Xbox wireless bluetooth headset niet werkend onder W7 64-bit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-01 19:51
In mijn zoektocht naar een universele headset voor zowel mijn Xbox360, PS3 als PC vandeweek de jongste headset van Microsoft gekocht: de Xbox wireless headset met bluetooth. Verbinding maken met 360 gaat (uiteraard) prima, PS3 is nu gekoppeld en valt soms weg, maar als ik op connect klik dan houdt de verbinding stand. Op de PC echter problemen. Werk met kleine usb bluetooth ontvanger op Windows 7 64-bits en krijg wel verbinding (headset wordt herkend als Xbox headset), maar de blauwe lampjes op de headset gaan niet langzaam knipperen (teken van verbinding) en de headset krijgt een uitroepteken en drivers zijn onvindbaar. Daarnaast zie ik bij recording en bij playback onder control panel de headset ook niet terug. Probleem met verbinding; probleem toch bij gebrek aan drivers? Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het lijkt mij het beste dat je eerst even Policy: Alle regels die op het forum gelden leest en je TS aanpast met je eigen inzet. Je geeft alleen aan wat er in apparaatbeheer een uitroepteken staat, maar niet wat je hier aan hebt gedaan.

GoT is GEEN helpdesk, eigen inzet wordt verwacht en dat is nu afwezig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Google op: Bluesoleil of Toschiba Bluetooth Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Over de crosspost: ik had mijn eerste item geplaatst en kreeg een error; dacht dat de post verloren was gegaan.
Had gister nog niks gedaan aan het uitroepteken, daar ik geen idee had waar ik de drivers vandaan moest halen. Vandaag middels dit forum (http://windows7forums.com...ces-work-windows-7-a.html) geprobeerd de driver via het Windows Mobile Device Center om te gooien naar een 'bluetooth radio'. Uitroepteken weg, maar geen verbinding lampje en niks in het control panel.
@Bartjezz: hele Bluetooth gedoe is redelijk nieuw voor mij. Altijd een beetje moeite met dingen installeren die ik niet volledig begrijp. Zijn deze twee opties universeel toepasbaar en is dit een driver voor mijn usb adapter of de headset zelf? Heb nog niet de tijd gehad om weer uren van mijn leven in dit probleem te stoppen dus een klein stukje uitleg verwelkom ik met open armen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mark__89 op 17-09-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit zijn alternatieve progjes om je Bluetooth verbinding(en) te beheren. Ik zou als eerste de Toschiba Bluetooth stack proberen. Vaak wilt windows niet connecten met BT devices, vanwege één of andere vage reden. Met dit progje los je dat op. Als dat niet werkt zou ik aan Bluesoleil gaan denken, helaas is dit een betaald progje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Ah, ok. Kun je een linkje sturen met de versie die de meeste kans op slagen geeft? Zag dat Toshiba zelf non-Toshiba producten niet meer ondersteund en ik wordt gek van alle versies op allerhande download-sites. Probeer nu versie 8.0. Vingers gekruist of 't werkt.
Update: krijg de melding dat het operating system niet adequaat zou zijn om het programma te runnen. Zucht. Wordt zo moe van het feit dat ik deze Microsoft headset op een PS3 kan laten werken maar dat het blijkbaar niet mogelijk is 't ding zonder poespas op Windows 7 te laten werken.

[ Voor 46% gewijzigd door Mark__89 op 17-09-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Ok. Denk dat het gelukt is met de Toshiba stack. Zo nog even verder testen maar ik zie 'm in ieder geval onder mijn control panel. Heb de versie van Toshiba's website maar volgens mij is dat 'n trial die over 30 dagen afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Ding wordt nu weergegeven bij recording en playback, hij geeft aan dat 'ie verbinding heeft, maar soms valt het ding als ik meer dan een halve meter van de ontvanger zit spontaan weg en als ik onder control panel de audio test dan doet zowel de mic als de speaker het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark__89
Excuses dat ik mijn oude post nieuw leven inblaas, maar na een half jaar heb ik wederom deze headset gekocht vanwege goedkoop op marktplaats (vorige had ik teruggebracht naar de winkel) en ik heb hem nu werkend op de pc door de aanschaf van een nieuwe dongle (deze).

Echter, de geluidskwaliteit is erg slecht in mijn Windows 7 64 bit boot. Jaren 40 telefoon-kwaliteit met haperingen in het geluid af en toe.

Op mijn Samsung Galaxy Ace echter is het geluid zowel qua opname als weergave perfect.

Op mijn Windows 7 pc heb ik het volgende geprobeerd:
- Drivers van CSR die bij de dongle kwamen geinstalleerd: a2dp en hfp profiel herkend. In skype barre barre kwaliteit mic en speaker: haperingen en schel geluid. Muziek via a2dp klinkt perfect.
- Toshiba bluetooth stack: a2dp, hfp en 'headset' profielen herkend. A2dp voor muziek klinkt goed, mic werkt niet onder a2dp (logisch), hfp en 'headset'.
- BlueSoleil 6.2: a2dp en hfp herkend. Geluid klinkt ietwat beter maar nog steeds komt het niet in de buurt van mijn Galaxy Ace. Minder schel.
- Broadcom: drivers krijg ik niet geinstalleerd. Foutmelding dat ik het bluetooth apparaat moet aansluiten.

Verder heb ik ook op Windows xp pro de boel geprobeerd. Ietwat betere kwaliteit en geen haperingen in het geluid, maar geen Galaxy Ace kwaliteit.

Vraag nu: wat kan ik nu nog proberen (registry hacks heb ik eigenlijk niet zo'n zin in)?
Pagina: 1