Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop ventilator/warmte

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Op dit moment beschik ik over een HP Pavilion dv6 3185ed en de laatste tijd merk ik dat mijn laptop veel warmer wordt dan normaal waarbij de ventilator harder gaat blazen wat niet echt fijn werken is. Ook vindt ik de temperaturen erg hoog. Als ik bijvoorbeeld een youtube filmpje op 720p/1080p zet, dan stijgt de temperatuur van de GPU naar 65 graden celsius, voorheen was dit rond de 45 graden celsius ( gemeten via speedfan). Ook de CPU wordt erg warm, ook rond de 64/65 graden. Dit is wanneer ik de energiebeheerschema op energiebesparing zet. Als ik de energiebeheerschema op hoge prestaties zet, dan zitten de temperaturen rond de 75 graden.

Ik heb dus contact opgenomen met HP en die vertelde me dat ik een BIOS-update moest installeren. Ik merk na de installatie geen verschil in de warmte/geluidsproductiviteit. Dit heb ik ook gemeld aan HP en die vertelde mij dat ik de laptop moest opsturen. Maar ik heb de laptop al 3 keer opgestuurd om hetzelfde probleem, de ventilator en warmte. Bij de eerste twee keer hebben ze gewoon de ventilator schoongemaakt en bij de derde keer de ventilator vervangen.

Ook merk ik soms dat de GPU het gewoon niet meer doet. Dan wil ik bijvoorbeeld een game/programma opstarten waar ik een GPU voor nodig heb, dan krijg ik een venster waarin staat dat er geen GPU gevonden kan worden. En soms verschijnt de GPU niet in Speedfan. Ook heb ik een aantal keren gehad dat Speedfan 999- als temperatuur aangaf bij de GPU

Dus ik zit er over na te denken om hem op te sturen, alleen het probleem is dat ik de laptop elke dag naar school mee moet nemen, dus ik moet wachten tot midden Oktober wanneer ik vakantie heb. En ook al stuur ik hem op, dan denk ik niet dat het wordt opgelost.

Dus ik vroeg me af wat ik het beste kan doen in deze situatie, sorry voor de lange tekst als je hem helemaal hebt gelezen. Ik wilde dit gewoon even kwijt. Ik had toch iets beters verwacht van een laptop van 750,- euro. Ik ben echt al mijn vertrouwen verloren in HP en laptops in het algemeen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 03:40 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-11 21:23

InFamous

excommunicado

Ik zou gewoon contact op nemen met HP het hele verhaal duidelijk uitleggen, zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in de laptop en vragen om een betere oplossing danwel vervanging van het apparaat voor een nieuwe. De temperaturen kunnen verschillende oorzaken hebben maar de GPU klinkt als een hardwarematig probleem.

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Het beste is inderdaad om weer contact op te nemen met HP, je hebt immers garantie en zij hebben het probleem niet goed opgelost. Als je geen garantie meer zou hebben zou ik zeggen ga zelf de boel schoonmaken en goede koelpasta (bijv. Arctic MX-4) opbrengen.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 14:16 ]