Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Digibeetje28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 20:45
Hallo allemaal,

Een paar weken terug heb ik samen met behulp van jullie een mooie upgrade samengesteld.
Hierbij ook een processorkoeler aangeraden gekregen. De ene was een Noctua maar die komt bij
diverse reviews niet zo goed uit de test als de andere die werd aangeraden: Gelid Tranquillo Rev 2.
Nu zijn de afmetingen 7,5 breed x 12,5 diep x 15,3 hoog.
Ik heb een Aerocool ExtremEngine 3t toren met 25cm zijfan die ongeveer 3,2 cm naar binnen toe komt gemeten vanaf de binnenkant van het zijpaneel.
De toren (binnenkant gemeten) is 19 cm breed. Ik heb dan minus de zijfan ongeveer 15,8 cm over.
Past een Z77 moederbord met i3570K en Gelid Tranquillo Rev 2. er nog wel in?

Of is het raadzaam de zijfan weg te halen omdat het anders te dicht op elkaar komt te zitten?
(het is nogal een stof-aantrek-kast)

Ik heb dan nog alleen voor een kleine fan over die draait. Ik heb achterin de kast geen fans gemonteerd
zitten daar is het rooster waar je 2 kleine fans kan plaatsen van geloof ik 80mm gewoon open.

Ik wil binnen nu en 2 weken het setje gaan aanschaffen (de prijzen zijn lekker aan het dalen momenteel vandaar dat ik even wacht) en wil dan zeker weten dat alles kan en past.

Thanks.

Verwijderd

Gaat niet passen zonder dat je de fan weghaalt die je aan de zijkant van je kast hebt, alleen het koelblok van de gelid is namelijk al iets meer als 15 cm: 74 (l) x 125 (w) x 153 (h). Daar komt de hoogte van de heatpipes en bevestigingspunt nog een keer bij.

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de koeler zojuist opgemeten en deze is in zijn geheel 15,x cm hoog. Dus die 15,3 cm is de totale hoogte is en niet enkel het koelblok. Geen idee of hij gaat passen, maar je kan het anders eerst proberen met en anders zonder de zij-fan. Je zou anders ook een nieuwe kast kunnen kopen. Ook omdat je zegt dat de kast veel stof aantrekt, weet ik niet of ik dat met nieuwe dure hardware in zou doen.

• Digibeetje28
Hey super, bedankt dat je hem even hebt opgemeten. Dan neem ik aan dat jij hem in je bezit hebt ;)
Ik ben inderdaad al vanaf het begin niet echt blij met deze kast.
Het is echt een stofvreter. Bijna elke 2 maanden moet ik hem uitzuigen met de stofzuiger en dan schrik je wat er in zit. Dat had ik met mijn oude midi toren niet maar ja... die werd weer erg warm van binnen en koelde niet goed/onvoldoende.
Wat ik wel mooi vindt van deze kast is het design en ik vind die deurtjes super handig (beetje peuter bestendig is beter gezegd :+ ). Het is een net dat stukje extra wat mijn kind moet doen om bij de knopjes te kunnen komen maar dan is mama er al...

Ik heb er 4 schijven in, een brander en een dvdrom. Ik vind usb aan de voorkant ook wel handig. Een reset knop is handig. Ik houd van zwart en beetje design. En hij moet goed koelen, stil zijn. Fancontrol vind ik ook wel prettig zodat ik de fans bijgeleverd bij de kast wat harder kan zetten als de temperatuur oploopt in huis. En dat hij niet zo stof vreet. Ledverlichting etc hoeft van mij niet perse.

Als je dan een andere kast aanraad hoe moet ik dat zoeken en weet ik of alles er in zou passen?
Waar moet ik dan op letten?

• Regeneration
  • Niet online
Ja ik heb hem in bezit, voor mijn nieuwe build binnenkort :)

Ik denk als je je vraag in Componenten Aankoopadvies stelt je zeker goede suggesties krijgt. Vergeet anders misschien ook niet een USB 3.0 poort. Je kan reviews zoeken hoe goed de kast is. Je kan ook in de pricewatch filteren op een aantal specificaties. Ik moet wel zeggen dat ik de kast een van de moeilijkste keuzes vond van alle componenten voor de PC. Je let namelijk letten op het uiterlijk, de specificaties en de prestaties. Ik denk daarom dat een apart topic het makkelijkst is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 16-09-2012 23:08 ]

• Digibeetje28
Ik zat al te kijken in de lijst met behuizing reviews. Dan lees je over een kast binnen je budget en dan kom je bij koelprestaties en vallen die vies tegen.
Die kast wordt inderdaad het moeilijkste van al dat heb ik ook al goed door.
Thanks in ieder geval tot dusver en als ik er met een kast niet uit kom zal ik dat even in het andere gedeelte posten voor hulp. :)

• Digibeetje28
p.s. vergeet het te vragen maar kan het kwaad als je processor koeler dicht op een zij fan zit?
Laten we zeggen 1 cm of minder tussenruimte?
Werkt het elkaar dan tegen?
En ik weet niet of ik deze vraag hier wel mag/kan stellen maar je voeding heeft ook een fan. Met
een andere kast zit je voeding meestal onderin de kast. Dan zit die fan ook naar onder gericht. Moet de kast voor de koeling van de voeding daar dan open zijn? Of is het niet erg als de kast van onderen dicht is (kan de voeding zich dan nog genoeg koelen?)
Alvast bedankt en als ik hiermee hier niet op mijn plek ben laat me even weten waar ik deze vragen dan nog wel even kan stellen want ik kwam er zo even niet uit waar het wel op zijn plek zou zijn (aangezien het wel over koeling gaat).

• Regeneration
  • Niet online
Digibeetje28 schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:35:
p.s. vergeet het te vragen maar kan het kwaad als je processor koeler dicht op een zij fan zit?
Laten we zeggen 1 cm of minder tussenruimte?
Werkt het elkaar dan tegen?
Dat is eigenlijk nog wel een goede vraag. Is de fan een inblazende of uitblazende fan? Maar hoe de zij-fan ook blaast, ik denk dat dit zeker wel invloed op elkaar gaat hebben, in welke mate durf ik niet echt te zeggen.
En ik weet niet of ik deze vraag hier wel mag/kan stellen maar je voeding heeft ook een fan. Met
een andere kast zit je voeding meestal onderin de kast. Dan zit die fan ook naar onder gericht. Moet de kast voor de koeling van de voeding daar dan open zijn? Of is het niet erg als de kast van onderen dicht is (kan de voeding zich dan nog genoeg koelen?)
Deze fan is voor zover ik weet altijd ene aanzuigende fan om de voeding te koelen, maar een voeding kan je ook "ondersteboven" zetten. Je kan een voeding zowel met de fan naar onder gericht als naar boven gericht gebruiken. Naar boven gericht, zal deze dan lucht uit de kast aanzuigen. Waarom er vaak een "gat" in de kast zit is omdat de lucht van buiten de kast koeler is dan binnen de kast. Echter zou dan een stoffilter bij de kast wel een pre zijn, naar mijn mening.

• Digibeetje28
Het zijn inblazende fans (zowel de voorste als de zijfan).
Een andere kast kan ik zo niet vinden naar mijn zin. De meeste met fans ingebouwd hebben toch ook wel net zoveel gaas en openingen als mijn huidige dus zullen ook stof aantrekken.

Nu ben ik op zoek gegaan naar een andere koeler die lager is.

Zou deze ook op de MSI Z77 passen met een i5 3570K -> scythe big shuriken 2 rev. b

Die is maar afgerond 6 cm hoog en wordt veel gebruikt in HTPC's en staat op jullie site niet onaardig
aangeschreven. Die kan toch ook wel gebruikt worden in een gewone toren op een gewoon ATX bord?

Hij zit dan ongeveer op 8 cm afstand van de zijfan. Is dat voldoende ruimte tussen die twee?

En bij de reviews op jullie site over die Scythe las ik ook iets over omdraaien van de fan zodat hij de toren in blaast ipv naar de processor blaast. Is dat beter?
Pagina: 1