Ip conflicten, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Hallo,

Ik heb hier een nieuwe draadloze router geplaatst en sindsdien heb ik problemen met internet (ip-conflicten).
Op het netwerk zijn zes pc's op aangesloten en de problemen worden slechts veroorzaakt op 2/6 pc's

Probleem is als volgt:
-pc opstarten
- geen internet, netwerk icoon geeft een uitroepteken
- klik op uitroepteken > geen internet toegang , en er wordt weergegeven dat de kabel niet verbonden is

-in 'LAN verbindingen'' > details lees ik de ip-adres af en daar staat 192.168.23.100 , deze was de ip adres van de oude router, terwijl de nieuwe 192.168.1.x . Hij logt dus in met de oude ip adres.

Ik kan op internet na, ipconfig /release vervolgens ipconfig /renew . maar dit moet ik elke keer doen.

Ik heb geprobeerd de netwerkkaart opnieuw te installeren (in hardware beheer verwijderen opnieuw installeren) maar dat baat niet. hij logt elke keer in met de oude ip adres die de pc op de een of ander manier niet wil vergeten...

wie weet hoe ik dit kan oplossen?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gewoon simpel instellen op DHCP lost het niet op?

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qHaBY.png

Staat de boel wel zo bij elke adapter?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Wat ik niet goed begrijp is dat je zegt een draadloze router te hebben geplaatst en de problemen doen zich voor met de bekabelde netwerkadapters.
Zijn deze pc's dan bekabeld aangesloten of maken ze gebruik van wifi?

Ik ga er vanuit dat een ipconfig /renew helpt, dat de adapter dhcp gebruikt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan gewoon een 2e dhcp server op je netwerk hebben wie heg eerste roept die wint

Iperf

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-12 09:42

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja zolang ze maar niet dezelfde reeks adressen uitdelen maar wel binnen hetzelfde subnet. Dit is echter zelden nodig voor een thuisgebruiker en maakt het nodeloos complex.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik bedoelde eigenlijk dat hij even moet controleren of er niet 2 apparaten stondne te dhcp'en
Maar ik snap dat het verwarrend is geschreven

dit wil je als thuisgebruiker dus voorkomen

Iperf

• Kakulukia
Alles staat op automatisch ingesteld.

Het komt trouwens niet alleen voor op bekabeld, ook op wifi. Op mijn samsung logde ik in op wifi en logde in op de oude ip adres (192.168.23.100), hierdoor geen internet. pas na een fabrieksherstel logde hij in op de nieuwe ip....

er is inderdaad een tweede router in de netwerk. echter had ik hiervan de dhcp functie uitgeschakeld.... deze kan dus moeilijk de oorzaak zijn. maar zal kijken of die het zonder de 2de router dezelfde probs verschijnen

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:12
Je moet proberen handmatig alle leases te vernieuwen. Daarna pas verder gaan met troubleshooten van routers.

http://technet.microsoft....ry/cc759673(v=ws.10).aspx

Ook je telefoon kan dit door het netwerk te wissen en opnieuw in te vullen of gewoon op vernieuw lease te drukken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Zou je eens een tekening willen maken van je netwerkopstelling?
Kan je een IPCONFIG posten van een aantal pc's (gaat alleen om IP adres en gateway van de device dat met je netwerk verbonden is)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Als je ipconfig/all doet, zie welke DHCP server er is gebruikt. Kun je dat adres terugvinden, kun je er naar pingen/browsen?

• Kakulukia
probleem gevonden

de 2de router was nog ingesteld op de oude ip adres. nooit veranderd. echter kan ik op dit moment niet in de 2de router (mensen niet thuis).

even op een rij;

hoe moet ik de tweede router instellen (ip adres router 1; 192.168.1.1 , range 2 tot 254?

-log in 2de router, check of dhcp is uit
-verander ip adres naar 192.168.1. (random getal tussen 2 -254)
-sluit af

-de lan kabel van de eerste router moet toch niet in de wan poort van de 2de router he? gewoon in 1 van de 4 pc poorten

klopt het

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1