Toon posts:

PHP SSH met SFTP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Anoniem: 473351
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Even voorstellen. Ik heb een full time baan in de elektro/elektronica, maar hobby in een eigen onderneming o.a. een klein beetje met PHP, Mysql, HTML en beetje javascripting. Heb een leuk programmaatje gemaakt webbased wat inmiddels al 4 jaar professioneel gebruikt wordt. Let wel, ik ben geen cloud engineer, maar eigenlijk elektronica engineer. Doe ook wel wat besturing en mechanisch, maar dit is meer een uit de hand gelopen geintje, wat ik maar in mijn ZZP hobby onderneming hebt ondergebracht. Was niet van plan hier meer mee te doen.

Echter mijn enige klant eist nu dat ik moet nu via mijn programma met een 3rd party gaan praten. Hiervoor is SFTP over SSH nodig En aangezien het voor mij sport is, is er het nodige voorbereid.

nu heb ik wel ervaring met gewoon FTP vanuit PHP en dit is een eitje. Echter SSH heb ik alleen ervaring meet om in mijn eigen server in te loggen. Dat doe ik via putty.

met SFTP heb ik geen ervaring.

Ik heb hieronder de gegevens van de 3rd party

technische gegeveneis
status
X.509 Digital CertificatesThird party certificate authority or self-generated
Nog niet gerealiseerd en nog niet nodig
Encryption
SSH
Lijkt me geen probleem in PHP
Transport protocol
SFTP
Kan ook in PHP volgens mijn info
Data Wrapping
Wrapped
Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je SFTP over SSH gebruikt
Data Signatures
RSA / DSAHeb een RSA key, heb deze echter volgens de andere partij nog niet nodig??
Port
22 (default), others can be used
gewoon 22 lijkt me handig
Encryption Algorithm
AES (128, 192, 256), Twofish (128, 192, 256. Blowfish, 3DES and Cast (128)
AES 256 lijkt me simpel en betrouwbaar
Security
Password SSH-2 Secure Shell, Public key optional
Heb een password ontvangen
Software Client Options:
Any SFTP capable software that supports SSH-2
dus ook een PHP client

enfin.. ik heb dus op basis van de laatste eis maar eens een SFTP over SSH client gezocht en kwam erachter dat winSCP zou werken. Ik kan echter geen verbinding krijgen.
Toen via putty eens gepoogd, maar ik weet neit of die SFTP aankan.

Ik begrijp echter de hele techniek niet 100% Volgens mij heb ik toch ECHT wel een key nodig.

is er iemand die mij een beetje wegwijs kan maken? Als het echt heel ingewikkeld is, zal ik het wellicht op een andere manier op moeten lossen, mar laat even weten als je me kunt helpen

LET OP: ik ben al 3 weken bezig en post niet graag op GoT, omdat ik altijd boze mods krijg omdat ik het weer eens in de verkeerde sectie geplaatst heb. MODS ik doe mijn best, maar vind de mods hier altijd super bot en super streng, dus dit is wel mijn laatste redmiddel.

Overigens ERG slordig voor een site als tweakers: toen ik op de melding van de cookies klikte, herlaadde de pagina en was mijn hele bericht weg. Erg slordig, gebruik hier FF 15.0.1

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Via SSH kun je op 2 manieren inloggen: met een password of met een keyfile.
enfin.. ik heb dus op basis van de laatste eis maar eens een SFTP over SSH client gezocht en kwam erachter dat winSCP zou werken. Ik kan echter geen verbinding krijgen.
Waarom niet? Als jij in winSCP de juiste host/username/password invult en zorgt dat hij via ssh (poort 22) verbindt, gaat dat vaak gewoon goed. Probeer het eens bij je eigen server waar je via ssh inlogt. Uiteindelijk heb je iets als dit of een command-line client nodig.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Anoniem: 473351 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:59:
LET OP: ik ben al 3 weken bezig en post niet graag op GoT, omdat ik altijd boze mods krijg omdat ik het weer eens in de verkeerde sectie geplaatst heb.
Dan lees je Waar hoort mijn topic? niet of je houdt je er niet aan ;)
MODS ik doe mijn best, maar vind de mods hier altijd super bot en super streng, dus dit is wel mijn laatste redmiddel.
Daar hebben we Feedback op moderatie binnen de Devschuur voor ;)
Overigens ERG slordig voor een site als tweakers: toen ik op de melding van de cookies klikte, herlaadde de pagina en was mijn hele bericht weg. Erg slordig, gebruik hier FF 15.0.1
En daar hebben we Lieve Devvers voor ;)

Wat ik wel ga doen nu is deze clone (carcrosser2) opdoeken en je verdere instructies per mail doen toekomen ;) Verder, en dat doe ik écht niet om te zeiken, is dit wel een beetje een Kan iemand even...? topic. Ik geef 't even 't voordeel van de twijfel en kijk 't nog even aan maar laat ik even voorop stellen dat we in PRG vooral bezig zijn met concrete problemen, niet iemand van A tot Z uitleggen hoe X werkt :) We zien dus graag wat je zelf al gezocht/gevonden/geprobeerd hebt etc. Zie daarvoor onze Quickstart die je bij 't openen van een topic kunt hanteren. Dat scheelt frustratie en "boze mods". Zo erg zijn we stiekem namelijk helemaal niet ;) :>

[Voor 22% gewijzigd door RobIII op 15-09-2012 23:25]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
"SFTP over SSH" is een beetje raar.. het betekent SSH File Transfer Protocol, het is dus gewoon een onderdeel van SSH. Wat je dus moet doen is een SSH client maken die aan de user interface kant het SFTP gedeelte beschikbaar maakt.

Als eerste moet je natuurlijk weten of je SFTP server up is, dus, ga zoals hierboven eerst zelf even kijken of je met een normale SFTP client kan verbinding. De complete Putty suite heeft een SFTP client, Putty.exe zelf is dat niet, dat is een programma dat alleen telnet en ssh doet. (en rsh en nog wat andere dingen.. maar dat doet er niet toe).

Daarnaast klopt het dat SSH authenticatie via meerdere manieren ondersteunt. De gebruikelijkste is password based, gewoon de gebruikersnaam en het wachtwoord van de Unix account aan 'de andere kant' invoeren en je bent ingelogd. Een alternatief is een public key & private key. De Public Key wordt bij de server opgeslagen en gekoppeld aan een account, de Private Key wordt door de client gebruikt om zich te authenticeren.

Dat betekent dat je dus twee manieren hebt die je wil gebruiken: password en key based!

Allereest: zorg dat SFTP werkt. Dus SSH gewoon even uitproberen. Kan je inloggen, dan is alles goed. Kan je wel inloggen, maar werkt SFTP niet, dan heeft de SSH server dat waarschijnlijk niet aan staan.

Anoniem: 112069

@RobIII

bedankt, maar ik kon dus mijn wachtwoord niet meer krijgen omdat dat mail adres niet meer actief was.

das nu opgelost.

en zoals ik al zeg: ik wil best zelf experimenteren, maar als ik het via SCP al niet aan de praat krijg... Dan weet ik ook niet of ik bij de 3rd party moet gaan klagen. Als ik dat aan de praat heb ga ik idd dat voorbeeld van PHP.net proberen na te bouwen.

Echter ik snap de techniek dus niet helemaal. dat verhaal van PHP.net had ik al gevonden. Maar leek mij nu nog niet relevant. Het is uiteindelijk dus wel nodig. Eerst wil ik de technik snappen.

ik heb dus dit geprobeerd.

Krijg een melding Connection timed out.

Ik snap dus nu dat SFTP in defintie SSH is. enfin das dus nieuw voor mij. Probleem is dat het allemaal privacy gevoelige data is dus ik kan hier geen server gegevens ofzo posten.. vandaar dat dat verhaal even in dit screenshot veranderd is. de server ziet er echter in praktijk uit als abc.def.ghj.com Weet niet of hier nog SFTP voor moet?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Nee, dat hoeft niet. Een hostname of ip is voldoende. Luistert de SSH daemon misschien op een andere poort dan 22?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

zie mijn eerste post in de tabel: standaard port 22. Ik heb het niet laten wijzigen.

maar deze gegevens zouden dus moeten kunnen kloppen? ik heb niet meer nodig?
Dan moet ik maandag even met de 3rd party opnemen. De gegevens die ik heb kloppen niet, of ik heb ze verkeerd geintrepeteerd dan.

EDIT: @hieronder: nog wel, maar de volgende vragen gaan dus over het programmeren, dus ik heb het daarom alvast hier neergezet. Ik kom erop terug als ik zeker weet dat die 3rd party draait. Probleem is dat ik niet rechtstreeks met de 3rd party praat. Maar altijd via een tussenpersoon die zegt dat het draait en verder ook niets meer kan doen. Ik kan wel vertellen dat het om financiele gegevens gaat en dus ik met een financiele instelling praat die die SFTP niet zelf draait.

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 112069 op 15-09-2012 23:59]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-06 19:49
Dit lijkt me een typisch geval van: vraag het niet aan ons, maar aan die lui die zogenaamd een FTPS server SSH daemon hebben draaien (aangenomen dát 'ie al draait). Dit heeft allemaal verdomd weinig met programmeren te maken, IMO.

[Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 16-09-2012 00:20]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Wat ook een goede kanshebber is: wellicht moet je je IP laten whitelisten. Dergelijke instellingen staan vaak alleen connecties vanaf bepaalde IP's toe bijvoorbeeld.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij moet je eerst verbinding kunnen maken.

-ssh (putty) over poort 22.
zoja
-probeer sftp (via winscp of filezilla).

Lijkt me ok logisch eerst te kijken of je wel bij die andere server kan komen:
telnet servernaam 22.

Als die connection refused/host not found geeft weet je dat poort 22 in hun firewall nog niet goed open staat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 14:17
leuk_he schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:04:
Volgens mij moet je eerst verbinding kunnen maken.

-ssh (putty) over poort 22.
zoja
-probeer sftp (via winscp of filezilla).

Lijkt me ok logisch eerst te kijken of je wel bij die andere server kan komen:
telnet servernaam 22.

Als die connection refused/host not found geeft weet je dat poort 22 in hun firewall nog niet goed open staat.
de TS heeft winscp al geprobeerd, verder zal telnet servernaam 22 niet gaan werken

ssh != telnet (daarbij bestaat telnet zelfs niet meer in windows 7 enz..)

wellicht kan de TS een proof of concept laten aanleveren door de 3rd party, dan loopt je niet in het duister te tasten

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dat neemt niet weg dat telnetten een handig testmiddel kan zijn. Telnetten naar een SSH daemon gaat namelijk prima.
(daarbij bestaat telnet zelfs niet meer in windows 7 enz..)
Onzin.

Maar in dit geval blijft 't inderdaad tasten in 't duister.

[Voor 10% gewijzigd door 8088 op 16-09-2012 00:46]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 16:07

leuk_he

1. Controleer de kabel!

8088 schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:44:
[...]

Dat neemt niet weg dat telnetten een handig testmiddel kan zijn. Telnetten naar een SSH daemon gaat namelijk prima.

[...]

Onzin.

Maar in dit geval blijft 't inderdaad tasten in 't duister.
Dat was inderdaad mijn gedachte. Telnet is makkelijk te vinden (en zit in putty wat de ts kent). Daarmee zie je of je bij de poort kunt, zonder je druk te maken over wachwoorden en public/private keys. Als het een netwerk issue is weet je dan genoeg.

nmap zou ook kunnen om te kijken of de poort open staat, maar is een beetje zwaar voor iets dat met telnet ook kan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46
Van de makers van Putty is ook een Secure FTP client beschikbaar; PSFtp

Voor SFTP vanuit PHP kun je het best gebruik maken van de SSH2 PECL extensie. Met de gegeven examples is dat redelijk eenvoudig. Maar je zou ook psftp kunnen forken vanuit PHP.

[Voor 15% gewijzigd door frickY op 16-09-2012 11:33]

iig bedankt zover, ik zou dus iig verbinding moeten kunnen maken en dat lukt dus al niet. Dan gaan we dat eerst op lossen en dan gaan we verder proggen.

Mar het verhaal is me iig een stuk helderder nu. Ik kn de losse puzzelstukjes uit die tabel maar niet helemaal in elkaar passen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:35

TheNephilim

Wtfuzzle

Probeer je het nu met WinSCP om de verbinding te testen, of moet je daar ook werkelijk wat mee doen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee