wilt u het kleurenschema wijzigen om de prestaties... HELP!!

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-02 16:45
Hallo iedereen,

ik wordt echt helemaal stapel gek van de windows 7 melding:

"wilt u het kleurenschema wijzigen om de prestaties te verbeteren?" Ik kan dan o.a. kiezen voor "het huidige kleurenschema behouden en deze melding niet meer weergeven" Maar dit werkt niet.. De meldingen blijven binnen komen!

Ik heb me inmiddels rot gezocht maar kan het probleem maar niet oplossen.. Elke keer wanneer ik een game aan het spelen ben krijg ik deze melding.. Vooral zwaar irritant op mijn HTPC omdat ik dan alles moet afsluiten om van het gezeik af te zijn..

De volgende oplossing zou moeten werken maar dit is helaas niet het geval..

"windows troubleshooting" uitgeschakelen in windows onderhoudscentrum.

Is er een manier om deze k*t melding voorgoed uit windows te verbannen? Het stomme is dat ik helemaal geen laste heb van lage prestaties tijdens het gamen.. Alles werkt gewoon vloeiend en toch deze irritante melding..

HTPC:

i3 2100
8GB DDR3
ASUS HD5770 met CCC 12.8
ASUS P8P67
OCZ agility 3, 60GB
Windows 7 ultimate, x64, SP1

Ook gebeurd het wel eens op mijn gamepc met:

i7 920 @ 3,4Ghz
6GB OCZ Gold DDR3
2X HD6870, 1GB
ASUS P6T SE
OCZ Vertex 2, 60GB
Windows 7 ultimate, x64, SP1

Ik hoop dat iemand raad weet!!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

1e Google hit: http://www.sevenforums.co...ce-colorscheme-popup.html
Go to your control panel and type "notification area icon" in the search box. You'll get a page where you can set your preferences. Go to Desktop Window Manager and select "hide notification and icon".
If a demanding program is being run windows will still change scheme and reset afterwards but it won't interrupt you anymore.
De Engelse error is trouwens "Do you want to change the color scheme to improve performance", dat levert misschien nuttige hits op dan wanneer je zoekt op de Nederlandse tegenhanger.

GPU drivers updaten zou evt kunnen helpen las ik en "Disable desktop composition" op de compatibility tab van de snelkoppeling naar game zou ook helpen -> "This basically disables Aero whenever the game is running and it's the only way to prevent this from showing up all the time."

[ Voor 36% gewijzigd door Raven op 16-09-2012 15:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
Ik heb hier ook continu last van bij bf3..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• powermarcel10
Raven schreef op zondag 16 september 2012 @ 15:33:
1e Google hit: http://www.sevenforums.co...ce-colorscheme-popup.html

[...]

De Engelse error is trouwens "Do you want to change the color scheme to improve performance", dat levert misschien nuttige hits op dan wanneer je zoekt op de Nederlandse tegenhanger.

GPU drivers updaten zou evt kunnen helpen las ik en "Disable desktop composition" op de compatibility tab van de snelkoppeling naar game zou ook helpen -> "This basically disables Aero whenever the game is running and it's the only way to prevent this from showing up all the time."
Thanks..

Deze link had ik al gelezen en lijkt niet echt de oplossing voor het probleem te zijn..

Er moet toch een manier zijn om deze hele melding uit te schakelen of te omzeilen? Ik kan inderdaad bij elke snelkoppeling van elke game een aantal dingen aanpasen zodat hij windows Aero uitschakeld wanneer ik de game start.. probleem is alleen dat na dat ik de game sluit, Aero niet automatisch weer wordt INgeschakeld.. Daarnaast moet ik Aero wel aan laten staan omdat de Mediaportal interface soms schokt met zonder Aero.

ECHT, wat een waardeloze bug van Microsoft.. Zelfs bij gigantisch dikke game systemen komt deze melding spontaan voor.. Ik denk dan: Laat me toch met rust, als ik vind dat de resultaten zogenaamd tegen vallen doe ik er zelf wel wat aan..

Hoop echt dat er een definitieve oplossing is voor dit probleem!!

Toch nog even over die link die je me stuurde.. iemand daar zei:

"Go to your control panel and type "notification area icon" in the search box. You'll get a page where you can set your preferences. Go to Desktop Window Manager and select "hide notification and icon".
If a demanding program is being run windows will still change scheme and reset afterwards but it won't interrupt you anymore."

Ik heb een NL talige windows versie en begrijp niet helemaal wat ik moet doen..

-Ik ga naar configuratiescherm
-Voer "systeemvak icoon" in (vertaling van "notification area icon""
-Maar dan loop ik vast..

Weet iemand wat er met deze tekst precies bedoeld wordt?

EDIT: Mijn drivers zijn up-to-date.

• shailo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07-2025
Je krijgt de melding wanneer je VRAM opraakt, door windows van te voren op basic te zetten zorg je ervoor dat het niet tijdens het gamen tevoorschijn komt.

• powermarcel10
shailo schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:38:
Je krijgt de melding wanneer je VRAM opraakt, door windows van te voren op basic te zetten zorg je ervoor dat het niet tijdens het gamen tevoorschijn komt.
Ik weet het.. Echter kan windows dit wel zeggen, maar tijdens het gamen heb ik werkelijk nergens last van! En ook al schakel ik het van te voren uit, Aero schakelt zich niet weer automatisch in na het afsluiten van de game.. Ik kom op mijn HTPC na het sluiten van een game automatisch weer in mediaportal terecht.. Hierbij moet Aero echt ingeschakelt zijn omdat het beeld anders ietsjes schokt.. Ik wil graag weten of er een mogelijkheid is om deze melding volledig uit te schakelen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"notification area icon", notification is geen systeemvak, maar notificatie (melding geven).
Hmm, volgens mij heb je toch gelijk, Systeemvakpictogrammen staat hier onder configuratiescherm. Al heb ik wel classicshell het startmenu onder handen laten nemen.

edit: helpt dit? www.oostdam.info/index.ph...s-7-disable-notifications

[ Voor 66% gewijzigd door Raven op 16-09-2012 19:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• powermarcel10
Raven schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:13:
"notification area icon", notification is geen systeemvak, maar notificatie (melding geven).
Hmm, volgens mij heb je toch gelijk, Systeemvakpictogrammen staat hier onder configuratiescherm. Al heb ik wel classicshell het startmenu onder handen laten nemen.

edit: helpt dit? www.oostdam.info/index.ph...s-7-disable-notifications
Ja dat leek mij ook al.. Kon dat alleen niet vinden, en google translate vertelde me dat het systeemvak was.. Geen idee hoe ze daar dan bij komen! :p

Maar ik lijk het probleem te hebben opgelost! Dit is wat ik na wat zoeken op google gedaan heb:

-Druk op windows+R, typ gpedit.msc en druk op enter, dit opent; "Editor voor lokaal groepsbeleid"
-Ga vervolgens naar "Gebruikersconfiguratie"
-Dan naar het tabblad "Menu Start en Taakbalk"
-Schakel de volgende opties in: "Ballonmeldingen met functieaankondigingen uitschakelen" en "Ballontips bij items van het menu Start verwijderen"

Nu lijkt het te zijn opgelost!!! Ben er een tijd naar op zoek geweest, en uitgerekend vandaag dat ik er maar eens een topic over start vind ik het antwoord! :p

Bedankt voor het mee denken in ieder geval..

• powermarcel10
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Leek te werken maar het probleem is terug!!!
Pagina: 1