Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uhoh! Snelheidsboete in Duitsland!

Pagina: 1
Acties:
  • 4.132 views

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Doorgaans duurt het bij mij even voordat ik mijn vakantiefoto's heb verwerkt. Echter dit jaar had ik er bij terugkomst al meteen 1 op de mat liggen. Deze was afkomstig van de instantie die in Duitsland over de snelheidsovertredingen gaat.
Nu ben ik een leaserijder, dus de brief + foto + beschrijving van de overtreding was via de leasemaatschappij en ons bedrijf bij mij terecht gekomen. Een bedrag werd nog niet genoemd maar wel een vriendelijk verzoek om aan te geven wie deze persoon precies is, omdat ze dat niet hebben kunnen vaststellen (ik ben immers -gelukkig- geen Duitser en de auto staat niet op mijn naam).
Omdat mijn Duits nu eenmaal niet zo goed is, besloot ik wijselijk om niet te reageren. De Duitsers hebben immers echt geen idee wie er op die foto staat, omdat Arval en ons bedrijf als soortement van firewalls fungeren. Na ruim een week volgde een herinnerung die ik uiteraard wederom niet kon begrijpen.

Mijn baas (die wel een Duitser is) had hetzelfde aan de hand. Echter, hij heeft zijn brief wel teruggestuurd met alleen vermelding van de bedrijfsnaam. Deze taktiek lijkt niet zo goed uit te pakken aangezien ze nu door gaan zeuren rechtstreeks aan ons bedrijf wie dit individu wel niet is.

Nu heb ikzelf reeds twee weken niets gehoord. Mijn hoop is dan ook dat ze er verder geen moeite in gaan stoppen en dat de zaak over (ik geloof) 2 maanden automatisch wordt geseponeerd. Ik geloof ook dat men in Duitsland geen boete op naam van een bedrijf kan zetten, maar dat het perse op naam van bestuurder moet gebeuren. In dat geval ben ik dus safe.

Nu vraag ik me af of er hier tweakerts zijn die ooit hetzelfde hebben meegemaakt en hoe is dat dan bij jullie afgelopen?
En ja ik zie de moraalridders al verschijnen die zeggen dat ik 'gewoon' moet betalen, maar ik heb 134 gereden waar je 100 mocht, dus dat gaat minimaal 150 euro en 2 punten kosten. En als ik daar op de een of andere manier onderuit kan komen dan graag. Bovendien vond ik het onterecht want daar in Duitsland veranderen ze 8 keer van 100 naar 130 naar 110 naar onbeperkt en weer terug binnen 3 kilometer dus dan is een foutje zo gemaakt.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Kwam de beschikking binnen in het duits of in het het nederlands? In het duits? Dan vriendelijk een berichtje in het nederlands terugsturen dat je het niet begrijpt en brief in het nederlands naar je sturen.

Verwijderd

Een kennis van mij dacht dit truukje ook uit te halen totdat hij met dezelfde wagen weer in duitsland kwam met hem achter het stuur. Toen kreeg hij meteen een rijontzegging van X maanden voor Duitsland opgelegd met een nog vettere boete.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hebt te hard gereden, dus gewoon dokken. 2 Punten zijn geen probleem; je mag er een stuk of (uit mijn hoofd, 18??) hebben. Als je binnen 2 jaar geen nieuwe punten scoort vervallen ze weer.

Wordt je kenteken in Duitsland gescand, en je wordt aangehouden, dan heb je een groter probleem. Vooral aan de grens controleren ze veel en is de pakkans zeer hoog. Dat is die 150 euro of zo niet waard. Wees blij dat je in Duitsland bent geflitst en niet in NL ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:32:
Kwam de beschikking binnen in het duits of in het het nederlands? In het duits? Dan vriendelijk een berichtje in het nederlands terugsturen dat je het niet begrijpt en brief in het nederlands naar je sturen.
In het Duits. Ik heb inderdaad overwogen om een briefje te sturen dat ik het niet begrijp, maar dan weten ze dus wel meteen waar ze moeten zijn. Nu weten ze dat niet aangezien Arval en ons bedrijf de brieven door moeten sturen naar mij.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:33:
Een kennis van mij dacht dit truukje ook uit te halen totdat hij met dezelfde wagen weer in duitsland kwam met hem achter het stuur. Toen kreeg hij meteen een rijontzegging van X maanden voor Duitsland opgelegd met een nog vettere boete.
Daar ben ik niet bang voor, want er is nog geen boete uitgeschreven. Ze zijn nu alleen nog maar aan het onderzoeken aan wie ze een eventuele boete moeten geven. Bovendien is de kans dat ik nog eens in Duitsland kom met deze auto niet zo heel groot. Dus dat risisco durf ik wel te nemen.
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:38:
Je hebt te hard gereden, dus gewoon dokken. 2 Punten zijn geen probleem; je mag er een stuk of (uit mijn hoofd, 18??) hebben. Als je binnen 2 jaar geen nieuwe punten scoort vervallen ze weer.

Wordt je kenteken in Duitsland gescand, en je wordt aangehouden, dan heb je een groter probleem. Vooral aan de grens controleren ze veel en is de pakkans zeer hoog. Dat is die 150 euro of zo niet waard. Wees blij dat je in Duitsland bent geflitst en niet in NL ;)
Volgens mij dus niet, want er is nog geen boete uitgeschreven. Bovendien zouden ze dit automatisch binnen 2 maanden moeten seponeren.
Een ander verhaal wordt het wanneer er wel een boete uitgeschreven wordt, en je weigert te betalen. Dan blijft deze gewoon staan en ben je inderdaad de klos als je wordt aangehouden.

[ Voor 27% gewijzigd door FaceDown op 15-09-2012 14:41 ]

Groetjes, FaceDown.

• Gir
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Gir

I need waffles

Ik heb eens zo'n verzoek gekregen, na kort overleg met rechtsbijstand het volgende gedaan: In de bovenste verklaren wie de 'kentekenhouder' is (mijn eigen adres ingevuld, hoewel strikt genomen niet juist), bij het tweede adres verklaren wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding ('ich war der fahrer').

Nooit meer iets van gehoord; ik heb eens vernomen dat ze binnen x werkdagen na de overtreding de overtreder hebben moeten achterhalen, en ik kreeg de brief op de x-de dag na de overtreding...

Ik begreep overigens dat de hoogte van de boete afhangt van je geschiedenis, en het aantal borden dat je genegeerd hebt; in mijn geval was de boete daarom (voor nederlandse begrippen) laag uitgevallen, 140 euro ofzo... Ik reed bij Keulen 139 (na correctie) waar je 100 mocht, waar de weg van 3 naar 2 banen ging (en dacht nog even ongestraft voor een auto in te kunnen voegen...).

Ik zorg er ovierigens wel voor voldoende cash bij me te hebben als ik weer eens in Duitsland ben, zodat ik mogelijk de boete alsnog cash kan voldoen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Als je te hard gereden heb en gepakt ben moet je dokken..

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:21
En daarnaast zijn de boetes in duitsland een stuk lager dan in nederland, http://auto-en-vervoer.in...sboetes-in-duitsland.html

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> VV

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:10

Daniel36

vernieuwde formule

Beroerde redenatie hoor naar mijn mening, je reed te hard en verschuilt je nu achter de taal die je zegt niet te begrijpen en het feit dat het een lease-auto is.
Ik zou wel betalen wegens genoemde redenen die andere Tweakers aandragen, tenzij je niet meer in Dld. gaat komen tot je een andere (lease)auto hebt.

Overigens vind ik het argument dat er heel veel verschillende snelheidsbepalingen zijn wel steek houden.
Daar krijg ik zelf ook vaak de hik van.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Gir schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:41:
Ik heb eens zo'n verzoek gekregen, na kort overleg met rechtsbijstand het volgende gedaan: In de bovenste verklaren wie de 'kentekenhouder' is (mijn eigen adres ingevuld, hoewel strikt genomen niet juist), bij het tweede adres verklaren wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding ('ich war der fahrer').
[..]
Ben bang als ik dat doe dat ik een acceptgiro in de bus krijg ;)
Mektheb schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:41:
Als je te hard gereden heb en gepakt ben moet je dokken..
Regels zijn regels? Befehl ist Befehl? :)
Daniel36 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:24:
Beroerde redenatie hoor naar mijn mening, je reed te hard en verschuilt je nu achter de taal die je zegt niet te begrijpen en het feit dat het een lease-auto is.
Ik zou wel betalen wegens genoemde redenen die andere Tweakers aandragen, tenzij je niet meer in Dld. gaat komen tot je een andere (lease)auto hebt.

Overigens vind ik het argument dat er heel veel verschillende snelheidsbepalingen zijn wel steek houden.
Daar krijg ik zelf ook vaak de hik van.
De taal is natuurlijk een grapje. Maar het schijnt wel echt zo te zijn dat je kan verzoeken om correspondentie in je eigen taal en dat ze daar gehoor aan moeten geven. Maar goed die weg ga ik niet bewandelen, want dat gaat hooguit vertragen en aan het eind van het liedje moet ik dan alsnog betalen.
Nogmaals, er is nog geen boete uitgeschreven dus zelfs al word ik aangehouden verwacht ik geen enkel probleem.

Groetjes, FaceDown.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:13
Mja als je je billen verbrand moet je ook op de blaren zitten, ik krijg bijna de neiging om HK te praten ;).
Maar goed het is je eigen keus en ik ga geen internetheld uithangen ! :D

Succes ( no sarcasm )

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:50

Standeman

Prutser 1e klasse

FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:37:
Regels zijn regels? Befehl ist Befehl? :)
Dat werkt misschien wanneer je gedwongen wordt om een aantal kinderen te verkrachten en te vermoorden, niet wanneer je een snelheidsboete in DE oploopt. Het tweede is heel erg redelijk en verdedigbaar, het eerste niet.

Anders kunnen we wel een compleet anarchistische staat uitroepen, we zullen zien hoelang je dat "leuk" vind...

[ Voor 13% gewijzigd door Standeman op 15-09-2012 16:00 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb hetzelfde gedaan, niet gereageerd op de eerste brief, niet gereageerd op de eerste herinnering.

Daarna kwam niks meer, dit is ondertussen 1.5 jaar geleden en ben al meerdere malen weer door Duitsland heen geschoten zonder problemen. Een vriend van me heeft dat ook geprobeerd en daar kwam zelfs een 2e/3e herinnering achteraan en uiteindelijk heeft hij wel een boete moeten betalen.

Het verschilt volgensmij nogal per district. Het ene district verwerpt hem redelijk snel omdat het voor hun ontzettend veel werk is, het andere district blijft er wél gewoon achteraan zitten. Waar ben je geflitst?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:02
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:15:
Bovendien vond ik het onterecht want daar in Duitsland veranderen ze 8 keer van 100 naar 130 naar 110 naar onbeperkt en weer terug binnen 3 kilometer dus dan is een foutje zo gemaakt.
Dit stukje uit je hele betoog heb ik nog wel het meeste moeite mee. Als je aangeeft moeite te hebben met wisselende snelheidslimieten dan kun je je wellicht beter afvragen of je wel in staat bent een motorvoertuig te besturen.

Verder vind ik de consequenties dermate laag dat ik zou zeggen: dokken en leren. Als je je verder aan de regels houdt is er immers niks aan de hand.

Geloof je in karma? 8)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:32:
Ja, moet je doen. Zo is een boete van een vriend van me uiteindelijk van 75 euro naar 450 euro gegaan. Door niet te reageren kwam er een hoop administratieve kosten bij, en dat Nederlandse briefje krijg je ook heus wel. Je betaalt alleen de volle mep voor het vertaalbureau.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Boyd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:59:
Ik heb hetzelfde gedaan, niet gereageerd op de eerste brief, niet gereageerd op de eerste herinnering.

Daarna kwam niks meer, dit is ondertussen 1.5 jaar geleden en ben al meerdere malen weer door Duitsland heen geschoten zonder problemen. Een vriend van me heeft dat ook geprobeerd en daar kwam zelfs een 2e/3e herinnering achteraan en uiteindelijk heeft hij wel een boete moeten betalen.

Het verschilt volgensmij nogal per district. Het ene district verwerpt hem redelijk snel omdat het voor hun ontzettend veel werk is, het andere district blijft er wél gewoon achteraan zitten. Waar ben je geflitst?
Top! Dan hoop ik dat het bij mij net zo loopt als bij jou. Weet even niet waar ik geflitst ben, ik heb de brief niet bij de hand nu.
Standeman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 15:58:
[...]

Dat werkt misschien wanneer je gedwongen wordt om een aantal kinderen te verkrachten en te vermoorden, niet wanneer je een snelheidsboete in DE oploopt. Het tweede is heel erg redelijk en verdedigbaar, het eerste niet.

Anders kunnen we wel een compleet anarchistische staat uitroepen, we zullen zien hoelang je dat "leuk" vind...
Snap je zelf wat je bedoelt met je post? Ik namelijk niet.
coyote1980 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:03:
[...]

Dit stukje uit je hele betoog heb ik nog wel het meeste moeite mee. Als je aangeeft moeite te hebben met wisselende snelheidslimieten dan kun je je wellicht beter afvragen of je wel in staat bent een motorvoertuig te besturen.

Verder vind ik de consequenties dermate laag dat ik zou zeggen: dokken en leren. Als je je verder aan de regels houdt is er immers niks aan de hand.

Geloof je in karma? 8)
Ik rij 50DKM per jaar dus ja volgens mij kan ik het wel. ;) Ik ga toch maar niet dokken en leren, kost nog altijd minder moeite en het is nog spannend ook. :)
En karma is voor zweverige types en mensen met alu hoedjes.
Freeaqingme schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:04:
[...]

Ja, moet je doen. Zo is een boete van een vriend van me uiteindelijk van 75 euro naar 450 euro gegaan. Door niet te reageren kwam er een hoop administratieve kosten bij, en dat Nederlandse briefje krijg je ook heus wel. Je betaalt alleen de volle mep voor het vertaalbureau.
Bedankt voor de waarschuwing, dat doe ik dus maar niet. 8)

[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 15-09-2012 16:09 ]

Groetjes, FaceDown.

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Daniel36 op 15-09-2012 16:17 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:50

Standeman

Prutser 1e klasse

FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:09:
Snap je zelf wat je bedoelt met je post? Ik namelijk niet.
Ja, ik wel. Dat jij "befehl is befehl" gebruikt wanneer het jou lekker uitkomt, ongeacht of het ethisch c.q. verantwoordelijk is of niet. M.a.w. jou uitspraak komt voort uit puur egoistisch denken.
Met een dergelijke uitspraak kan je onder elke regelgeving uitkomen... belasting, diefstal en ja, ook verkrachting en moord...

/moraalridder

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 15-09-2012 17:04 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat er een boete uit Duitsland op de mat valt?

Mijn ouders konden een paar weken niet meer remmen met de camper voor een rood verkeerslicht, en mijn vader meende iets van een flits te hebben gezien, maar nog steeds niets gehad.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Standeman schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:58:
[...]

Ja, ik wel. Dat jij "befehl is befehl" gebruikt wanneer het jou lekker uitkomt, ongeacht of het ethisch c.q. verantwoordelijk is of niet. M.a.w. jou uitspraak komt voort uit puur egoistisch denken.
Met een dergelijke uitspraak kan je onder elke regelgeving uitkomen... belasting, diefstal en ja, ook verkrachting en moord...

/moraalridder
Hmmmkay. Laat ik je uit de droom helpen; elk mens is van nature egoistisch. Het voert echter wat ver om die discussie hier te gaan voeren.
Ik heb simpelweg niet zoveel op met mensen die klakkeloos ALLES volgens de regeltjes willen doen, en met name niet met de mensen die anderen zeggen dat ze dit moeten doen, terwijl ze zelf ook wel eens naast het potje pissen.
Om nou de lijn door te trekken naar kinderverkrachting, dat vind ik behoorlijk absurd. Dat zegt meer over jou dan over mij.
En bovendien; Ik heb nog geen boete ontvangen dus ik breek op dit moment nog geen enkele regel. Dat die Duitsers te lui zijn om uit te zoeken wie de bestuurder is geweest, en het denken af te doen met een simpel verzoek per brief, dat is toch niet mijn probleem? :)
Resistor schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:09:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat er een boete uit Duitsland op de mat valt?

Mijn ouders konden een paar weken niet meer remmen met de camper voor een rood verkeerslicht, en mijn vader meende iets van een flits te hebben gezien, maar nog steeds niets gehad.
Bij mij niet langer dan 2 a 3 weken. Maar dat verschilt misschien weer erg per disctrict. Ik heb het idee dat het meestal niet al te lang duurt.
Wat die flits betreft; als hij 'meende iets te hebben gezien' dan denk ik dat het iets anders is geweest. Als je geflitst wordt, dan weet je dat wel hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door FaceDown op 15-09-2012 17:20 ]

Groetjes, FaceDown.

• coyote1980
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:18:
[...]

Hmmmkay. Laat ik je uit de droom helpen; elk mens is van nature egoistisch.
De mens is van nature juist niet egoistisch, anders zouden we nog steeds in grotten wonen. Er zijn inderdaad ook egoistische mensen, maar laat die dat dan gewoon toegeven in plaats van de rest van de samenleving tot egoisten te bestempelen, ik vind dat zo egoistisch.
Ik heb simpelweg niet zoveel op met mensen die klakkeloos ALLES volgens de regeltjes willen doen, en met name niet met de mensen die anderen zeggen dat ze dit moeten doen, terwijl ze zelf ook wel eens naast het potje pissen.
Ik neem aan dat Stan net als ik ook wel eens te hard rijdt. Volgt daar een bekeuring uit dan is dat 'part of the deal'. Dan ga je toch niet bitchen over 'het verkeer is zo moeilijk' en 'laat de rest van de samenleving maar kosten maken voor het proberen te achterhalen wie daar te hard reed'.
Om nou de lijn door te trekken naar kinderverkrachting, dat vind ik behoorlijk absurd. Dat zegt meer over jou dan over mij.
Jij gebruikt een excuus van WW2 Entlösungsmedeplichtigen om de opmerking van een ander te proberen te ontkrachten, dat lijkt me absurder dan dat Stan het even met een concreet voorbeeld probeert duidelijk te maken voor je.
En bovendien; Ik heb nog geen boete ontvangen dus ik breek op dit moment nog geen enkele regel. Dat die Duitsers te lui zijn om uit te zoeken wie de bestuurder is geweest, en het denken af te doen met een simpel verzoek per brief, dat is toch niet mijn probleem? :)
Ehm, regels breken heb je al gedaan, vandaar de brief... Verder wentel je nu de kosten van de handhaving af op de belastingbetaler, maar ja, dan zijn we weer bij punt 1 ;)

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24
Ik raad je aan om op het forum van flitsservice aan te melden. Daar kan je duizenden soort gelijke verhalen lezen en hoe hun het hebben gedaan.

140 vergeleken met 1.400 (die van mij) is niks, maar ik gun het ze niet dus heel goed dat je je recht staat. Als ik hetzelfde kon, had ik het ook gedaan. Mensen die alle boetes zomaar accepteren... geloof er helemaal niks van. Iedereen baalt als hij een boete krigjt (terecht of onterecht). Dit wil je nooit betalen, ookal is het terecht.

maar goed, conclusie --> ga naar flitsservice

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb exact hetzelfde gehad als de TS. Ook met een lease-auto op naam van het lease-bedrijf.
Ik had alleen 2 boetes, 1 op de heenweg en 1 op de terugweg :X

Ook ik kreeg die briefjes met het verzoek m'n gegevens in te vullen. Op 1 foto stond m'n kop zelfs bij op.

Ik heb die briefjes netjes ingevuld en teruggestuurd. Paar weken later had ik een briefje in de bus van de TNT dat er 2 aangetekende brieven vanuit Duitsland op mij lagen te wachten op het postkantoor.

Nou het spijt me wel, maar ik ga natuurlijk niet tekenen voor ontvangst van een paar boetes :D

Sindsdien nog niks weer gehoord, en dat is al zeker 2 maanden geleden.

Ik denk dat ik dus wel safe zit *fingers crossed* :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 19:35
Ik ben een tijdje geleden twee keer achter elkaar geflitst in Duitsland (verschillende stukken snelweg). De eerste brief bevatte een mooie foto van de auto van mijn vriendin met mij achter het stuur. Hier stond direct een bedrag bij. Vermoedelijk omdat het niet om een grote overschrijding ging was dit ongeveer €25,-

De tweede brief was een verzoek aan mijn vriendin om de bestuurder kenbaar te maken bij de Duitse Justitie. De taal was geen obstakel aangezien mijn vriendin de Duitse nationaliteit heeft.
Ik liep op dat moment een beetje achter met de administratie en heb vergeten om terug te schrijven naar de Duitse Justitie.

Een aantal weken later had ik tijdens mijn vakantie om 8:30u twee agenten voor de deur die op zoek waren naar mijn vriendin. Toen ik vroeg waarover het ging en zij aangaven dat het i.v.m. een snelheidsovertreding in Duitsland was heb ik ze aangegeven dat ze nog eens goed naar mijn hoofd moesten kijken en dan op de foto's.
Zij hebben toen een verklaring van mij opgenomen dat ik de bestuurder was en daar heb ik mijn handtekening onder gezet om te bevestigen. Dit gingen zij aan de Duitse Justitie doorgeven maar konden niet vertellen wat er daarna ging gebeuren. Zij gaven aan dat ze uitsluitend een verzoek hadden gehad om mijn vriendin op te zoeken op haar adres en te vragen of zij de bestuurder zou herkennen van de foto's.

Dit bezoek is nu een week of 3 á 4 geleden, maar ik heb nog geen vervolg gezien. Ik wacht rustig af....

• MuddyMagical
FireBladeX schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:32:
... Mensen die alle boetes zomaar accepteren... geloof er helemaal niks van. Iedereen baalt als hij een boete krigjt (terecht of onterecht). Dit wil je nooit betalen, ookal is het terecht.
...
Sorry hoor, maar dit is echt kinderachtig. Ik heb te hard gereden en ben geflitst. Das balen inderdaad, maar de boetes in Duitsland vergeleken met Nederland zijn echt peanuts. Stukje verantwoordelijkheid van je eigen acties nemen en dus betaal ik die boetes gewoon.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 10:12

AzzKickah

06-CENSORED

fout

[ Voor 98% gewijzigd door AzzKickah op 15-09-2012 17:55 ]

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

FireBladeX schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:32:
Ik raad je aan om op het forum van flitsservice aan te melden. Daar kan je duizenden soort gelijke verhalen lezen en hoe hun het hebben gedaan.

140 vergeleken met 1.400 (die van mij) is niks, maar ik gun het ze niet dus heel goed dat je je recht staat. Als ik hetzelfde kon, had ik het ook gedaan. Mensen die alle boetes zomaar accepteren... geloof er helemaal niks van. Iedereen baalt als hij een boete krigjt (terecht of onterecht). Dit wil je nooit betalen, ookal is het terecht.

maar goed, conclusie --> ga naar flitsservice
Jij hebt een boete van 1400 euro gekregen in Duitsland???wtf heb je gedaan dan?

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
coyote1980 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:27:
[...]

De mens is van nature juist niet egoistisch, anders zouden we nog steeds in grotten wonen. Er zijn inderdaad ook egoistische mensen, maar laat die dat dan gewoon toegeven in plaats van de rest van de samenleving tot egoisten te bestempelen, ik vind dat zo egoistisch.
Lees het boek 'Our selfis genes' maar, van Dawkins. Daar wordt haarfijn (en wetenschappelijk) uitgelegd waarom de mens wel egoistisch is van nature.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
MuddyMagical schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:39:
[...]

Sorry hoor, maar dit is echt kinderachtig. Ik heb te hard gereden en ben geflitst. Das balen inderdaad, maar de boetes in Duitsland vergeleken met Nederland zijn echt peanuts. Stukje verantwoordelijkheid van je eigen acties nemen en dus betaal ik die boetes gewoon.
Oh oke, wil je die van mij ook betalen dan, mocht ik 'm ooit krijgen? Het zijn toch peanuts voor jou.
MuddyMagical schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 17:36:
Ik ben een tijdje geleden twee keer achter elkaar geflitst in Duitsland (verschillende stukken snelweg). De eerste brief bevatte een mooie foto van de auto van mijn vriendin met mij achter het stuur. Hier stond direct een bedrag bij. Vermoedelijk omdat het niet om een grote overschrijding ging was dit ongeveer €25,-

De tweede brief was een verzoek aan mijn vriendin om de bestuurder kenbaar te maken bij de Duitse Justitie. De taal was geen obstakel aangezien mijn vriendin de Duitse nationaliteit heeft.
Ik liep op dat moment een beetje achter met de administratie en heb vergeten om terug te schrijven naar de Duitse Justitie.

Een aantal weken later had ik tijdens mijn vakantie om 8:30u twee agenten voor de deur die op zoek waren naar mijn vriendin. Toen ik vroeg waarover het ging en zij aangaven dat het i.v.m. een snelheidsovertreding in Duitsland was heb ik ze aangegeven dat ze nog eens goed naar mijn hoofd moesten kijken en dan op de foto's.
Zij hebben toen een verklaring van mij opgenomen dat ik de bestuurder was en daar heb ik mijn handtekening onder gezet om te bevestigen. Dit gingen zij aan de Duitse Justitie doorgeven maar konden niet vertellen wat er daarna ging gebeuren. Zij gaven aan dat ze uitsluitend een verzoek hadden gehad om mijn vriendin op te zoeken op haar adres en te vragen of zij de bestuurder zou herkennen van de foto's.

Dit bezoek is nu een week of 3 á 4 geleden, maar ik heb nog geen vervolg gezien. Ik wacht rustig af....
Bizar dat ze dit voor een boete van 25 euro doen! Heeft de Nederlandse politie soms niets beters te doen? Maar goed in mijn geval staat de auto op naam van Arval, dus daar zullen ze weinig succes hebben als ze daar langs gaan.

[ Voor 64% gewijzigd door FaceDown op 15-09-2012 19:28 ]

Groetjes, FaceDown.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 14:15:
En ja ik zie de moraalridders al verschijnen die zeggen dat ik 'gewoon' moet betalen, maar ik heb 134 gereden waar je 100 mocht, dus dat gaat minimaal 150 euro en 2 punten kosten. En als ik daar op de een of andere manier onderuit kan komen dan graag. Bovendien vond ik het onterecht want daar in Duitsland veranderen ze 8 keer van 100 naar 130 naar 110 naar onbeperkt en weer terug binnen 3 kilometer dus dan is een foutje zo gemaakt.
Een tip: Er is altijd genoeg ruimte om uit te rollen, zelfs vanaf 250 km/h. Gewoon goed de borden in de gaten houden. Een snelheidsverlaging wordt altijd genoeg uitrolmeters vantevoren aangekondigd.

Verder, schrijf een brief terug dat je de brief graag in het Nederlands wilt ontvangen. Dat is je recht. De boetes zijn in Duitsland zo laag, dat het qua tijd eigenlijk niet eens loont om bezwaar te maken. Als je weet dat je verkeerd zit, dan kun je het beste betalen. Dat is financieel gezien het goedkoopst.

Als je perse niet wilt betalen: Het komt redelijk vaak voor dat je na zo'n brief dat je je boete graag in het Nederlands wilt ontvangen, niet eens meer een boete opgestuurd krijgt.

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Gewoon niet op reageren. Laat hun maar uitzoeken wie er gereden heeft. Als ze dat in 3 maanden ofzo niet lukt dan vervalt de boete vanzelf. :')
In theorie kan de Duitse politie wel een agentje langsturen bij je bedrijf, maar als die agent 100 km of meer moet gaan rijden dan is het al niet meer de moeite voor ze.

Ik heb 2 jaar geleden ooit een boete gehad uit Duitsland op kenteken van mijn eigen auto. Nooit op gereageerd en ook nooit meer wat van gehoord. :)

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• MuddyMagical
FaceDown schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:26:
[...]
Oh oke, wil je die van mij ook betalen dan, mocht ik 'm ooit krijgen? Het zijn toch peanuts voor jou.
[...]
Bizar dat ze dit voor een boete van 25 euro doen! Heeft de Nederlandse politie soms niets beters te doen? Maar goed in mijn geval staat de auto op naam van Arval, dus daar zullen ze weinig succes hebben als ze daar langs gaan.
Je mist twee keer de essentie, waarbij de tweede keer door mijn onduidelijkheid komt.

Je rijdt te hard en je bent daarop betrapt. Neem je verantwoordelijkheid of ga zachter rijden. Er zijn 80 miljoen Duitsers die wel met die snelheidswisselingen om kunnen gaan, dus dat is geen argument.

De agenten aan mijn deur kwamen voor de tweede boete waarvoor ik dus nog geen bedrag weet maar waarvoor ze eerst een brief hebben gestuurd om de bestuurder te achterhalen. Ik weet van deze nog geen bedrag. De eerste boete van €25,- is al lang betaald.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]
Ze kennen het lease concept daar ook wel ;) Arval geeft gewoon je adres gegevens door.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
[...]

[...]

Lezen is ook een vak. Ze doen dat voor die tweede boete waar geen geldbedrag op staat.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
PWM schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:11:
[...]

Ze kennen het lease concept daar ook wel ;) Arval geeft gewoon je adres gegevens door.
Nee, want dat hebben ze niet :)

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Trommelrem schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 19:32:
Een tip: Er is altijd genoeg ruimte om uit te rollen, zelfs vanaf 250 km/h. Gewoon goed de borden in de gaten houden. Een snelheidsverlaging wordt altijd genoeg uitrolmeters vantevoren aangekondigd.
Nee, dat is er niet. Zelfs met mijn lullige gebakje moet ik soms flink bijremmen om op tijd de goede snelheid te rijden.

Duitsers doen een hoop dingen netjes, maar ze hebben er wel een handje van de snelheid in no-time naar beneden te knallen.

• coyote1980
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 09:35:
[...]

Nee, dat is er niet. Zelfs met mijn lullige gebakje moet ik soms flink bijremmen om op tijd de goede snelheid te rijden.

Duitsers doen een hoop dingen netjes, maar ze hebben er wel een handje van de snelheid in no-time naar beneden te knallen.
Dat valt best mee. Wat mij meer opvalt in Duitsland is dat een Duitser bij snelheidsbeperkingen vrij vlot vertraagt, terwijl een Hollander eerst minstens een paar honder meter wil doorrollen om na te denken "of hij het wel echt nodig vindt". Uitzonderingen daargelaten uiteraard.

Verwijderd

coyote1980 schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:12:
Dat valt best mee. Wat mij meer opvalt in Duitsland is dat een Duitser bij snelheidsbeperkingen vrij vlot vertraagt, terwijl een Hollander eerst minstens een paar honder meter wil doorrollen om na te denken "of hij het wel echt nodig vindt". Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Ik heb de proef wel eens op de som genomen en als je echt je voet van het gas haalt, maar wel blijft rollen rijd je meestal bijna een Duitser aan. Dat houdt dus in dat uitrollen echt niet aan de orde is.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:32
[...]

Te lui om uit te zoeken? Dat doen ze nu toch?
Wat moeten ze volgens jou doen dan, huiszoekingsbevel? FBI/CIA/satellieten inschakelen?

Ze vragen het je netjes, geen valse beschuldiging, en jij kunt alles uitleggen als jij het niet was. In tegenstelling tot de Nederlanders die gewoon "klakkeloos" de boete naar kentekenhouder sturen en je verplichten om te betalen, zelfs als jij het niet was, of bezwaar wilt tekenen, gewoon eerst lekker betalen.

Dus, eerst de Duitsers iets verwijten.... maar dat wat de Nederlanders doen, ben je ook niet mee eens.
[...]
Ik heb simpelweg niet zoveel op met mensen die klakkeloos ALLES volgens de regeltjes willen doen
Regels zijn er toch niet voor niks? Jij weet toch aan welke regel jij je niet gehouden hebt? Je weet zelfs nog het stukje, de situatie en de borden.
Je hebt een overtreding gemaakt. So be it, waar ga je moeilijk om doen. Als je er toch schijt aan hebt, en het niet via de regels wilt doen... waarom dan hier om hulp vragen.
Dan zou ik ook gewoon alles negeren en niks betalen (ook al komt de boete en verhoging), en ook niet gaan vragen hoe je een brief moet opstellen. Want ja, daar zijn ook regels aan verbonden, toch?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:33:
Regels zijn er toch niet voor niks? Jij weet toch aan welke regel jij je niet gehouden hebt? Je weet zelfs nog het stukje, de situatie en de borden.
Je hebt een overtreding gemaakt. So be it, waar ga je moeilijk om doen. Als je er toch schijt aan hebt, en het niet via de regels wilt doen... waarom dan hier om hulp vragen.
Dan zou ik ook gewoon alles negeren en niks betalen (ook al komt de boete en verhoging), en ook niet gaan vragen hoe je een brief moet opstellen. Want ja, daar zijn ook regels aan verbonden, toch?
Amen! Gewoon lappen kerel. Of in ieder geval eerst het briefwerk goed proberen te krijgen.

Je bent je ervan bewust dat je te hard hebt gereden, dus je moet nu ook voor de consequenties instaan.

Lijkt mij dat je er een beter gevoel aan over houdt als het eerlijk afgehandeld wordt, dan zoals je het nu doet en alles probeert om er onder uit te komen. Dat klinkt voor mij als een gevalletje 'crimineel in spé'. En dat soort mensen heb ik niet hoog zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 16-09-2012 11:14 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2012 @ 10:13:
[...]

Ik heb de proef wel eens op de som genomen en als je echt je voet van het gas haalt, maar wel blijft rollen rijd je meestal bijna een Duitser aan. Dat houdt dus in dat uitrollen echt niet aan de orde is.
Je ziet dat bord toch honderden meters vantevoren al staan? Tenzij je echt niet zit op te letten, en in dat geval verdien je de boete zeker.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
pdebie schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:13:
[...]

Amen! Gewoon lappen kerel. Of in ieder geval eerst het briefwerk goed proberen te krijgen.

Je bent je ervan bewust dat je te hard hebt gereden, dus je moet nu ook voor de consequenties instaan.

Lijkt mij dat je er een beter gevoel aan over houdt als het eerlijk afgehandeld wordt, dan zoals je het nu doet en alles probeert om er onder uit te komen. Dat klinkt voor mij als een gevalletje 'crimineel in spé'. En dat soort mensen heb ik niet hoog zitten.
LOL ja ik ben een crimineel in spe want ik geef niet toe dat ik te hard heb gereden :')

Ach ja, ik had het wel verwacht al die internethelden en moraalridders hier.

En BTW; Ik hou er juist een goed gevoel aan over als ik hier succesvol onderuit kan komen, want dan heb ik weer 150 euro bespaard en bovenal Den Duitschen Staat overwonnen :*)
RemcoDelft schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:22:
[...]

Je ziet dat bord toch honderden meters vantevoren al staan? Tenzij je echt niet zit op te letten, en in dat geval verdien je de boete zeker.
Ach als je 2000 KM naar Italie rijdt, dan komt er wel eens een momentje dat je een bord mist. Of wellicht heeft het er niet gestaan, of werd het zicht net geblockt door een vrachtwagen. Ik zou het nu niet meer kunnen zeggen. Ik vind niet dan ik daarvoor 150 euro hoef te betalen. Ik geloof ook niet dat ik iemand benadeel door te proberen er onderuit te komen. Misschien de Duitse belastingbetaler voor een paar euro aan postzegels en briefpapier maar ja so be it :D

[ Voor 38% gewijzigd door FaceDown op 16-09-2012 11:26 ]

Groetjes, FaceDown.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit soort threads loopt inderdaad altijd uit op een discussie tussen moraalridders en mensen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden.

* TrailBlazer pakt de popcorn

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
TrailBlazer schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:25:
Dit soort threads loopt inderdaad altijd uit op een discussie tussen moraalridders en mensen die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden.

* TrailBlazer pakt de popcorn
Goed he ;) Ik vraag me af hoeveel van de mensen die allemaal precies weten hoe het moet, zichzelf al bij de politie hebben aangegeven voor het gebruik van illegale software. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat er in IT-land geen mens te vinden is die nooit illegale software gebruikt heeft. Oftewel met andere woorden; Iets met een eerste steen? Of geldt die zogenaamde eerlijkheid alleen als je gepakt wordt? :)

Groetjes, FaceDown.

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

FaceDown schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:30:
[...]

Goed he ;) Ik vraag me af hoeveel van de mensen die allemaal precies weten hoe het moet, zichzelf al bij de politie hebben aangegeven voor het gebruik van illegale software. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat er in IT-land geen mens te vinden is die nooit illegale software gebruikt heeft. Oftewel met andere woorden; Iets met een eerste steen? Of geldt die zogenaamde eerlijkheid alleen als je gepakt wordt? :)
Ik kan er niets aan doen hoor, maar voor iemand die zich NIET aangesproken voelt, vind ik dat je je erg veel verdedigt |:( .

• coyote1980
Daniel36 schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:32:
[...]

Ik kan er niets aan doen hoor, maar voor iemand die zich NIET aangesproken voelt, vind ik dat je je erg veel verdedigt |:( .
Het wordt inderdaad wel een heel verhaal met "ja maar wat Jantje doet mag ook niet dus dan vind ik het niet eerlijk als ik wel gestraft wordt"...

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Daniel36 schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:32:
[...]

Waar zeg ik dat ik me niet aangesproken voel?
coyote1980 schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:35:
[...]

Het wordt inderdaad wel een heel verhaal met "ja maar wat Jantje doet mag ook niet dus dan vind ik het niet eerlijk als ik wel gestraft wordt"...
Daar heeft het niets mee te maken. Het gaat erom dat mensen die zelf (waarschijnlijk) vanalles fout doen, niet andere mensen op hun fouten moeten gaan wijzen. Tenzij dit hun beroep is. Komt nogal huichelachtig over naar mijn bescheiden mening.

Kijk, als die boete komt dan zal ik hem wel betalen (omdat er vanaf dan verhogingen zullen plaatsvinden). Ik zal echter wel alles doen om te voorkomen dat het zover komt.

[ Voor 55% gewijzigd door FaceDown op 16-09-2012 11:38 ]

Groetjes, FaceDown.

• PWM
  • Niet online

PWM

Modbreak:Zo, dat is nu wel weer genoeg geweest. Wij helpen natuurlijk graag bij problemen en onrecht, echter als iemand gewoon een boete krijgt voor een overtreding, dan betaal je, of betaal je niet, maar hoef je hier verder niet te komen voor "ontduikingsadviezen".

Het gegooi met Moraalridders helpt overigens ook niet echt mee
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.