Aansluiten 2.1 speakers van Tom-tec

Pagina: 1
Acties:

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Dit gaat waarschijnlijk heel vreemd en stom klinken, maar ik krijg mijn Tom-Tec speakertjes niet meer werkend op mijn pc.
Het is een 2.1 systeem die met één 3,5 jack moet worden aangesloten op mijn pc.
Ik heb geen audiokaart, dus moet hij logischerwijs op mijn moederbord.

Als ik hem aansluit op de audio out poort gebeurd er helemaal niks.
Het enige geluid wat ik kan krijgen is als ik mijn tv aanzet (die zit via hdmi), maar die heb ik volledig uit de som gehaald door de hdmi uit mijn videokaart te trekken.

Overigens word er wel een kabel geconstateerd door de computer en de audio-info geeft ook aan geluid af te spelen via die poort.

Edit: Ik heb werkelijk waar geen idee waarom, maar de speakers hebben besloten ineens te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Obversarix op 16-09-2012 11:40 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dus... de speakers zelf doen het wel gewoon? Ze doen het alleen niet op je PC?

Wise enough to play the fool

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
De speakers werkte, voor het probleem, wel op bijv. mijn laptop.
Maar om een of andere reden doen ze het nu ook weer op mijn pc.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Vandaar ook mijn vraag, want het leek mij meer een software kwestie...
Voortaan dus niet meer TVG-en... :)

Wise enough to play the fool

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 13:30

Mavamaarten

Omdat het kan!

Test eens eerst of je speakers het wel degelijk doen. Prop die 3,5mm connector even in je mp3 speler en test of dat ding werkt. Als het wel werkt denk ik dat je eens moet gaan kijken naar je driverinstellingen van je onboard geluidskaart. Zit hij wel in het juiste gaatje?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:22
Plug ook eens een koptelefoon in, krijg je hier ook geen geluid uit dan lijkt het me ook een driver/software kwestie.

Check trouwens ook even of je geluid niet gemute staat in Windows...zou ook niet de eerste zijn. En anders even bij de geavanceerde geluidsinstellingen kijken wat je instellingen zijn.

*zo had Hopjesvla eens een probleem met een nieuwe headset: het mute knopje van de microffon werkte niet ->terug naar de winkel en omruilen..allleen werkte het toen ook niet...Wat bleek: de microfoon stond geschakeld op die van de webcam, en niet van de headset .... 8)7 *

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1