Heeft het nut om een router in te stellen ik heb maar 1 ip.

Pagina: 1
Acties:

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:07
Ik zit in een studentenflat, waar ik internet via een ethernet stekkertje kan krijgen.

Wel is geregeld, dat ik een specifiek ip adres moet instellen die is gekoppeld aan me flat nummer.
Nu heb ik contact op gezocht met de helpdesk maar die hebben een tutorial geschreven om alleen via Ethernet te verbinden dus ze willen daar niet verder helpen met Wifi.

Maar ze hadden wel antwoord gegeven op mijn vraag, of ook via dit mogelijk was om een router aan te sluiten en dan meerdere apparaten er aan te hangen, daar zeiden ze dat dit mogelijk was, maar dat ze me daar mee niet konden helpen. Want ik wou eigenlijk tegen extra betaling een extra ip adres aanvragen maar dat was niet mogelijk of hadden ze geen zin in.

Maar mij lijkt het onwaarschijnlijk als ik specifiek 1 ip adres heb gekregen, dat ik dan een router aan sluit dat ik dan met meerdere apparaten tegelijkertijd online kan of zie ik iets over het hoofd.

Wel heeft een router wel sowieso voordelen dat ik dan wel soms met me telefoon online kan maar dan zal je hele tijd moeten schakelen, lijkt me echt je connection uitschakelen.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Gewoon een switch of router tussen plakken.

^ Post is hierboven!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
Je kan gewoon een router met wireless neerzetten. Let dan wel op dat je niet dezelfde IP range gebruikt als de flat, anders krijg je conflicts

TheS4ndm4n#1919

• Joostje123
Maar ik heb wel echt 1 ip adres gekregen, van de internet providertje het is neit geregeld via ziggo ofzo gaat via de universiteit.

Dus ik kan alleen online op bijvoorbeeld 192.34.53.123 (zeg nu wat) als ik 124 in stel die wordt door mijn buur gebruikt.

Dus met 1 ip adres kan ik niet tegelijkertijd online met me telefoon en laptop lijkt me.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Joostje123 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:45:
Maar ik heb wel echt 1 ip adres gekregen, van de internet providertje het is neit geregeld via ziggo ofzo gaat via de universiteit.

Dus ik kan alleen online op bijvoorbeeld 192.34.53.123 (zeg nu wat) als ik 124 in stel die wordt door mijn buur gebruikt.

Dus met 1 ip adres kan ik niet tegelijkertijd online met me telefoon en laptop lijkt me.
Wel als je een router gebruikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-12 07:10

M2M

medicijnman

schaf een router aan (switch zal waarschijnlijk niet gaan werken omdat je een statisch IP adres toegewezen krijgt), stel de WAN kant van de router in naar de settings die door je ISP gegeven zijn en zet de config van je pc op automagisch. Dan zou het moeten werken.

Zo niet, probeer eens een andere IP range van je prive netwerk.

-_-

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 13:46
Een router doet network address translation, (NAT) wat er op neer komt dat je een internet IP deelt met alle apparaten achter de router.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ja, gewoon een router aansluiten en die het IP adres geven wat aan je is toegewezen (configureren op de WAN kant van de router), dan de router via NAT private adressen uit laten delen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heel simpel gezegd: als je een router gebruikt en die instelt om het aan jou toegewezen IP te gebruiken komt het goed.

Alle apparaten die je via draad of wifi aan de router aansluit krijgen namelijk internet van de router, zonder de IP adressen van andere flats te gebruiken. Ieder apparaat dat op die manier (via de router) internet krijgt, gebruikt het IP adres van de router. Die slimmigheid zit in de router ingebouwd zodat het niet voor problemen zorgt.

[ Voor 28% gewijzigd door spone op 15-09-2012 22:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Inderdaad een router aansluiten met WAN ethernetpoort (geen modem ofzo), dan handmatig dat specifieke IP invoeren onder WAN en dhcp aanzetten op LAN dan moet het werken.
Als je dan een router met wifi neemt heb je dat ook meteen opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Soldaatje op 15-09-2012 23:04 ]

• Joostje123
Ok erg bedankt, dan heb ik het idee van een router en internet providers nooit erg begrepen.

Want bij providers kreeg je zelf al vaak een ip range toegewezen. Dat je bijvoorbeeld 192.42.52.XXX toegewezen kreeg. Dacht ik dus altijd. Maar ik denk dat ik dat dan verkeerd begrepen heb.
Maar bedankt dan ga ik morgen even prutsen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
van je internet provider krijg je ook maar 1 IP hoor.
Alle IP adressen die beginnen met 192.168 of 10.0 zijn netwerk adressen. Je router zorgt ervoor dat al die adressen naar dat ene internet IP gaan.

TheS4ndm4n#1919

• Soldaatje
  • Niet online
Volgens mij krijgen alleen bedrijven hele ranges toegewezen.
En aangezien de ipv4 adressen op zijn, krijgen consumenten doorgaans maar 1 ip per aansluiting, mobiele providers geven nu al private adressen uit aan mobieltjes, die kan je vanaf het internet niet zomaar bereiken zonder poorten open te zetten.
Met ipv6 zullen consumenten denk ik wel hele ranges krijgen omdat er toch genoeg zijn.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

Compizfox

Bait for wenchmarks

Joostje123 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:51:
Ik zit in een studentenflat, waar ik internet via een ethernet stekkertje kan krijgen.

Wel is geregeld, dat ik een specifiek ip adres moet instellen die is gekoppeld aan me flat nummer.
Nu heb ik contact op gezocht met de helpdesk maar die hebben een tutorial geschreven om alleen via Ethernet te verbinden dus ze willen daar niet verder helpen met Wifi.

Maar ze hadden wel antwoord gegeven op mijn vraag, of ook via dit mogelijk was om een router aan te sluiten en dan meerdere apparaten er aan te hangen, daar zeiden ze dat dit mogelijk was, maar dat ze me daar mee niet konden helpen. Want ik wou eigenlijk tegen extra betaling een extra ip adres aanvragen maar dat was niet mogelijk of hadden ze geen zin in.

Maar mij lijkt het onwaarschijnlijk als ik specifiek 1 ip adres heb gekregen, dat ik dan een router aan sluit dat ik dan met meerdere apparaten tegelijkertijd online kan of zie ik iets over het hoofd.

Wel heeft een router wel sowieso voordelen dat ik dan wel soms met me telefoon online kan maar dan zal je hele tijd moeten schakelen, lijkt me echt je connection uitschakelen.
Dit is niets anders dan wanneer je gewoon internet hebt van een ISP. Dan krijg je namelijk ook maar 1 IP. Om toch meerdere apparaten daarop te gebruiken, moet je een router erachter hangen die NAT doet. Dit zorgt ervoor dat al de apparaten die je aan de LAN-kant hangt een eigen IP krijgen in een private range (meestal 192.168.1.x).
Soldaatje schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 23:22:
Volgens mij krijgen alleen bedrijven hele ranges toegewezen.
En aangezien de ipv4 adressen op zijn, krijgen consumenten doorgaans maar 1 ip per aansluiting, mobiele providers geven nu al private adressen uit aan mobieltjes, die kan je vanaf het internet niet zomaar bereiken zonder poorten open te zetten.
Met ipv6 zullen consumenten denk ik wel hele ranges krijgen omdat er toch genoeg zijn.
Dit is vroeger niet anders geweest hoor. Ook 10 jaar geleden toen de IPV4-adressen nog lang niet op waren kreeg je per huishouden maar 1 IP. Meestal hadden de huishoudens trouwens ook nog maar 1 PC :+

Maar met IPV6 kun je inderdaad zonder problemen hele grote ranges krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 15-09-2012 23:49 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Joostje123
En als ik een router wil kopen op welke specificaties moet ik dan letten, het internet is redelijk snel ik download gewoon met 10mb per seconde.

Dus ik zal liever niet door mijn router, daar op willen verliezen.

Als ik bijvoorbeeld zo router koop voldoet dat dan aan mijn eisen?
pricewatch: TP-Link TL-WA801ND

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, koop die maar. Bij de instellingen van het apparaat kies je als WAN of Broadband type "Static" of "Statisch" en vul je in wat je normaal op je computer instelt. Daarna kan je via WIFI of de LAN poorten alle apparaten via DHCP lekker laten internetten.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
hmm waar veel tweakers tevreden over zijn en ik heb er ook een is deze:

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Is gigabit ethernet

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
johnkeates schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:18:
Ja, koop die maar. Bij de instellingen van het apparaat kies je als WAN of Broadband type "Static" of "Statisch" en vul je in wat je normaal op je computer instelt. Daarna kan je via WIFI of de LAN poorten alle apparaten via DHCP lekker laten internetten.
Die WA801ND is een Access Point, dat is net niet wat de TS nodig heeft :X
EnderQ schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:23:
hmm waar veel tweakers tevreden over zijn en ik heb er ook een is deze:

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Is gigabit ethernet
De WR1043ND is inderdaad een prima router (en trekt ook gemakkelijk de 10MB/s WAN<->LAN waar de TS over bezig was).

[ Voor 77% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-09-2012 00:31 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Joostje123
Hoe kon ik in de pricewatch zien dat het een router is? Bij die gene zie ik inderdaad dat er een Access point staat.
Maar als ik een paar andere aan klik, zie ik op 1 na het woordje router niet.
Hoe kan ik uit dit lijstje:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/59/netwerkapparatuur.html

Zorgen dat ik alleen routers zie?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Netwerkapparatuur » Bedraad netwerk » Netwerk Routers
Netwerkapparatuur » Draadloos netwerk » WLAN Routers

[ Voor 33% gewijzigd door 8088 op 16-09-2012 00:36 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ey!! Macarena \o/

• Petervanakelyen
Door bovenaan te klikken op "Draadloos netwerk" en dan "WLAN Routers". :)

• Joostje123
Kijk, dat heb ik over het hoofd gezien.
Nu ga ik er zeker wel uit komen.
Gewoon door een paar dingen in de war gekomen, met instellingen zal ik er waarschijnlijk met wat google werk wel uit kunnen komen.

Maar zonder deze hulp was het zeker niet gelukt dus erg bedankt.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Petervanakelyen schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:26:
[...]

Die WA801ND is een Access Point, dat is net niet wat de TS nodig heeft :X

[...]

De WR1043ND is inderdaad een prima router (en trekt ook gemakkelijk de 10MB/s WAN<->LAN waar de TS over bezig was).
Met de 1043ND kun je alles wat je wilt. Aan de WAN kant een vast of dynamisch adres instellen, en aan je LAN kant een eigen ip-range invullen. Klaar, zo heb ik hier ook dat ding aangesloten aan m'n glasvezelmodem.

• Joostje123
Thuis heb ik nog een Thomson speedtouch 780 liggen.

http://www.broadbandbuyer...ations.asp?ProductID=3784

Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.

Daarmee verlies ik dus wel mijn snelheid ben ik bang.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Joostje123 schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:42:
Thuis heb ik nog een Thomson speedtouch 780 liggen.

http://www.broadbandbuyer...ations.asp?ProductID=3784

Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream.

Daarmee verlies ik dus wel mijn snelheid ben ik bang.
Leuk...heb je niets aan. Je hebt een router nodig, simpel.
En 10 mb/s is nogal...langzaam...het zou wel leuk zijn als het 10MB/s is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De speedtouch 780 is een modemrouter. Heb je niets aan aangezien je de modemfunctie niet uit kan zetten en je geen normale WAN-poort hebt.

• Soldaatje
  • Niet online
Je kan dit proberen met je speedtouch:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
Following our earlier conversation, please find in this email instructions on how to configure a Speedtouch modem/router to act strictly as a router. This means reconfiguring 1 of the 4 LAN ports as WAN port, the modem hence receiving Internet signal from a modem behind the Speedtouch as opposed to from the phone line directly.
As these options are not directly available in the User's interface, the steps below will involve going into a command prompt and logging into a Telnet session. Please note that Windows Vista does not have Telnet preinstalled on it - you will need to enable that option to proceed. Please follow these steps carefully to use a LAN port as a WAN port:
&#8226;   Make sure your router is connected to your PC via the Ethernet (yellow) cable, and close all firewalls.
&#8226;   Go to the Start menu -> Run
&#8226;   Type 'cmd' and press Enter. This will open a command prompt (black window)
&#8226;   Type in directly 'telnet 192.168.1.254' and press Enter
&#8226;   If prompted for a Username and Password, please try one of the two following default combinations:
Username: Administrator
Password: none (leave blank)
or
Username: admin
Password: admin
You will then See a picture, with the model number of your router, and right below it the Firmware version. Please follow one of the instructions below depending on the firmware version, as the interfaces differ:
Firmware version 5.4 and lower:
Enter the following commands, pressing Enter after each line:
[zie een toelichting onderaan over hoe je dit handig kan doen]
:ppp relay flush
:ppp flush
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=ethport4
:eth ifconfig intf=ethport4 dest=ethif4 retry=10 group=default
:eth ifattach intf=ethport4
:ip ifadd intf=WAN_Port dest=ethport4
:dhcp client ifadd intf=WAN_Port
:dhcp client ifattach intf=WAN_Port
:nat ifconfig intf=WAN_Port translation=enabled
:ip ifattach intf=WAN_Port
:saveall
Firmware version 6.1 and higher:
Enter the following commands, pressing Enter after each line:
[zie een toelichting hieronder over hoe je dit handig kan doen]
:ppp relay flush
:ppp flush
:eth flush
:atm flush
:atm phonebook flush
:eth bridge ifdelete intf=ethport4
:eth ifadd intf=eth_wan
:eth ifconfig intf=eth_wan dest=ethif4
:eth ifattach intf=eth_wan
:ip ifadd intf=ip_wan_eth dest=eth_wan
:ip ifconfig intf=ip_wan_eth status=up
:ip ifattach intf=ip_wan_eth
:nat ifconfig intf=ip_wan_eth translation=enabled
:dhcp client ifadd intf=ip_wan_eth
:dhcp client ifconfig intf=ip_wan_eth metric=5 dnsmetric=5
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-lease-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-renewal-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=dhcp-rebinding-time
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=subnet-mask
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classless-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=default-routers
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=classfull-static-routes
:dhcp client rqoptions add intf=ip_wan_eth option=domain-name-servers
:dhcp client ifattach intf=ip_wan_eth
:saveall

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=33021.0

• Petervanakelyen
Plaats dat alsjeblieft tussen [code]-tags, dan is het toch iets duidelijker.

Verder is dat de CLI config voor WAN DHCP, terwijl er volgens de topic start een vast IP-adres moet worden geconfigureerd. Ik heb zo'n setup ook een tijd gedraaid maar een fatsoenlijke router is gewoon een verademing.

[ Voor 19% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-09-2012 19:39 ]

• Soldaatje
  • Niet online
Oeps, is voor dhcp inderdaad, maar dat kan je wel in statisch veranderen, moet je wel de juiste commands hebben.
Als de TS het wil, kunnen we hem er wel mee helpen.

http://www.technicolorgat...780/ST706WL-780WL_CLI.pdf

Maar wat is hier precies het nadeel van dan?
Het is het proberen waard denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Soldaatje op 16-09-2012 20:06 ]

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Soldaatje schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:04:
Oeps, is voor dhcp inderdaad, maar dat kan je wel in statisch veranderen, moet je wel de juiste commands hebben.
Als de TS het wil, kunnen we hem er wel mee helpen.

Het nadeel is dat het een 8Mbps modem/router is en zo ver als ik begrijp de TS een 100Mbps verbinding op zijn kamer heeft, en hij hiermee ongeveer 92mbps verliest.

• Soldaatje
  • Niet online
Die speedtouch is adsl2+ en kan 24mbit/sec down en 3 mbit up over de adsl verbinding aan.
Maar hij heeft ook 4x100mbit ethernet poorten, hoe snel het uiteindelijk zal zijn durf ik niet te zeggen.
Als hij inderdaad 100 mbit internet krijgt kan het wel eens te krap zijn, maar als je geld wil besparen kan je het altijd eerst proberen en daarna alsnog een nieuwe router kopen.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als ik het goed begrijp is TS niet echt een held in networking (no offense ;))
Ik weet niet of het dan handig is om meteen te beginnen een modemrouter te hacken om hem als router te gebruiken...

Daarnaast is de kans groot dat het exemplaar een KPN Experiabox betreft. Dan wordt het denk ik nog lastiger omdat die custom, locked-down fimware draait.

• Petervanakelyen
Soldaatje schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:04:
Oeps, is voor dhcp inderdaad, maar dat kan je wel in statisch veranderen, moet je wel de juiste commands hebben. Als de TS het wil, kunnen we hem er wel mee helpen.

Het probleem bij mij was dat hij om de zoveel tijd de DNS servers vergat en af en toe spontaan rebootte. Als de DHCP-server niet reageerde bleef hij hangen in een boot loop. Bijzonder onpraktisch.

• Joostje123
Compizfox schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:46:
Als ik het goed begrijp is TS niet echt een held in networking (no offense ;))
Ik weet niet of het dan handig is om meteen te beginnen een modemrouter te hacken om hem als router te gebruiken...

Daarnaast is de kans groot dat het exemplaar een KPN Experiabox betreft. Dan wordt het denk ik nog lastiger omdat die custom, locked-down fimware draait.
Haha dat klopt,
Ik begrijp dat ik ook al zal ik hem hacken, dat ik dan inderdaad gewoon al me snelheid verlies.
Dus daarvoor ga ik geen moeite doen dan. Ik ga morgen gewoon even ergens een WLAN router aanschaffen die 100Mbp/s verbinding aan kan.

• Joostje123
Nou met een nieuwe router is het tot nu toe een beetje gelukt.
Ik heb ieder geval wel internet, maar alleen via de WiFi.

Prima maar toch zal ik ook de LAN verbinding voor elkaar willen krijgen.

Als ik via me router naar LAN instellingen ga, staan er 2 dingen.

LAN-TCP/IP instellen.
En daar staat nu gewoon als IP adres 192.168.1.1
En bij subnetmask 255.255.0.0
Rip richting: beide
Rip versie: uitgeschakeld

En er staar router als DHCP server gebruiken, dat hoort toch ondanks dat die een statisch ip heeft?
Want bij internet instellingen heb ik gewoon gezegd dat ik een statisch ip adres moet gebruiken en dan moet daarna de router als DHCP server werken?

OF zie ik dat weer eens verkeerd?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-12 16:26
Je router is voor jouw je DHCP-server. Alles achter de router (dus al jouw hardware) krijgt een IP toegewezen van de router. Alles aan de buitenkant (dus wat de hoster aanbiedt), krijgt zn IP van een andere DHCP-server, waar jij verder niets mee te maken hebt.

iRacing Profiel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Je hebt de router goed ingesteld:

- mits je publieke(?)/vaste IP adres in een ander netwerksegment zit
- maar je zou nog wel je netwerkmask aan kunnen passen (ik denk dat 255.255.255.0 echt wel voldoende is >:) )

Zou het kunnen dat de pc die je via de draad aansluit nog een vast IP adres heeft? Want deze moet (net als al je devices die je wil laten Internetten) ook op automatisch ingesteld staan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Joostje123 schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:55:
Nou met een nieuwe router is het tot nu toe een beetje gelukt.
Ik heb ieder geval wel internet, maar alleen via de WiFi.

Prima maar toch zal ik ook de LAN verbinding voor elkaar willen krijgen.

Als ik via me router naar LAN instellingen ga, staan er 2 dingen.

LAN-TCP/IP instellen.
En daar staat nu gewoon als IP adres 192.168.1.1
En bij subnetmask 255.255.0.0
Rip richting: beide
Rip versie: uitgeschakeld

En er staar router als DHCP server gebruiken, dat hoort toch ondanks dat die een statisch ip heeft?
Want bij internet instellingen heb ik gewoon gezegd dat ik een statisch ip adres moet gebruiken en dan moet daarna de router als DHCP server werken?

OF zie ik dat weer eens verkeerd?
Je moet inderdaad gewoon DHCP aanzetten. Dit is namelijk aan de LAN-kant. Dat betekent dat je router een IP-adres uitdeelt aan al jouw clients.
Als je het uitzet zullen je clients geen IP krijgen en dan heb je dus geen internet tenzij je op de clients ook een statisch IP instelt (wat niet nodig is)

• Joostje123
lier schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:04:
Je hebt de router goed ingesteld:

- mits je publieke(?)/vaste IP adres in een ander netwerksegment zit
- maar je zou nog wel je netwerkmask aan kunnen passen (ik denk dat 255.255.255.0 echt wel voldoende is >:) )

Zou het kunnen dat de pc die je via de draad aansluit nog een vast IP adres heeft? Want deze moet (net als al je devices die je wil laten Internetten) ook op automatisch ingesteld staan.
Ohja PC stond nog inderdaad op de oude instellingen.

Het is helemaal gelukt nu wifi voor telefoon en draadje voor me laptop.

Prima :)

Bedankt allemaal.

• Soldaatje
  • Niet online
Welke router heb je nu dan gehaald?
Haalt ie ook 100 mbps, doe eens speedtest.net.

• Joostje123
Ik ben gewoon even simpel de mediamarkt in gestapt ik haalde via wifi:

48.46 Mb/s 44.52 Mb/s

En via de kabel:

77.65 Mb/s 62.82 Mb/s

• Soldaatje
  • Niet online
Hmm, en wat haal je als je hem zonder router rechtstreeks aansluit op je pc?
Als je 100mbit internet krijgt, lijkt deze router het niet te trekken.

• Joostje123
83.28 Mb/s 74.48 Mb/s

Dus scheelt niet heel veel, misshcien is het ook geen 100mbit lijn.

• Soldaatje
  • Niet online
Ok, het scheelt niet zoveel inderdaad.
Misschien dat je nu geen 100 mbit haalt maar als het rustiger is wel, en dat de router dan toch de bottleneck is.
Maar welke merk/type is het, dan kunnen we dat nog checken.

• Joostje123
Netgear n300 wnr2200 was het geworden iets prijziger dan de goedkopere optie in de pricewatch.
Maar verkoper heeft me het aangesmeerd odmat deze ook zo usb optie had om je hard schijf ook online te pleuren en dat vond ik wel ideaal.

• Joostje123
Nou na een tijdje met mijn router die gewoon via draad werkt.
Heb ik draadloos toch af en toe een probleem, hij valt uit.
En dan moet ik even op de router wifi aan en uit zetten en dan werkt die weer.
Ik weet niet precies wanneer die uitvalt maar het overkomt ongeveer 1 keer per dag.

Misschien als ik een tijdje niet actief ben geweest maar dat heb ik nog niet echt kunnen constateren.

En ik keek even bij mijn router pagina toen die weer werd uitgeschakeld, stond het vinkje Radio van draadloze router inschakelen uit.

Die moet uiteraard gewoon aan blijven.
Ook werd die weer ingeschakeld toen ik naar deze pagina ging. Maar het is gewoon irritant als eens in de zooveel tijd de wifi uitvalt.

Ik las wel ergens dat dit misschien te maken heeft met dat het redelijk druk is in dit wifi gebied, en dat ik hem op een ander kanaal moet zetten.

Maar hoe kan ik dan uitzoeken welke kanaal ik het best kan gebruiken en vinden mijn telefoon en laptop dat kanaal dan nog wel?

• Petervanakelyen
Je kan eens controleren of je de laatste firmware hebt geïnstalleerd: http://support.netgear.com/product/WNR2200

• Joostje123
Oh kijk, daar gaf die zelfs een melding over als ik inlogde maar daar dacht ik doe ik de volgende keer wel.
MAar toen inderdaad vergeten ik zal zeker even de firmware upgrade.

Maar toch blijft mijn vraag staan het is hier gewoon redelijk druk, als ik wifi open vind ik ongeveer 25 wifi verbindingen, dus als het probleem blijft voordoen na de firmware upgrade.
Hoe kan ik dan het beste het wifi kanaal aanpassen? Welke kanaal is het beste enzovoort.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kanaal 1,6 en 11 zijn de enige die niet overlappen. Maar als er in je buurt 25 netwerken zijn hoef je daar al niet eens meer op te letten, dan zal zeker op elk kanaal waarschijnlijk wel een netwerk zitten.

Kijk gewoon met WiFi Analyzer (Android) of InSSIDer (PC) welk kanaal het minst druk is.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
--- nvt

[ Voor 98% gewijzigd door cornfed99111 op 21-09-2012 17:20 ]

Pagina: 1