Even voorstellen. Ik heb een full time baan in de elektro/elektronica, maar hobby in een eigen onderneming o.a. een klein beetje met PHP, Mysql, HTML en beetje javascripting. Heb een leuk programmaatje gemaakt webbased wat inmiddels al 4 jaar professioneel gebruikt wordt. Let wel, ik ben geen cloud engineer, maar eigenlijk elektronica engineer. Doe ook wel wat besturing en mechanisch, maar dit is meer een uit de hand gelopen geintje, wat ik maar in mijn ZZP hobby onderneming hebt ondergebracht. Was niet van plan hier meer mee te doen.
Echter mijn enige klant eist nu dat ik moet nu via mijn programma met een 3rd party gaan praten. Hiervoor is SFTP over SSH nodig En aangezien het voor mij sport is, is er het nodige voorbereid.
nu heb ik wel ervaring met gewoon FTP vanuit PHP en dit is een eitje. Echter SSH heb ik alleen ervaring meet om in mijn eigen server in te loggen. Dat doe ik via putty.
met SFTP heb ik geen ervaring.
Ik heb hieronder de gegevens van de 3rd party
enfin.. ik heb dus op basis van de laatste eis maar eens een SFTP over SSH client gezocht en kwam erachter dat winSCP zou werken. Ik kan echter geen verbinding krijgen.
Toen via putty eens gepoogd, maar ik weet neit of die SFTP aankan.
Ik begrijp echter de hele techniek niet 100% Volgens mij heb ik toch ECHT wel een key nodig.
is er iemand die mij een beetje wegwijs kan maken? Als het echt heel ingewikkeld is, zal ik het wellicht op een andere manier op moeten lossen, mar laat even weten als je me kunt helpen
LET OP: ik ben al 3 weken bezig en post niet graag op GoT, omdat ik altijd boze mods krijg omdat ik het weer eens in de verkeerde sectie geplaatst heb. MODS ik doe mijn best, maar vind de mods hier altijd super bot en super streng, dus dit is wel mijn laatste redmiddel.
Overigens ERG slordig voor een site als tweakers: toen ik op de melding van de cookies klikte, herlaadde de pagina en was mijn hele bericht weg. Erg slordig, gebruik hier FF 15.0.1
Echter mijn enige klant eist nu dat ik moet nu via mijn programma met een 3rd party gaan praten. Hiervoor is SFTP over SSH nodig En aangezien het voor mij sport is, is er het nodige voorbereid.
nu heb ik wel ervaring met gewoon FTP vanuit PHP en dit is een eitje. Echter SSH heb ik alleen ervaring meet om in mijn eigen server in te loggen. Dat doe ik via putty.
met SFTP heb ik geen ervaring.
Ik heb hieronder de gegevens van de 3rd party
technische gegeven | eis | status |
X.509 Digital Certificates | Third party certificate authority or self-generated | Nog niet gerealiseerd en nog niet nodig |
Encryption | SSH | Lijkt me geen probleem in PHP |
Transport protocol | SFTP | Kan ook in PHP volgens mijn info |
Data Wrapping | Wrapped | Volgens mij bedoelen ze gewoon dat je SFTP over SSH gebruikt |
Data Signatures | RSA / DSA | Heb een RSA key, heb deze echter volgens de andere partij nog niet nodig?? |
Port | 22 (default), others can be used | gewoon 22 lijkt me handig |
Encryption Algorithm | AES (128, 192, 256), Twofish (128, 192, 256. Blowfish, 3DES and Cast (128) | AES 256 lijkt me simpel en betrouwbaar |
Security | Password SSH-2 Secure Shell, Public key optional | Heb een password ontvangen |
Software Client Options: | Any SFTP capable software that supports SSH-2 | dus ook een PHP client |
enfin.. ik heb dus op basis van de laatste eis maar eens een SFTP over SSH client gezocht en kwam erachter dat winSCP zou werken. Ik kan echter geen verbinding krijgen.
Toen via putty eens gepoogd, maar ik weet neit of die SFTP aankan.
Ik begrijp echter de hele techniek niet 100% Volgens mij heb ik toch ECHT wel een key nodig.
is er iemand die mij een beetje wegwijs kan maken? Als het echt heel ingewikkeld is, zal ik het wellicht op een andere manier op moeten lossen, mar laat even weten als je me kunt helpen
LET OP: ik ben al 3 weken bezig en post niet graag op GoT, omdat ik altijd boze mods krijg omdat ik het weer eens in de verkeerde sectie geplaatst heb. MODS ik doe mijn best, maar vind de mods hier altijd super bot en super streng, dus dit is wel mijn laatste redmiddel.
Overigens ERG slordig voor een site als tweakers: toen ik op de melding van de cookies klikte, herlaadde de pagina en was mijn hele bericht weg. Erg slordig, gebruik hier FF 15.0.1