Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EasyHosting / dnstools.nl

Pagina: 1
Acties:

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Een klant van mij heeft een aantal van zijn webdomeinen geregistreerd via Easyhosting... nu doet zich, sinds 0:00 uur afgelopen nacht het probleem voor dat de websites niet meer bereikbaar zijn...
ik heb het probleem inmiddels achterhaald, de nameserver van EasyHosting ns1.dnstools.nl en ns2.dnstools.nl zijn niet bereikbaar... en daardoor zijn de sites ook niet bereikbaar...

grote probleem: EasyHosting is ook niet bereikbaar... mijn klant heeft een shared-account en heeft dus geen storings-telefoonnummer gekregen.... dit lijkt me echter een storing waar meerdere klanten last van moeten hebben en gezien de duur van de storing en de ernst van de storing lijkt het me niet onredelijk als ik toch het storingsnummer bel...

mijn vraag dus: heeft iemand voor mij een storingsnummer van EasyHosting?

mijn verdere vraag: iemand ideeen om de boel weer aan de gang te krijgen?

wat zijn jullie ervaringen verder met EasyHosting?

Verwijderd

Ik begrijp dat dit om shared hosting gaat. Zonder iets te weten van Easyhosting kan ik je dan wel vertellen dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt en dus op geen enkele extra support hoeft te rekenen, voor meer dan hobbyisten is het gewoon niet geschikt.
Ik verwacht dat ze zelf al op de hoogte zijn en je niet verder te woord zullen willen staan als je het storingsnummer misbruikt, als je 24/7 support had gewild had je maar een product moeten kiezen waar dat bij zit zullen ze (terecht) denken.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De beide DNS-servers reageren hier wel. Weet je zeker dat het geen eigen domeinprobleem is (rekening, gisteren iets aangepast waardoor de zonefile stuk is) of iets in de eigen pc?

Je kunt anders even in de whois van SIDN kijken naar de verwijziging naar de huidige nameservers. Klopt die nog wel?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:39:
Ik begrijp dat dit om shared hosting gaat. Zonder iets te weten van Easyhosting kan ik je dan wel vertellen dat je het goedkoopste van het goedkoopste hebt en dus op geen enkele extra support hoeft te rekenen, voor meer dan hobbyisten is het gewoon niet geschikt.
Ik verwacht dat ze zelf al op de hoogte zijn en je niet verder te woord zullen willen staan als je het storingsnummer misbruikt, als je 24/7 support had gewild had je maar een product moeten kiezen waar dat bij zit zullen ze (terecht) denken.
idd... het gaat idd om shared hosting... mijn klant gaat maandag iig bellen met easyhosting voor een betere optie :)

inmiddels heeft easyhosting denk ik de mail gelezen of zelf het probleem ontdekt, want zo'n half uur geleden werkte alles weer... na een storing van bijna 14 uur...
Bastien schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:22:
De beide DNS-servers reageren hier wel. Weet je zeker dat het geen eigen domeinprobleem is (rekening, gisteren iets aangepast waardoor de zonefile stuk is) of iets in de eigen pc?

Je kunt anders even in de whois van SIDN kijken naar de verwijziging naar de huidige nameservers. Klopt die nog wel?
inmiddels staat alles weer aan.... is het trouwens wel handig om de secondary nameserver naar dezelfde url (met andere suburl) te laten verwijzen? of betekent dat niet dat beide nameservers entries naar dezelfde server wijzen?

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:50
Krijg een idee dat er mee aan de hand is, veel van mijn sites zijn niet beschikbaar. Deze staan op verschillende servers gehost.

Ze zijn vorig jaar overgenomen, zouden de server verhuisd worden naar een ander datacenter ofzo.

Inmiddels doet 1 gedeelte het weer, maar een aantal andere die nog wel werkte niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door josvane op 16-09-2012 14:22 ]

• P.O. Box
  • Niet online
josvane schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:23:
Krijg een idee dat er mee aan de hand is, veel van mijn sites zijn niet beschikbaar. Deze staan op verschillende servers gehost.

Ze zijn vorig jaar overgenomen, zouden de server verhuisd worden naar een ander datacenter ofzo.

Inmiddels doet 1 gedeelte het weer, maar een aantal andere die nog wel werkte niet meer.
wat ik heb begrepen zijn ze pas (april) verhuisd naar Amsterdam (nabij Sloterdijk)... hun telefoonnummer is ook veranderd naar 020..... of hun servers verhuisd zijn of worden weet ik niet....

heb verder nog geen problemen gehad, behalve dan gisteren een hele lange storing, terwijl hun site daar niets over meldt (en wel "belooft' storingen langer dan een half uur te melden)....

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-11 15:50
Ik heb een ticket aangemaakt, benieuwd wat de reactie wordt.

edit:
de servers zijn idd dit weekend verhuisd

[ Voor 32% gewijzigd door josvane op 17-09-2012 17:11 ]

Pagina: 1