[Bootcamp] Windows 7 installeren op externe HDD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Hey,

Ik wil Windows 7 op mijn MacBook hebben draaien.
Opzich is dat geen probleem zou je denken, maar helaas heb ik het 256GB SSD model waarvan ik net 150GB van over heb. Dan kan ik wel 140GB aan Windows uitdelen, maar dan ben ik nog niet veel verder dan Guild Wars 2 en Battlefield 3...

Daarom moet ik Windows draaien vanaf mijn 500GB (7200RPM) extnere HDD.
Als ik de schijf in een USB 3.0 case stop zal ik gemiddeld 90Mb Read & Write hebben, wat ongeveer even snel is als een 3,5'' Sata HDD.

Echter is het mij nog steeds niet gelukt om Windows 7 erop te kunnen installeren.
Wat ik gedaan heb is de externe HDD aansluiten op een sata verbinding (op mijn Windows PC) en dan Windows 7 installeren. Dat gaat prima, maar wanneer ik hem in mijn USB 2.0 case zet krijg ik een blue- screen wanneer ik Windows wil opstarten.

Ik heb enorm veel zitten zoeken op Google, en het enige waar ik op uit kwam is deze (voor de gevorderder gebruiker) handleiding.

Ik vroeg mij af of dit makkelijker kan, en daarom vraag ik jullie hulp.
Is er iemand die Windows 7 wél van een extnere HDD heeft draaien? - En zo ja, wat heb je anders gedaan?

Alvast bedankt! _/-\o_

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Waarom niet gewoon de games/applicaties niet op de externe usb schijf installeren en windows 7 met 40GB op de SSD erbij?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
kfaessen schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:07:
Waarom niet gewoon de games/applicaties niet op de externe usb schijf installeren en windows 7 met 40GB op de SSD erbij?
Dat is ook een zeer goed idee!
Al vraag ik mij af of 40GB wel genoeg is?

Games maken meestal gebruik van de map programdata, programapp en my documents waarin ze savegames opslaan...

Edit: Ik heb een 128GB SSD in mijn pc waarvan bijna 100GB in gebruik is.
Minus Office, Adobe en Battlefield 3 zou ik op ongeveer 50 / 60? GB uitkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op mijn MacBook.
Het is gelukt, 40GB van mijn SSD is nu in beslag genomen door Windows. :)

Ik kan helaas (nog) niet verbinden met WiFi, daarom installeer ik nu de bootcamp drivers en de Nvidia driver... Hopelijk helpt dat.

Edit: De Nviida driver is succesvol geïnstalleerd, maar op een of andere manier wil de bootcamp driver maar niet installeren.

Ik draai momenteel full native 2880x1800, waarin alles 150% vergroot wordt. Dat komt ongeveer neer op 1920x1200 pixels. Werkt erg lekker, zeker omdat ik dit ook gewend ben van OSX. :)

Helaas kan ik nog niet verbinden met mijn router, dit komt omdat de drivers niet ondersteund wordt.
Gelukkig heb ik een desktop die deze drivers wél kan downloaden, dus daar ben ik nu mee bezig.

Last but not least, weet iemand een tool om het trackpad van de MacBook functioneel te maken in Windows?
Rechtermuis knop, scrollen met 2 vingers, pinch- to zoom en het ''1 tik to klik'' zijn niet mogelijk op Windows. Zeer vervelend...

[ Voor 59% gewijzigd door iApp op 16-09-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb alle drivers geinstalleerd, ook de drivers die geleverd worden bij bootcamp; Maar nog steeds heb ik geen geluid, en werken mijn F1 - F12 keys nog steeds niet.

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
HardCoreGamer schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:02:
Ik heb alle drivers geinstalleerd, ook de drivers die geleverd worden bij bootcamp; Maar nog steeds heb ik geen geluid, en werken mijn F1 - F12 keys nog steeds niet.

Iemand een idee hoe dit komt?
Kan je volgens mij bij je Bootcamp settings instellen :), dat dus f1 / f12 niet de mac keys zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Mektheb schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:03:
[...]

Kan je volgens mij bij je Bootcamp settings instellen :), dat dus f1 / f12 niet de mac keys zijn.
Dat heb ik gedaan, maar voor alsnog werken ze niet.
Als ik Fn + F1 indruk, gaat de verlichting van mijn beeldscherm niet naar beneden...

Misschien dat ik Windows opnieuw moet opstarten?
Ik ben nu meer dan 100 updates aan het installeren, dus dat gaat even moeilijk. :P

Ook het 'tap to click' werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
HardCoreGamer schreef op zondag 16 september 2012 @ 19:05:
[...]

Dat heb ik gedaan, maar voor alsnog werken ze niet.
Als ik Fn + F1 indruk, gaat de verlichting van mijn beeldscherm niet naar beneden...

Misschien dat ik Windows opnieuw moet opstarten?
Ik ben nu meer dan 100 updates aan het installeren, dus dat gaat even moeilijk. :P

Ook het 'tap to click' werkt nog niet.
Ah dat nee dat klopt, dat werkt niet meer dan, heb ik exact hetzelfde.

als ik de setting uit zet werkt alles prima, maar zodra ik zeg gebruik F1/F12 windows style dan doen ze het niet meer nee.
Pagina: 1