Geen Sound output naar speakers met externe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met onderstaand probleem:

Deze week heb ik een Dell u2412M Ultrasharp monitor gekocht, leuke ding:)!

Als ik deze vervolgens met een display poort kabel op mijn macbook pro aansluit, komt er geen geluid meer uit mijn boxen. Als ik vervolgens de display poort kabel ontkoppel heb ik weer geluid over mijn boxen.

Dit wijst er dus op dat het geluid via de display poort kabel naar het scherm wordt gestuurd maar deze beschikt niet over een 3.5mm sound output.

Het vreemde is dat als ik mijn scherm heb aangesloten en ik mijn koptelefoon in de zelfde aansluiting stop als mijn boxen, heb ik wel geluid! En ja alle kabels zitter er goed in:), want als ik de 3.5mm jack in mijn iphone stop werkt alles wel goed.

Mijn interne speakers werken wel als ik mijn externe monitor aansluit;
https://www.dropbox.com/s...09-12%20om%2018.27.18.png

Als ik mijn boxen aansluit komt er vervolgens geen geluid meer uit, maar via een koptelefoon weer wel:
https://www.dropbox.com/s...09-12%20om%2018.26.53.png

Ik vindt het erg vreemd, hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!! :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofnima
  • Laatst online: 15-09 15:57
Probeer het volgende:

Sluit je scherm aan->ga naar System Preferences->Sound-> en selecteer uit de lijst met output devices "Internal Speakers". Als het goed is komt het geluid dan uit je speakers.

Het geval met je koptelefoon komt volgens mij door dat OSX prioriteit aan het laatst toegevoegde output device geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Laatst online: 26-03-2024
kingofnima schreef op zondag 16 september 2012 @ 21:17:
Probeer het volgende:

Sluit je scherm aan->ga naar System Preferences->Sound-> en selecteer uit de lijst met output devices "Internal Speakers". Als het goed is komt het geluid dan uit je speakers.

Het geval met je koptelefoon komt volgens mij door dat OSX prioriteit aan het laatst toegevoegde output device geeft.
Bedankt voor je reactie!

De interne speakers werken perfect! het gaat om de externe boxen die ik erop aan wil sluiten, daar komt geen geluid uit. Maar als ik mijn koptelefoon erop aansluit krijg ik wel geluid.