Leven na iTunes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• aileron
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-05 02:11
Ik zie met iTunes 11 een bui hangen waarvan ik denk dat het 't begin van het eind is.

Ik zit daarom te kijken naar wat nu mijn alternatieven zijn. iTunes doet de dingen die ik wil dat het kan doen en doet dat eigenlijk feilloos.
- muziek sync met iPhone waarbij de bitrate automatisch wordt verminderd naar 192kbps
- airplay naar een airport express (ik wil er meer halen maar misschien moet ik nu maar even wachten)
- column browser werkt ideaal vind ik zelf
- smart playlists maak ik gretig gebruik van en werkt erg goed (playcounts helpen hierbij ook heel erg)
- speelt zonder problemen 24bit audio
- over the air sync met iPhone
- en eigenlijk nog veel meer features

dingen die ik mis in iTunes:
- geen multiple genres kunnen toevoegen
- FLAC support

Waar ik bang voor ben dat gaat gebeuren in de toekomst:
- nog verdere integratie met social networks. totaal geen zin in
- iTunes store nog meer "in your face" staat
- onder het mom van simpele user interface onderdelen er uit gesloopt worden uit iTunes 11
- de dingen die ik mis iTunes nooit gefixed gaan worden

Ik ben op zoek naar een muziek platform dat de zelfde features bied als iTunes maar me niet zo afhankelijk maakt van Apple.
De features in combinatie met een iPhone zijn super, maar ben geen fanboy en als er iets is dat ook werkt met een android, so be it.

Ik heb een aantal programma's gevonden waarvan songbird het meest in de buurt komt van iTunes en heel hard aan wordt gesleuteld.

Wie heeft zoals ik al jaren iTunes gebruikt en is ook op zoek naar een alternatief. Er moet toch iets zijn dat er behoorlijk bij in de buurt komt. Dan heb ik het dus niet alleen over de software maar de combinatie van software en hardware.
songbird met android telefoon met een aantal add-ons ofzo waardoor ongeveer hetzelfde krijgt maar niet zo krakkemikkig werkt als DIY projectjes.

Iemand ideeen?

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Just my 2 cents, maar aangezien iTunes nu alles doet wat jij wil (buiten FLAC en "multiple genres" (??)), kan je beter even afwachten hoe iTunes 11 nu exact zal zijn bij de release. Als het dan tegenvalt kan je nog naar een vervanger gaan kijken.

In ieder geval stopt Apple vanaf 30 september met Ping, dus ik denk eigenlijk dat de Social Network integratie minder wordt dan het nu op dit moment is.

Ik denk dat het erg moeilijk wordt om een volwaardige vervanger te vinden die alles kan wat iTunes ook kan. Je zal minstens een aantal losse softwarepakketten gaan moeten gebruiken die dan onderling niet of slecht zullen samenwerken.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
aileron schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:15:
dingen die ik mis in iTunes:
- geen multiple genres kunnen toevoegen
Gebruik de "grouping" tag daarvoor. Werkt super, en is ook gewoon 'searchable'.
- FLAC support
Converteren naar ALAC, desnoods automatisch zodra een nieuwe FLAC binnen komt dmv een programma als Hazel. Je kan altijd weer terug naar FLAC, tis immers lossless...
Waar ik bang voor ben dat gaat gebeuren in de toekomst:
- nog verdere integratie met social networks. totaal geen zin in
- iTunes store nog meer "in your face" staat
- onder het mom van simpele user interface onderdelen er uit gesloopt worden uit iTunes 11
- de dingen die ik mis iTunes nooit gefixed gaan worden
Tsja, die social networks zijn optioneel, maar idd - dit soort dingen (en de Store) kunnen visueel wel wat hinderlijk zijn. Ik denk dat het allemaal wel went. Die Store is 1 item in de linkerbalk, tsja.

Wat voor onderdelen zouden er dan uitgesloopt worden? iTunes doet niet zo heel veel. Het is een bestandslijst, met wat sorteringsmogelijkheden.

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:43
Volgens mij zijn de store koppelingen uit te zetten via de instellingen, iets met ouderlijk toezicht en beperkingen ofzoiets... Dan ben je daar al vanaf.