Toon posts:

Op zoek naar een ''gezins'' desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij ons thuis is de desktop wel eens toe aan vervanging en zoeken dus iets nieuws. De oude set-up was:
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
1 GB RAM
ATI Radeon Graphics Processor (0x5B63)
120 GB hardeschijf ruimte totaal

Ook al is dit geen High-end desktop, toch voldeed hij enig zins aan onze eisen: foto's op de computer zetten, filmpjes kijken op internet, surfen, mailen en af en toe een spel spelen zoals The Sims.

Nu heb ik even gekeken naar een andere kant-en-klare desktop en kwam bij de volgende terecht:
http://azerty.nl/1-2248-5...is-i2012w-basic-towe.html

Natuurlijk zal deze computer op alles erop vooruit gaan maar de vraag is even of de prijs-kwaliteit verhouding van deze computer aardig is. Zelf een computer bouwen heb ik in het verleden wel gedaan met alles los te bestellen en dergelijke maar op dit moment weinig behoefte meer aan. Dit is gewoon de PC voor thuis.

Iemand die feedback kan geven?

gr.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zelf vind ik het totaal zijn geld niet waard.

Een leuk AMD A8 systeem kost je misschien 300 euro, zelfbouw dan wel, maar is toch een stukkie sneller dan deze i3 2100, voornamelijk de Intel HD2000 graphics doen jouw voorbeeld de das om.

People as things, that’s where it starts.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Je zou ook een tweedehands kantoor PCtje met een Core2Duo of i3 kunnen kopen. Ben je voor 150 euro max wel klaar denk ik. En die PCtjes zijn vaak ook nog lekker klein.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08-2025
Je zou ook kunnen kijken bij de BBG van tweakers.net reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2012

En dan het systeem naar keuze bij Azerty aanschaffen. http://azerty.nl/1-1979/tweakers-pc-s.html

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zelf heb ik niet zo heel veel verstand van de processoren. Ken vrijwel alleen de I7 en de I9, quad core wat fijn is voor gamen :P

@VasZaitsev Het leek me al vrij veel geld inderdaad..

@RevenNL Verder lijkt die BBG van tweakers bij azerty mij wel wat! Wat is het verschil met de link die ik stuurde in prestaties? Aangezien het wel 180 euro scheelt. En welke is dan het beste te nemen, de basis of de budget, en die van juli of september?

@ThinkPad ouders stellen wel als eis dat het een nieuwe moet zijn

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 17:39 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 11:13
En de i9 bestaat niet eens _O-

Zoek gewoon een leuk nettopje uit en zet er voor een honderd euro een SSD in. Dan heb je een stuk sneller systeem, Windows 7 er meteen bij en toch kant-en-klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad.. bedoelde de I5 maar maakt niet uit, kennis van computers is op dat vlak niet mijn sterkste kant en daarom vraag ik het hier :)

Zit nu zelf te twijfelen tussen deze twee:

http://azerty.nl/0-1979-5...bg-basis-system-juli.html

http://azerty.nl/1-1979-5...-basis-system-septem.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 18:18 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 11:13
Maar waarom geen pricewatch: Asrock ION 3D 152D (Zwart) of pricewatch: Zotac ZBOX Nano XS AD11 Plus om maar even een greep te doen. Dan heb je een leuk klein systeempje, lichtelijk upgradebaar (ligt aan het model) en is het toch aan de leuke kant qua prijs. Het enige wat ik dan zou doen is een SSD erin zetten, maar dat kan later ook nog,

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

een Fusion is wel heel erg licht, aan de andere kant, een P4 3ghz stelt naar moderne maatstaven ook helemaal niks voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er leuk uit maar is dat ook leuk als je er wat spellen op speelt? (The Sims 2..)

Ze zijn ongeveer even duur als de ''grotere'' desktop van mijn link maar zullen wel minder presteren lijkt mij?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

valt mee, omdat die uit jouw link een slechte ingebakken videokaart heeft. De processor is redelijk goed, wel duocore, wat prima is voor de taken die jij wil doen, maar, een Intel HD2000 videochip is gewoon slecht. Draait uit mijn hoofd nieteens directX 11.

Het budgetsysteem van juni of september is veel beter: de processor is quad core, en de videochip is erg goed, de meeste oude games kunnen er prima op gespeeld worden. De Sims 2 ook wel. De Sims 3 wordt moeilijker.

Verwijderd

Topicstarter
Oke!

Het budget systeem van juni bestaat niet omdat het om de 2 maanden wordt gedaan en die van september had ik al gepost, dat was deze: http://azerty.nl/1-1979-5...-basis-system-septem.html

Maar deze heeft dus die intergrated vid kaart.. wel raar want de videokaarten die in de 2 budget systemen zat waarvan ik de link net poste zijn wel nieuwer dan die van die mini desktop :p

Trouwens we hebben een LG Flatron W2261VP als monitor. Moet denk ik wel een videokaart zijn die dit goed ondersteund i.v.m. resolutie?

De best budget computers van september juli hebben een AMD Radeon HD 6550D, geen HD 2000.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 19:55 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 22:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zie punt 4 van het beleid.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.