Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koeling in kast goed geregeld? tips?

Pagina: 1
Acties:

• vince_killer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 14:21
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een nieuwe game pc aan het bouwen.
Alles komt in een Cooler Master Storm Trooper
Alleen mijn vraag is als ik nog mijn fan opstelling mischien nog kan verbeteren?
Check de foto

Mijn game setup:
Asus Sabertooth, Intel 3770K, Nvidia GTX 680 TOP, 2x Vertex 4 in Raid, WD Black 1TB
Corsair H100, CM Storm Trooper, BenQ XL2420T + Nvidia Vision 2

Over de Voeding en Geheugen ben ik er nog niet overuit.
De voeding moet 2x GTX 680 TOP aankunnen maar hij moet nu ook op 1x GTX 680 kunnen draaien
De tweede kaart wordt over 1,2 maanden besteld

Kwa geheugen wordt het 8GB op 1866 of 2133 of 16 GB op 1866 of 2133
Daar ben ik nog niet overuit mischien dat iemand mij daar advies over kan geven?

Op de trooper foto zie je: Afbeeldingslocatie: http://ufmultigaming.com/Naamloosssssssss.png

Boven Rood/Groen H100 Met Corsair AF120 Performance Edition Twin Pack, 120mm (Exhaust)
Links Boven Rood/Groen Corsair AF140 Quiet Edition, 140mm (Exhaust)
Rechts Rood/Blauw Standaard CM Fans die ik bij de kast krijg 2x (Intake)

Benede Oranje kan ik een fan plaatsen 120mm of 140mm (Intake of Exhaust)

Kan iemand me hierbij helpen? Sorry voor het slechte paint werk

Alvast bedankt

• XchangeVisions
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 19:16

XchangeVisions

The World is "Open Source"

Ik zou van de onderkant een intake maken.
Warme lucht stijgt naar boven, en met de bovenste 'zuigers' zit je dan goed in de airflow.
Daarnaast zuigt de voeding ook van onder en wil je daar dus geen warme lucht hebben.

Throughout the centuries there were men who took first steps, down new roads, armed with nothing but their own vision.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Ik ben zelf ook een gelukkige eigenaar van de Storm Trooper. Zoals jij aangeeft in de tekening dat je de HDD cage een kwart slag draait, heb ik ook. Zo heb je lekker veel frisse lucht in je systeem kast. De fan onder moet je even rekening houden met de hoogte van je fan. Je wil niet je kabels van je voeding in de weg zitten.
Ik werk nog met de standaard fans en de airflow is (na mijn gevoel) goed te noemen. De proc (i7 en een Hyper 612S) blijft lekker koel en m`n GTX 580 ook.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
Op de H100 zou ik de Corsair SP120 nemen in plaats van AF120. AF-fans zijn in principe voor casefans, SP werken beter op een radiator.

De fan onderin moet je als intake nemen, je kan zelfs 2x120mm onderin plaatsen. Ik geloof alleen dat voor de 2e fan er geen schroefgaten zijn, maar die kan je prima door het rooster bevestigen. Weet niet precies meer hoe t zit, is alweer een tijdje terug dat ik daar mijn fans + radiator geplaatst heb.

Wat betreft het geheugen, ik weet niet in hoeverre je wilt gaan overclocken, of dat het gewoon gaat om degelijk performance. Voor dat laatste moet 1866 prima zijn, voor highend overclocking ben je beter af met 2133Mhz of hoger.

Tenslotte wat betreft de voeding, daar kan je bijvoorbeeld eens kijken naar de Corsair AX850. Het is geen goedkoop ding, maar zeer goed, compact (160mm lang) en volledig modulair. Daarbij zou 850W meer dan genoeg moeten zijn om 2 GTX680's te draaien. Je kunt ook een wat goedkopere voeding nemen, maar dan krijg je al snel voedingen die of a) veel langer zijn of b) niet volledig modulair. Het ligt er maar net aan wat je zelf het liefste hebt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• vince_killer
XchangeVisions schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:31:
Ik zou van de onderkant een intake maken.
Warme lucht stijgt naar boven, en met de bovenste 'zuigers' zit je dan goed in de airflow.
Daarnaast zuigt de voeding ook van onder en wil je daar dus geen warme lucht hebben.
Oke duidelijk dus met de H100 zit het goed met de fans..
alleen als ik het goed begrijp is de onderste fan (oranje) dat kan een probleem worden ivm warme lucht
van de voeding.
marquis schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:41:
Ik ben zelf ook een gelukkige eigenaar van de Storm Trooper. Zoals jij aangeeft in de tekening dat je de HDD cage een kwart slag draait, heb ik ook. Zo heb je lekker veel frisse lucht in je systeem kast. De fan onder moet je even rekening houden met de hoogte van je fan. Je wil niet je kabels van je voeding in de weg zitten.
Ik werk nog met de standaard fans en de airflow is (na mijn gevoel) goed te noemen. De proc (i7 en een Hyper 612S) blijft lekker koel en m`n GTX 580 ook.
Oke super bevalt de kast een beetje?
idd ik heb maar 2 ssd's en 1 HDD ik gebruik maar 1 cage dan dus ik draai ze alle 2 voor het beste airflow
ik ga dat even proberen

Iemand toevallig nog wat advies voor een voeding & geheugen?

• vince_killer
Moi_in_actie schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:11:
Op de H100 zou ik de Corsair SP120 nemen in plaats van AF120. AF-fans zijn in principe voor casefans, SP werken beter op een radiator.

De fan onderin moet je als intake nemen, je kan zelfs 2x120mm onderin plaatsen. Ik geloof alleen dat voor de 2e fan er geen schroefgaten zijn, maar die kan je prima door het rooster bevestigen. Weet niet precies meer hoe t zit, is alweer een tijdje terug dat ik daar mijn fans + radiator geplaatst heb.

Wat betreft het geheugen, ik weet niet in hoeverre je wilt gaan overclocken, of dat het gewoon gaat om degelijk performance. Voor dat laatste moet 1866 prima zijn, voor highend overclocking ben je beter af met 2133Mhz of hoger.

Tenslotte wat betreft de voeding, daar kan je bijvoorbeeld eens kijken naar de Corsair AX850. Het is geen goedkoop ding, maar zeer goed, compact (160mm lang) en volledig modulair. Daarbij zou 850W meer dan genoeg moeten zijn om 2 GTX680's te draaien. Je kunt ook een wat goedkopere voeding nemen, maar dan krijg je al snel voedingen die of a) veel langer zijn of b) niet volledig modulair. Het ligt er maar net aan wat je zelf het liefste hebt.
super bedankt voor je reactie

Over de fans ik ga daar even naar kijken.
de allerbeste fans voor de H100 zijn de Vortex (oranje) in meerdere reviews als winner uit de testen gekomen
Alleen kosten die 20 euro per stuk en past het kwa kleur niet 100% in mijn kast (Asus Thema rood zwart ) hier zal ik dus nog even om gaan brain stormen

Geheugen: ik ga mijn cpu wel overclocken naar 4,5 Ghz
1866 is snel maar is het niet beter om voor een 2133 kit tegaan aangezien de prijzen niet erg verschillen en ik toch mijn cpu ligt ga overclocken.
en raad u 8GB aan of toch 16Gb aangezien de prijzen niet super verschillen

Voeding: ik keek inderdaad ook naar de Corsair ax850 omdat hij full modulair is en mensen er erg over te spreken zijn

thnx voor je reactie

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48
Als je op kleurstelling gaat letten met rood/zwart, dan vallen er al heel wat radiator fans af. Noctua's vloeken zowat met elke kleurstelling, vooral met rood/zwart.

Wat betreft het geheugen, bij dagelijks gebruik als gaming merk je nauwelijks/niets in verschil tussen 1866 en 2133Mhz geheugen. In dat geval kan je beter gaan voor 16GB ipv 8GB, daar ga je meer plezier van hebben. Qua merken zijn er veel goede opties: Corsair Vengeance kits zijn goed en hebben passende kleuren (zwart of rood), of bijvoorbeeld G.Skill RipjawX.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• vince_killer
Moi_in_actie schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:35:
Als je op kleurstelling gaat letten met rood/zwart, dan vallen er al heel wat radiator fans af. Noctua's vloeken zowat met elke kleurstelling, vooral met rood/zwart.

Wat betreft het geheugen, bij dagelijks gebruik als gaming merk je nauwelijks/niets in verschil tussen 1866 en 2133Mhz geheugen. In dat geval kan je beter gaan voor 16GB ipv 8GB, daar ga je meer plezier van hebben. Qua merken zijn er veel goede opties: Corsair Vengeance kits zijn goed en hebben passende kleuren (zwart of rood), of bijvoorbeeld G.Skill RipjawX.
Ik heb dus even nagedacht en preformence zijn belangerijker dan looks ,het worden toch de Cougar Vortex PWM voor de Corsair H100
en bestel ik de Cougar Vortex HDB 140 als linker uitgang

Ik zal wel de Corsair Professional Gold AX850 voeding gaan aanschaffen
ben er erg over te spreken omdat hij full modulair is en niet te groot is

over het geheugen heb ik even gekeken en dan kom ik uit op het volgende:

1x pricewatch: Corsair Vengeance CMZ16GX3M4X1866C9
2x pricewatch: Corsair Dominator GT CMT8GX3M2A1866C9
2x pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL
1x pricewatch: Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9 vanaf 124,95

dit zijn de keuzes dan in mijn budget dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2x Dominator kitje

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 13:18

Axon

Dikke tetten

Mag ik vragen wat je nou eigenlijk van plan bent te gaan doen op deze PC?

Zo kan iedereen beter bepalen welke keuzes qua componenten je kan maken :)

Voor gaming heb je echt niet het allerbeste geheugen nodig, of een i7 op 4,5 ghz ;)

Tetten.

• vince_killer
Rick van Gerwen schreef op zondag 16 september 2012 @ 14:39:
Mag ik vragen wat je nou eigenlijk van plan bent te gaan doen op deze PC?

Zo kan iedereen beter bepalen welke keuzes qua componenten je kan maken :)

Voor gaming heb je echt niet het allerbeste geheugen nodig, of een i7 op 4,5 ghz ;)
Het is puur voor het gamen alles moet gewoon vlekkeloos gaan veel fps 2D & 3D 120Hz
Ik speel vooral Arma Arrowhead, Crysis 2 vaak met grafische mods.
waardoor het spel nog zwaarder word.
ik vindt het leuk om reviews te schrijven over de onderdelen met evt benchemarks en OC's
en waarschijnelijk is de cpu snel genoeg zonder of met lichte OC

[ Voor 4% gewijzigd door vince_killer op 16-09-2012 15:19 ]

Verwijderd

om je even een gedacht te geven van een goede pc opstelling

case: cm storm trooper
CPU: intel i5-3570k (voor gamen heb je genoeg bij deze)
MoBo: asus maximus IV extreme-z
RAM: 16gb 1866mhz cosair dominator
CPU cooler: cosair h100
GPU : sapphire amd radeon hd 7950 3GB oc
PSU: cosair 850w (gold label)
SSD: 128GB = systeem schijf + game installs (dit alleen al versnelt je pc enorm)
HDD:1TB = opslag + software install

game ervaring is uitstekend op ultra (battlefield 3 op 1 scherm)
(als jij 2 keer een gtx 680 in gaat steken ga jij waarschijnlijk beter zitten)

grafische werken met programma's als fotoshop zijn zo goed als vlekkeloos
als je tijdens het game ook wilt opnemen raad ik je aan eerder naar de 16gb toe te gaan en als je niet wilt opnemen zal 8gb voorlopig voldoende zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2012 @ 19:25:
om je even een gedacht te geven van een goede pc opstelling

case: cm storm trooper
CPU: intel i5-3570k (voor gamen heb je genoeg bij deze)
MoBo: asus maximus IV extreme-z
RAM: 16gb 1866mhz cosair dominator
CPU cooler: cosair h100
GPU : sapphire amd radeon hd 7950 3GB oc
PSU: cosair 850w (gold label)
SSD: 128GB = systeem schijf + game installs (dit alleen al versnelt je pc enorm)
HDD:1TB = opslag + software install

game ervaring is uitstekend op ultra (battlefield 3 op 1 scherm)
(als jij 2 keer een gtx 680 in gaat steken ga jij waarschijnlijk beter zitten)

grafische werken met programma's als fotoshop zijn zo goed als vlekkeloos
als je tijdens het game ook wilt opnemen raad ik je aan eerder naar de 16gb toe te gaan en als je niet wilt opnemen zal 8gb voorlopig voldoende zijn
als hij beeld wil opnemen dan heeft hij zeker baat bij een i7 omdat hij dan waarschijnlijk ook de boel gaat omzetten of editten. Ram maakt niet zoveel uit voor FRAPS etc. 8GB is zat, maar als je lekker overkill wilt gaan of RAMDISK interessant vind gewoon 16GB nemen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11

Eagle Creek

Breathing security

Kwa geheugen wordt het 8GB op 1866 of 2133 of 16 GB op 1866 of 2133
Daar ben ik nog niet overuit mischien dat iemand mij daar advies over kan geven?
Wat voor advies wil je hierover hebben? Je hebt het over een verschil van 100%! Als je nu vroeg of je 6 GB of 8 GB moest nemen, dan kon ik het nog begrijpen. Maar het verschil tussen 8 GB en 16 GB is zo groot dat de logica mij ontgaat!

8 GB is voor een tweaker vandaag de dag niet gek. Ruim voldoende voor games en voor multi-tasken een royale hoeveelheid (ik heb zelfs 8 GB in mijn laptop).

In mijn desktop ben ik 1 stapje hoger gegaan: 12 GB. Met als reden dat ik naast intensief multitaken ook niet vies ben van het draaien van een paar virtuele machines, die op zichzelf ook wat geheugen innemen.

16 GB is voor normaal gebruik echt overdreven. Ik weet dat geheugen niet duur is (realtief gesproken) maar ik zie zoveel jochies (hier bedoel ik jou niet mee) 16 GB in hun pc stoppen om.. waarom eigenlijk? Te pochen? Dat ik mij afvraag of men nog wel weet waar ze mee bezig zijn. Kwaad kan het niet maar waarom geld uitgeven aan een auto die 270 KM/H kan rijden als je in Nederland nooit harder mag dan 130 (en wellicht harder zult dan 180?).

Maar goed, ik dwaal een beetje af. Hoeveel geheugen je wilt hebben ligt aan hoe je de pc wenst te gebruiken. Als je geen extreme power user bent zou ik beginnen met 8 GB. Upgrade dat later naar 12 als je het denkt nodig te hebben.

Mooi bordje trouwens, die Sabertooth :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1