Pioneer receiver met nintendo 64

Pagina: 1
Acties:

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:55
Hoi,

Ik heb al een tijdje een Pioneer VSX-922. Tot nu toe werkt alles prima via HDMI / Component naar HDMI Out -> tv. Tot ik vandaag mijn Nintendo 64 uit de kast pakte (En aansloot op DVD in).

Zodra ik die via de receiver laat lopen is het beeld óf groen óf het schiet heel hard op en neer of van links naar rechts.

Ik heb met de handleidingen erbij allerlei instellingen veranderd, de resolutie op "Pure" gezet, alle verbeterfuncties uitgeschakeld, maar het beste wat ik kreeg is een normaal gekleurd beeld met de onderste helft boven, en de bovenste helft onder (Als je begrijpt wat ik bedoel).

Als ik echter de N64 direct op de TV aansluit werkt alles prima, maarja dat wil je natuurlijk niet :). Het rare is ook dat het niet bij alle spellen zo is, dus ik denk dat het iets te maken heeft met de video modus van het spel zelf.

Is er iets wat ik hier aan kan doen?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is het geen idee om het geluid via je versterker te laten lopen en het beeld gewoon op je TV? Doe ik ook met mijn N64's en op een Pioneer versterker.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik denk dat hij zijn upscaling wil gebruiken, of de extra kabels storend zijn.

Welke aansluiting gebruik je, SCART, Composite, Component,S-Video? Als het SCART/Composite is, heb je al een andere ingang geprobeerd? In geval van SCART is het soms dat die enkel een composiet of RGB signaal accepteert, wat kleuren kan verpesten.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Slurpgeit
Exorcist schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:41:
Is het geen idee om het geluid via je versterker te laten lopen en het beeld gewoon op je TV? Doe ik ook met mijn N64's en op een Pioneer versterker.
Ik heb maar 1 "Ext" aansluiting op mijn tv, en die wordt al gebruikt om het geluid van de tv naar de versterker te krijgen :).
LiquidT_NL schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:51:
Ik denk dat hij zijn upscaling wil gebruiken, of de extra kabels storend zijn.

Welke aansluiting gebruik je, SCART, Composite, Component,S-Video? Als het SCART/Composite is, heb je al een andere ingang geprobeerd? In geval van SCART is het soms dat die enkel een composiet of RGB signaal accepteert, wat kleuren kan verpesten.
Enkel Composite, dus gewoon geel wit en rood. Een ander kabeltje heb ik niet. De kleuren zijn vaak het probleem niet eens, maar het hele beeld flitst gewoon op en neer, en van links naar rechts op het scherm. Alsof hij ergens een sync niet helemaal door krijgt ofzo.

Overigens heb ik (kwam ik pas achter), maar één spel waarbij het goed werkt, en dan enkel als ik daar de "High-Rez" optie aan zet. Dus ik gok dat het iets te maken heeft met de resolutie. Maarja, op de N64 valt daar niet veel aan te doen, en op de versterker heb ik ook alle relevante dingen al gehad.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Hmm dan lijkt het inderdaad iets vanuit je versterker te zijn. Als ik er op google (groen scherm dan) krijg ik wel wat hits, dus het lijkt een bekend probleem, maar daar wordt het afgedaan als een miscontact in de N64, wat bij jou blijkbaar niet het geval is :(

Heeft jouw TV overigens niet nog een losse audio output? Ik kan niet beoordelen hoe handig je bent met het indelen van je Home Cinema spul (dus no offense als ik je intelect beledig :P), maar is er dan helemaal geen manier om e.e.a. anders aan te sluiten? Anders moet je even je specs posten, dan kunnen we misschien eens denktanken daarover. Want ik begrijp het niet echt: je ext1 is vaak een input voor je TV (dus er wordt beeld NAAR de TV gestuurd), of is het zo'n gecombineerde input/output?

En ik begrijp dus ook dat je TV kijkt vanuit de TV zelf i.p.v. een losse settopbox?

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 17-09-2012 21:59 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Als ik de specificaties van de Nintendo 64 eens bekijk, zie ik dat die niet een standaard PAL output heeft. Maar een output van 288p, wat overeen zou moeten komen met 576i, maar niet helemaal hetzelfde is.
De Pioneer kan dit signaal niet goed herkennen en gaat dus bij het upscalen/omzetten naar HDMI de mist in.

De beste manier lijkt mij om toch de video input van je tv gebruiken en dan de audio door je tv laten schakelen (je geeft al aan dat de audio uit naar je versterker gaat).

• Slurpgeit
Argh, daar was ik dus al bang voor. Mailtje richting pioneer dan maar..

En ja, dit is helaas de enige manier om dingen aan te sluiten, TV heeft geen aparte audio out dus ik ben gedwongen een ranzinge oplossing met een scartblokje te gebruiken. TV is UE40D5003BW trouwens.

Thanks voor de reacties, ik ga contact opnemen met pioneer.

[ Voor 12% gewijzigd door Slurpgeit op 18-09-2012 17:49 ]

Pagina: 1