Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thunderbird mappen naar Gmail exporteren

Pagina: 1
Acties:

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 15:01
Ik gebruik al langere tijd Thunderbird op mijn pc voor mijn Gmail account. Ik merk echter dat ik steeds vaker onderweg mails beantwoord via Gmail dus ik wil eigenlijk voortaan alleen nog maar mijn Gmail online gebruiken en geen gebruik meer maken van Thunderbird.

Probleem wat ik nu heb is dat ik in Gmail één map heb, mijn postvak in met daarin alle mails die ik ooit heb ontvangen. In Thunderbird heb ik deze mails allemaal gearchiveerd in mappen en submappen. Mijn vraag is of het mogelijk is om deze mappenstructuur en alle mails die daarin zitten te exporteren naar Gmail. Ik kan dan in Gmail mijn inbox leegmaken en zo met een schone lei, en mijn complete (Gmail)archief aanwezig, weer verder.

Is dit mogelijk en zo ja, kan iemand me uitleggen hoe dat werkt?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Had je van het begin IMAP moeten gebruiken, ipv POP3. Dan had 't in je Gmail gelijk goed gestaan. Elke map die je aanmaakt in Thunderbird wordt dan een label in Gmail en mailtjes die je in die map dumpt, krijgen dan die label.

Wat je nou zou kunnen proberen, is je Gmail voor een tweede maal toevoegen aan TB, maar dan via IMAP, en de POP mappen kopiëren naar de IMAP.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11 15:01
Heel erg bedankt voor de tip, dit werkt inderdaad!