Toon posts:

Apart SSH probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik de DD-WRT firmware geïnstalleerd op m'n router en dit werkt goed op één ding na. Je kan hiermee namelijk remote management via een ssh verbinding instellen.

Dit heb ik gedaan volgens de wiki's en tutorials die op de DD-WRT website beschikbaar zijn. Ingesteld is dat de router luistert op poort 2000 voor inkomende verbindingen.

Nu komt het vreemde. Als ik via de verbinding van mijn buurman (legaal) een verbinding probeer te maken gaat dit zonder problemen zowel via Putty als via de command line. Vervolgens maak ik verbinding via Teamviewer met de pc van een familie lid die 70 km verderop woont. Ook dan kan ik via Putty een verbinding opzetten. Als laatste kan ik thuis ook mijn mobiel als modem gebruiken en dan krijg ik ook een verbinding.

Okee, nu ga ik naar het huis van mijn ouders en probeer via hun internetverbinding en mijn eigen 3G een verbinding te leggen, bij beiden krijg "Connection Timed Out". Ook in het huis waar ik eerder via Teamviewer een verbinding wist te maken lukt dit nu niet.

Kortom, als ik thuis ben dan lukt het me altijd om een verbinding te maken. Maar zodra ik thuis ben lukt het niet meer. Zie ik iets over het hoofd, of kan ik misschien op een andere manier achterhalen waar de verbinding blijft hangen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Heb je een vast IP adres?
Heb je al logging geactiveerd en bekeken.
Welk IP adres wordt geregistreerd voor de SSH verbinding (hoef je hier niet te posten, gaat erom of het het publieke IP adres is dat afwijkt van jouw IP adres)?
Als je met een online tool controleert, krijgt deze dan wel een reactie op poort 2000?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen vast IP-adres, maar zolang ik m'n modem niet herstart blijft die hetzelfde. Daar lag het in ieder geval deze keer niet aan.
Heb je al logging geactiveerd en bekeken.
Nu wel ;), bedankt hier ga ik waarschijnlijk een hoop aan hebben.
Welk IP adres wordt geregistreerd voor de SSH verbinding (hoef je hier niet te posten, gaat erom of het het publieke IP adres is dat afwijkt van jouw IP adres)?
Je bedoeld waarschijnlijk in de logs? Die ik nu nog niet, maar zodra ik weer een nieuwe poging kan doen ga ik hier naar kijken.
Als je met een online tool controleert, krijgt deze dan wel een reactie op poort 2000?
Nee dat is dus het vreemde. Ik werk met Linux en kan dus vrij gemakkelijk via Nmap een portscan uitvoeren. Als ik gericht scande (dus alleen op poort 2000), dan gaf die wel aan dat er een Cisco device achter een gefilterde poort zat. Maar bij een algemene scan (poort 0 tot 2001), pikte die er geen enkele poort behalve poort 80 dacht ik. Waarschijnlijk is dat voor m'n webserver.

EDIT: zonet nogmaals weer ingelogd via de verbinding van een familielid, zonder problemen. In de logs staat gewoon het IP weergegeven van diegene. Ik kan het probleem dus niet reproduceren want het doet zich alleen voor als ik niet thuis ben. Kan het misschien te maken hebben met het feit dat mijn laptop wel of niet online is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 13:34 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:37:EDIT: zonet nogmaals weer ingelogd via de verbinding van een familielid, zonder problemen. In de logs staat gewoon het IP weergegeven van diegene. Ik kan het probleem dus niet reproduceren want het doet zich alleen voor als ik niet thuis ben. Kan het misschien te maken hebben met het feit dat mijn laptop wel of niet online is?
Als je laptop de service host dan verklaart dat het wel...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Nee de service wordt gedraaid door de router met DD-WRT firmware. Iemand anders nog een idee? Want ik ben namelijk nog steeds niet achter de oorzaak.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoe stom het ook klinkt, maar laat je wel de stroom erop staan als je weggaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ja de stroom blijft erop staan. Het is gewoon een router die nog en dag aan staat. Ik heb het probleem trouwens beter kunnen isoleren.

Zolang er maar een apparaat met de router verbonden is heb ik via het internet gewoon SSH toegang. Een paar minuten nadat alle apparaten de verbinding hebben gebroken (telefoon en laptop), krijg ik een time out op de poort waar de ssh deamon luistert.

Blijkbaar activeert een lokale verbinding iets in de router, zodat er toegang mogelijk is via SSH. Maar ik heb nog steeds geen flauw idee wat dit kan zijn.

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klinkt als een soort van slaapstand van de router. Heeft DD-WRT misschien een powersave mode?

Verwijderd

Topicstarter
Keypunchie schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 01:39:
Klinkt als een soort van slaapstand van de router. Heeft DD-WRT misschien een powersave mode?
Ben dit nagegaan maar kan er nergens iets over vinden. Alleen de repeater bridge zou uitgezet kunnen worden, maar daar heeft dit niets mee te maken.

Edit: probleem lag uiteindelijk aan het feit dat ik geen controle had over de modem. Internet loopt zo m'n kamer via een ethernet kabel en ik was niet in staat om van buitenaf de router te activeren. De oplossing is een ping request te sturen elke minuut, zodat de router continu online blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2012 12:02 ]

Pagina: 1