Compatibiliteit Lighting connector en oude dock connector

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Is er al meer informatie over de nieuwe lightning connector icm oude accesoires?

In mijn auto heb ik een 30-pins (oude) connector zitten, voor connectie met de radio.
Met de radio kan ik dan de ipod bedienen, en dus muziek luisteren.

Gaat dit met een verloopstekker (van een schandalige 30 euro) nog gewoon werken?
Want de lightning connector is digitaal, en vziw word bij de oude connector, het audio signaal analoog verstuurd.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:41
RonnieB82 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:50:
Is er al meer informatie over de nieuwe lightning connector icm oude accesoires?

In mijn auto heb ik een 30-pins (oude) connector zitten, voor connectie met de radio.
Met de radio kan ik dan de ipod bedienen, en dus muziek luisteren.

Gaat dit met een verloopstekker (van een schandalige 30 euro) nog gewoon werken?
Want de lightning connector is digitaal, en vziw word bij de oude connector, het audio signaal analoog verstuurd.
Dit is volgens mij juist de reden dat er een verloopje wordt verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In het verloopje zit een DAC dus muziek werkt wel, alleen je kunt hem niet meer bedienen via je auto.

Bron: http://forums.macrumors.c...p?p=15677035&postcount=16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Is gewoon Bluetooth geen optie? Heb helmaal geen dock connector maar m'n auto + bluetooth kan m'n telefoon helemaal bedienen, inclusief S-Voice en Tellme door op de spraak knop te drukken, afhankelijk welke van m'n telefoons aangesloten is. Zeggen "start spotify" of "open spotify" (afhankelijk van of het m'n privé GSIII is of m'n werk non-disclosed phone) en op play drukken op het stuur is genoeg. Als je maar kan laden via het plugje is bluetooth goed zat, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heeft die 30-pins kabel niet gewoon een usb-interface aan de andere kant (bij de radio)? Zo ja, kabel vervangen zou dan genoeg moeten zijn.

Mijn autoradio is ook iPod compatible, maar heeft een usb-stekker zitten. Die zou dus alsnog moeten werken met de nieuwe kabel, aangezien de muziek digitaal verstuurd wordt (dus geen l/r-audio).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-10 14:02
Met Lightning komt een einde aan iPod Out, wat werd geïntroduceerd met iOS4. BMW maakt er onder ander gebruik van voor het tonen van informatie. Maar met een convertor werkt het doorsturen van muziek nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Meh... dan gebruik ik wel bluetooth. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:06:
Heeft die 30-pins kabel niet gewoon een usb-interface aan de andere kant (bij de radio)? Zo ja, kabel vervangen zou dan genoeg moeten zijn.

Mijn autoradio is ook iPod compatible, maar heeft een usb-stekker zitten. Die zou dus alsnog moeten werken met de nieuwe kabel, aangezien de muziek digitaal verstuurd wordt (dus geen l/r-audio).
Nee helaas... VW heeft er eigen stekker op verzonnen, met een verloop naar een ipod connector. Heb ook een verloop naar USB, maar die werkt niet icm een ipod/iphone, dat is alleen voor usb-sticks e.d..

Als ik het zo dus lees, dan ben ik overgeleverd aan VW, hopelijk maken die dan snel een kabeltje waarmee ik uit de voeten kan...

Bluetooth vind ik niet echt een optie, geluidskwaliteit is een stuk minder, en ik kan de ipod niet vanaf de radio bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Geluidskwaliteit via A2DP is gewoon AAC of SBC, afhankelijk van de radio... in m'n Lexus gebeurt er niks met post-processing: AAC native, of PCM-stijl SBC: losless. Misschien is er in je iPod's implementatie of die van je VW niet helemaal lekker, maar doorgaans is Bluetooth puur losless digitaal; ik merk alleen een kwaliteitsdegradatie als hij switched tussen A2DP en HSP, omdat er een telefoontje komt, of omdat ik ga bellen: dan merk je ineens een 64kbit telefooncompressie :P. Alleen de wub-wub-wub muziek klinkt dan nog... euh... acceptabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik heb toch de gok maar genomen, en een ipod nano besteld (mijn andere is kapot). als ie binnen is, rij ik wel even langs een mac store om zo'n verloopje te proberen.
(De nieuwe nano heeft gelukkig ook bluetooth, dus dat heb ik achter de hand)
Pagina: 1