Hallo allemaal,
De computer van een kennis is gisteren 3x geBSOD met foutcode 0x0000007F en achtervoegsel 0x00000008 Dubbele fout.
Ik begrijp alleen niet goed wat ik hier nou aan kan doen. Volgens deze link van Microsoft houdt een dubbele fout het volgende in:
Bedankt alvast!
De computer van een kennis is gisteren 3x geBSOD met foutcode 0x0000007F en achtervoegsel 0x00000008 Dubbele fout.
Ik begrijp alleen niet goed wat ik hier nou aan kan doen. Volgens deze link van Microsoft houdt een dubbele fout het volgende in:
Hij vroeg mij of ik morgen langs kwam om die PC te fixen. Ik denk dat het handig is om memtest86 eens te draaien, maar zijn er nog meer dingen die ik kan proberen? Ik ben deze foutmelding eerlijk gezegd nog maar weinig tegengekomen..."Een dubbele fout treedt op wanneer zich een uitzondering voordoet tijdens het aanroepen van de handler voor een eerdere uitzondering. Normaal kunnen de twee uitzonderingen serieel worden verwerkt, maar er zijn echter verschillende uitzonderingen die niet serieel kunnen worden verwerkt en in deze situatie geeft de processor een dubbele fout aan. De twee hoofdoorzaken hiervan zijn een overloop van de hardware en de kernelstack. Hardwareproblemen hebben over het algemeen te maken met CPU, RAM of bus. Overloop van de kernelstack wordt bijna altijd veroorzaakt door defecte stuurprogramma's voor de kernelmodus. "
Bedankt alvast!