De reden dat ik een Linq oplossing zoek is eigenlijk primair om Linq (en specifiek de combinatie met Lambda's) beter te leren kennen maar ook omdat ik op het moment een stuk of 20 "Hits" heb (zeg, HitsA, HitsB, HitsC ..... etc.) waarvan dus allemaal in de loop het verschil berekent moet worden, wat niet echt een probleem is, maar waarvoor ik ook dus voor elke property één extra aan moet maken die niet het totaal maar het verschil tov de vorige weergeeft. Ik geef nl. het hele object door aan een grafiek die een valuemember nodig heeft om die cijfers te visualiseren. Het is dus eigenlijk ook gewoon een software ontwerp probleem even afgezien van de Linq kwestie. Ik ga nog even nadenken over welke mogelijkheden ik nog meer heb om dit probleem te tackelen (misschien een custom Linq operator implementeren, het object dupliceren en alle HitsX daar overheen gooien)
Overigens was het originele C# voorbeeld wat ik had gevonden het
ongeveer volgende(kan de originele ff niet meer vinden):
C#:
1
2
3
| var LinqList = list.Select((myObject, index) =>
new {ID = myObject.ID, Date = myObject.Date, Value = myObject.Value,
DiffToPrev = (index > 0 ? myObject.Value - list[index - 1].Value : 0)}); |
Klopt en klopt (even voor de bevestiging, je doelt op de iif omdat die de hele zooi evalueert itt tot een if waarbij de true/false statement pas na de if 'controle' wordt geevalueerd, right ?, Ik dacht alleen dat VB de if op jouw manier niet ondersteunt itt tot c# ?)