Op deze mooie zaterdag besloot ik om mijn pc eens aan mijn versterker en tv te hangen. Ik heb dat gedaan dmv een HDMI kabel aan mijn videokaart (AMD5800 series) en de videokaart zorgt er door de Realtek chip voor dat er ook geluid over HDMI wordt meegestuurd. Werkt allemaal prima, beeld is mooi op de tv, maar in het geluid zit een irritante brom.
Ik heb me laten vertellen dat er in een HDMI kabel geen brom kan ontstaan, maar dat het dan ergens in de apparaten moet zitten. Het rare is ook dat als ik het geluid op mijn pc mute (gewoon in windows) dat dan de brom helemaal verdwenen is.. Mijn versterker heeft geen last van een brom van andere bronnen, dus dit lijkt mij uitgesloten.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik heb me laten vertellen dat er in een HDMI kabel geen brom kan ontstaan, maar dat het dan ergens in de apparaten moet zitten. Het rare is ook dat als ik het geluid op mijn pc mute (gewoon in windows) dat dan de brom helemaal verdwenen is.. Mijn versterker heeft geen last van een brom van andere bronnen, dus dit lijkt mij uitgesloten.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?