Toon posts:

Familie PC die even mee mag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik wil graag een behoorlijk goedkope computer samenstellen en wil graag jullie mening over het computertje dat ik heb samengesteld :)

Hetgeen wat ik ermee wil gaan doen is een beetje van alles, films kijken etc. en af en toe een beetje gamen, zodat mijn laptop ook eens rust krijgt.

Heb het volgende bijelkaar gezocht:

Asrock 970 extreme3
Corsair Vengeance 8GB intern geheugen
Amd FX 6100 Boxed
Western Digital Caviar Blue 250 GB
XFX pro550W
Aerocool Vs-3 advance
Asus EAH6850 1GB

Ik kan alles behalve de videokaart, inclusief verzendkosten, bij afuture.nl bestellen voor: €350,15 en de videokaart kan ik apart bestellen voor €137,61 waarmee ik op een totaal van €457,36 kom.

Hebben jullie nog suggesties, verbeteringen of iets anders? dan hoor ik het graag :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien je gamen eis zou ik voor een Phenom II gaan. Iets goedkoper, maar presteert wel beter:
pricewatch: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Daarnaast: Voor het zelfde geld heb je 2x zoveel opslag: pricewatch: Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB

Alternatief lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 49,66€ 49,66
1Aerocool Vs-3 Advance€ 30,40€ 30,40
1Club3D Radeon HD 7850 royalQueen€ 163,49€ 163,49
1Corsair Builder CX430 V2€ 38,94€ 38,94
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,50€ 34,50
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 84,-€ 84,-
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 61,70€ 61,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,69

Heel wat meer PC voor slechts enkele euro's extra. Als er geen games als BF3 (Zeer zware games) worden gedraaid zou je alsnog de HD6850 kunnen nemen.

Edit: 1 vraagje though, weet je zeker dat je zo'n lichtbak als behuizing wilt hebben? Zeker als je zoiets in de woonkamer wilt hebben zou ik toch even overwegen om die behuizing te nemen :P .

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 15-09-2012 17:01 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zou in ook voor de AMD 965 gaan.
In dat geval is geheugen sneller dan 1333 niet mogelijk.
Neem bijvoorbeeld dan: pricewatch: Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Die 6850 vind ik overigens wel prima voor je wensen.
Als HDD zou ik anders wel de pricewatch: Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB overwegen, meer opslag en wordt vaak genoemd in de BBG.

Denk je nog dat je gaat overklokken? => van invloed op je voeding, CPU koeler
Denk je dat je de CPU later nog eens gaat upgraden? => van invloed op de moederbord
Heeft je kast een interne USB 3.0 aansluiting? => van invloed op het moederbord
Is SSD een optie? Gezien je niet veel opslag nodig hebt is 128 GB genoeg of wat dat krap?

[ Voor 20% gewijzigd door Regeneration op 15-09-2012 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit: 1 vraagje though, weet je zeker dat je zo'n lichtbak als behuizing wilt hebben? Zeker als je zoiets in de woonkamer wilt hebben zou ik toch even overwegen om die behuizing te nemen :P .
De pc komt op mijn kamer te staan en vind het eigenlijk wel leuk om zo'n lichtbak te hebben, weer eens wat anders :)

Qua processor snap ik het niet helemaal, ik zie dat de phenom 3.4 haalt en de amd 6100 3.3 terwijl de amd6100 zes cores heeft en de phenom maar 4 toch? hoe zit dat dan precies? :?

Veel geheugen heb ik overigens niet echt nodig want ik heb een externe hardeschijf van 1,5 tb waar ik letterlijk alles opzet..

Wat betreft de videokaart, er hoeft geen BF3 op ultra op gespeeld te worden maar heb nu nog een andere asus videokaart gevonden, is dit misschien nog iets beter? En hoe zit het met PCI-e 3.x 16x? Want volgens mij heeft mijn moederboard weer niet zo'n aansluiting...? (Asus hd7770)

En hoe zit het met de voeding? kan ie met zo'n lage hoeveelheid watt wel goed functioneren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denk je nog dat je gaat overklokken? => van invloed op je voeding, CPU koeler
Denk je dat je de CPU later nog eens gaat upgraden? => van invloed op de moederbord
Heeft je kast een interne USB 3.0 aansluiting? => van invloed op het moederbord
Is SSD een optie? Gezien je niet veel opslag nodig hebt is 128 GB genoeg of wat dat krap?
Aan overklokken zat ik niet echt te denken..
CPU upgraden zou nog kunnen maar ik denk dat als ik hier eventjes mee kan, ik tegen die tijd gewoon een compleet nieuw systeem zou willen aanschaffen.
Voor zover ik weet heeft de kast geen interne usb 3.0 aansluiting maar hoe beïnvloed dat het moederbord precies?
SSD is inderdaad wel een optie maar met de installatie van windows 7 gaat al een groot deel van de schijfruimte verloren toch? Lijkt me een beetje zonde..

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-05 22:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan antwoord op je vragen vinden door zelf eens op te zoek te gaan. Lees reviews en neem andere informatie door. Het simpelweg voorleggen van je vragen is dus niet de bedoeling.

Daarnaast kan je gewoon de edit-knop gebruiken om je bericht bij te werken.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Paar antwoorden/reacties:
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:27:
[...]

Aan overklokken zat ik niet echt te denken..
Is wel een aanrader. Deze CPU doet het niet alleen beter, maar laat zich ook heerlijk overklokken. Snelheden van 4.5Ghz zijn geen uitzondering. Dit vereist echter wel een betere koeler dan die AMD standaard meeleverd (En geduld, lees je goed in als je dit wilt doen!). Met de standaard koeler kan je 200Mhz oid overklokken zonder dat de temperaturen uit de hand lopen.
CPU upgraden zou nog kunnen maar ik denk dat als ik hier eventjes mee kan, ik tegen die tijd gewoon een compleet nieuw systeem zou willen aanschaffen.
Voordat deze PC echt veel te traag is is het toch niet meer interessant om naar een andere AM3 of AM3+ CPU te gaan. Dus inderdaad: Tegen die tijd kan je beter (bijna) alles vervangen.
Voor zover ik weet heeft de kast geen interne usb 3.0 aansluiting maar hoe beïnvloed dat het moederbord precies?
Niet, het kan handig zijn om voorop je behuizing een USB3 poort te hebben voor USB3 stickjes of HDD's.
SSD is inderdaad wel een optie maar met de installatie van windows 7 gaat al een groot deel van de schijfruimte verloren toch? Lijkt me een beetje zonde..
Het idee achter een SSD is juist dat alles wat je er op zet tig keer sneller laad. Win7 wil je JUIST op je SSD hebben staan.
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:22:
Qua processor snap ik het niet helemaal, ik zie dat de phenom 3.4 haalt en de amd 6100 3.3 terwijl de amd6100 zes cores heeft en de phenom maar 4 toch? hoe zit dat dan precies? :?
Fout die veel mensen maken: Frequentie staat niet gelijk aan de snelheid. De Phenom II 965BE is gewoon veel meer bang-for-buck. Daarnaast gebruiken nog weinig programma's (En nog geen games) goed gebruik van 6 of 8 cores. AMD is met haar huidige AM3+ CPU's wat geflopt (Al zijn de FM1 CPU's lang niet slecht).
Veel geheugen heb ik overigens niet echt nodig want ik heb een externe hardeschijf van 1,5 tb waar ik letterlijk alles opzet..
Sure, maar waarom 250GB nemen als 500GB net zo veel kost :? .
En hoe zit het met PCI-e 3.x 16x? Want volgens mij heeft mijn moederboard weer niet zo'n aansluiting...? (Asus hd7770)
Niet doen. PCI-E 3.0 heeft momenteel op geen enkele kaart meerwaarde. Let alone een low-midrange videokaart. Daarnaast is de HD7770 trager als de HD6850.
En hoe zit het met de voeding? kan ie met zo'n lage hoeveelheid watt wel goed functioneren?
En opnieuw: Het maximale wattage wat de voeding kan uitspugen geeft niet aan hoe goed deze is.

Neem mijn vorige lijstje bijv, die PC gaat bij elkaar nog geen 300W trekken.

Bij voedingen gaat het voornamelijk om het maximale amperage op de 12v lijn, en van welke bouwkwaliteit deze is. Zo zal een Sweex voeding van 800W waarschijnlijk bij 500W al ophouden. Echter kan je een goede Seasonic voeding veelal 50 tot 100W boven de aangegeven limiet haar werk laten doen (Niet voor heel lang though).

Regeneration schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:40:
Ik zou in ook voor de AMD 965 gaan.
In dat geval is geheugen sneller dan 1333 niet mogelijk.
Half correct. Je zult het geheugen manueel in de BIOS op 1600MT/s moeten zetten. Daarnaast: Dit kitje is 2 euro duurder, en als je hem wel in 1333MT/s zou zetten kan je de timings veel strakker zetten.

Anyhow:
Probeer inderdaad wat meer te googlen. Veel van je vragen zijn zo te vinden mits je de juiste zoektermen gebruikt ;) .

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 16-09-2012 01:03 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 00:22:
[...]
De pc komt op mijn kamer te staan en vind het eigenlijk wel leuk om zo'n lichtbak te hebben, weer eens wat anders :)

De Fx bestaat uit drie modules, elke module zou twee cores moeten bevatten maar dat is maar voor de helft gebeurd; de FPU is per module maar 1X uitgevoerd. En je kan het al raden, die FPU is erg belangrijk voor de game prestaties. 6/2= 3 modules = 3 FPU cores tov PHenom II 4x FULL cores.

Daarom is een Phenom II doorgaans sneller met gaming. Vooral bij single core games blijft de FX vaak droevig achter.
Iemand opperde trager geheugen. Nergens voor nodig; geheugen is backwards compatible; je kan gerus PC1600 sticks op een PC1333 plankje steken. Het zal alleen niet harder werken dan PC1333 speeds (tenzei je overklokt).
Maak je daar niet te druk om, de meeste voedingen doen dat redelijk goed. Zeker die we hier aanbevelen.

Voor "een beetje" gamen heb je echt niet meer nodig dan een HD7850. In dat prijssegment zou ik zoeken. Zelf game ik "een beetje" met een HD5750 en dat gaat nog steeds prima, ben natuurlijk geen zeurkous die alles op ultra/full AA wil draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Madrox op 16-09-2012 20:38 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Regeneration
  • Niet online
Je moet zoals hierboven ook al wordt gezegd wordt niet afgaan op de specificaties. Je kan het beste benchmarks en reviews opzoeken om te zien hoe de componenten presteren.
Madrox schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:35:
Iemand opperde trager geheugen. Nergens voor nodig; geheugen is backwards compatible; je kan gerus PC1600 sticks op een PC1333 plankje steken. Het zal alleen niet harder werken dan PC1333 speeds (tenzei je overklokt).
Natuurlijk is het backwards compatible, maar waarom meer uitgeven voor iets wat je toch niet kan of zal gebruiken? ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Regeneration schreef op zondag 16 september 2012 @ 22:57:
Natuurlijk is het backwards compatible, maar waarom meer uitgeven voor iets wat je toch niet kan of zal gebruiken? ;)
Lees het einde van mijn vorige reactie. ;)

• Regeneration
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 17 september 2012 @ 00:17:
[...]

Lees het einde van mijn vorige reactie. ;)
Die "kan" was dan inderdaad incorrect. (Ik wist het overigens nog niet, dus bedankt voor de info trouwens.) Madrox zegt echter dat je gerust 1600 MHz geheugen kan kopen dat dan lekker op 1333 MHz gaat werken. Dat lijkt me niet zo handig als je dat adviseert. :P

Dus kortom: koop gewoon 1333 MHz geheugen als je niet denkt dat je het op 1600 MHz gaat zetten, als je dat wel wil dan uiteraard 1600 MHz kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 17-09-2012 00:26 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarom niet, PC1600 zal doorgaans gewoon automatisch op 1333mhz draaien als dat niet sneller kan. Het bios regelt dat. Je opmerking klopt dus niet. Buiten dat, mocht je sneller willen later, heb je de stick iig.
Er is geen enkele belemmering om geen PC1600 ram te nemen, behalve de prijs. En die ligt amper hoger dan pc-1333 geheugen.

Kijk bijv. naar dit populaire geheugen:
http://www.corsair.com/ve...kit-cml8gx3m2a1600c9.html

Valt je ook op dat de SPD speed gewoon op 1333mhz staat ? (en getest)

Kortom: mijn advies is zeer praktisch en klopt als een bus :*)

[ Voor 29% gewijzigd door Madrox op 17-09-2012 01:54 ]

• Regeneration
  • Niet online
Madrox schreef op maandag 17 september 2012 @ 01:50:
Waarom niet, PC1600 zal doorgaans gewoon automatisch op 1333mhz draaien als dat niet sneller kan. Het bios regelt dat. Je opmerking klopt dus niet.
Klopt, daar ben ik nu van op de hoogte, maar nu gaat het voor mij om wat voor advies er wordt gegeven.
Buiten dat, mocht je sneller willen later, heb je de stick iig.
Dat weet je dus nu niet. Nu adviseer je dus nog steeds dat je in alle gevallen 1600 MHz "gewoon" moet nemen. Daar ben ik het niet met je eens.
Er is geen enkele belemmering om geen PC1600 ram te nemen, behalve de prijs. En die ligt amper hoger dan pc-1333 geheugen.
Ik zou niet meer uitgeven als je het niet gaat gebruiken. :)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je vergeet voor het gemak dat je ook strakkere timings kan draaien met "onderklokt" snel geheugen.
Word je systeem iets vlotter dan en dan "gebruik" je het wel.

Maar goed, voor die twee euro zou ik het niet laten. Daar verschillen we van mening.

Pagina: 1