AMD of Intel en welke

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

• semyazaruax
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-02-2023
Beste lezers,

ik wil een nieuwe processor en moederbord aanschaffen. Echter weet ik niet goed of ik voor Intel of AMD moet gaan. Kan iemand mij alstublieft adviseren? en vertellen wat het verschil nu is?

Ik wil graag Guild Wars 2 en Final Fantasy XIV kunnen spelen met alle instellingen zo hoog mogelijk.

Ik zat zelf te kijken naar de volgende twee:

AMD FX-8120
3100 MHz
5200 MT/s
8MB Cache

in combinatie met het volgende moederbord:

Asus M5A97 EVO R2.0

of het intel systeem namelijk:

Intel i5-650
3200 MHz
255 MT/s
4MB Cache

in combinatie met het volgende moederbord:

Asus P8H77-M Pro

Ik zou het dan nemen met 16GB DDR3-1866 geheugen van Corsair of het merk GeIL.

Hopelijk kan iemand mij adviseren in wat ik het beste kan doen, en hoe het nu precies zit
met dat MT/s gebeuren, want Intel heeft dit extreem laag, terwijl AMD dit weer hoog heeft.

Alvast hartelijk dank!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Het gaat je om games, en je zegt niet welke GPU je hebt. Wil je het over de IGP spelen? Ga dan voor AMD. En maken ze de i5 650 nog? Dat is een gen1 socket 1156, die gaat niet op dat moederbord passen!

• semyazaruax
Excuses u heeft gelijk, ik heb een AMD Radeon HD 6800 series, welke geeft hij niet precies aan helaas. Ik weet dat het niet "het beste van het beste" is maar ik heb nu momenteel de volgende processor:

AMD Phenom II X4 965, 3400 MHz, 4000 MT/s, ?MB Cache

Ik wil er wat op vooruit gaan, maar iedereen zegt dat AMD slecht is voor games en dat je beter een Intel kunt nemen. Echter vind ik de prijs van een i7 vrij hoog, en AMD biedt toch iets wat (voor het oog) evengoed tot beter lijkt voor minder geld.

Mijn vraag eigenlijk dus, zou ik met bovenstaande hardware vooruit gaan op mijn huidige processor, of is het het geld niet waard? EN... is AMD echt slecht voor games en kan je (tegenwoordig) beter voor Intel kiezen?

Of zeg je, stop het geld in een betere videokaart? want ik weet nu dus niet waar het probleem in zit. Te weinig capaciteit in CPU of een GPU.

Overigens ik heb nu 8GB DDR2 geheugen, ik zou dan dus 16GB DDR3-1866 Geheugen hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door semyazaruax op 15-09-2012 21:53 ]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Naar mijn idee heb je best wel een nette computer. Ik heb ook al eerder op dit forum gehoord dat het niet echt uitmaakt voor "gaming" of je nu 8 of 16 Gb heb.
Ook zou je aan een intel i5 genoeg hebben voor gaming.
Waar ik echt naar zou kijken wat voor een videokaart je nu werkelijk heb en deze miss upgraden.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• semyazaruax
Ik heb mijn vorige post iets aangepast, maar goed... hoe kan ik dit precies uitzoeken als ik vragen mag? ik geloof een 6850 of 6950 iets in die trant was het haha :)

EDIT:
Ik heb een ATI Radeon HD 6870

[ Voor 12% gewijzigd door semyazaruax op 15-09-2012 22:09 ]

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Een i7 hoef je voor games niet te hebben. De i5 2500k en zijn nieuwe broertje de i5 3570k zijn in games vrijwel even snel als de i7's. Daarnaast vinden MMO's een stevige processor vaak belangrijker dan een betere grafische kaart.

Dat AMD 'slecht' is voor games is best wel een foute reactie, denk ik. Ja, een goede Intel processor is beter, maar dat maakt AMD nog niet slecht. Wel vallen de nieuwe generatie AMD "Bulldozer" processoren enorm tegen qua prestaties.. de oudere Phenom II X4's zijn in vergelijking nog aardig snel :P

Met de specs van de computer die je nu hebt denk ik dat je een heel eind moet komen met GW2 en FFXIV. Heb je deze spellen al geprobeerd te spelen, en loop je tegen problemen aan nu? Of ben je vooraf aan het kijken of je moet upgraden voordat je tot de aanschaf van de spellen over gaat?

En dan de vraag over het RAM. Met gamen ga je voorlopig niet meer dan 4GB RAM gebruiken. Waarom niet? Omdat de games een 32bit executable hebben. Wanneer de nieuwe/toekomstige games eindelijk eens en-masse 64bit executables gaan gebruiken, dan wordt het misschien interessant om meer dan 8GB RAM in je PC te duwen voor het spelen van spelletjes.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-11 13:05

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit soort informatie kan je zelf achterhalen door reviews te lezen en benchmarks te vergelijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.