmiddels heb ik de oplossing gevonden :) :) :)

Namelijk: de lens schoonmaken! Dit vond ik op andere forums op het internet. Het schijnt dat blu ray gevoeliger is dan DVD of CD. Daarom werden DVD's nog wel herkend.

In eerste instantie geprobeerd met een doekje met alcohol, maar dat hielp niet. Toen goed gewreven met mijn shirt :P. En toen werd alles weer herkend!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 16:54
Hmmm...goed om te weten. Hopelijk zitten er nu geen krassen op je lens :o