versie 7950

Pagina: 1
Acties:

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-01 19:37
wat is nou over het algemeen de beste versie van de 7950
dr zijn onderhand zoveel verschillende versies. alleereerst de merken zelf en dan nog alles versie daartussen. mhz, vapor, vapor with boost
ik zie allemaal verschillende revieuws maar alle producten staan nooit naast elkaar . sommige zijn ook al wat ouder zodat je ze niet meer met recentere producten kan vergelijken

maar wat is nou de beste(gemiddeld beste) 7950 kaart
in de verschillende categorieën performance / sound&noise

voor wat ik heb kunnen uitvogelen komst sapphire er het beste uit. als merk . maar dat zijn al de oudere revieuws. nu zweeft er ergens de 950 mhz editie rond. maar dan zie je ook weer dingnen van vapor editie enzo maar die kan ik weer nergens terug vinden
hebben de andere fabrikanten ook zon editie?

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
kijk hier eens:

http://www.anandtech.com/show/5476/amd-radeon-7950-review/8

daarbij komt deze:

pricewatch: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

als beste eruit, die ga ik dus vanmiddag ook bestellen :)

• pedra
  • Laatst online: 28-01 19:37
die chart is van 8 maanden geleden
performance xfx iets beter maar temp & noise sapphire beter
wel intressant was de opmerking daarbij over open koeler. wat wordt daarbij precies bedoeld? aangezien ik toch al een stille kast wil kopen waarbij waarschijnlijk airflow minder is dan gemiddeld

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
er is idd een 7950 met 925 MHz aangekondigd

http://www.anandtech.com/...radeon-hd-7950-with-boost

die zit echter alleen in boost mode tov standard 900MHz van de black edition. de standaard 7950 draait op 800 MHz

wat betreft de open koeler, de sapphire is aan de bovenkant deels open, de xfx zit dicht.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:19
Ik zou kijken naar deze selectie:
http://tweakers.net/price...o-JOn4QGByKFQ_pIogygxDCFw
De Gigabyte is gewoon goede bang for buck.
De Sapphire is het snelst, en heeft ook een prima prijs.
De XFX heb ik persoonlijk niet zoveel mee, maar schijnt inderdaad goed mee te komen voor een acceptabele prijs.
De Club3D kwam heel erg goed uit de tests, maar was in die tijd ook ontzettend goedkoop vergeleken de rest (nu is dat laatste voordeel een beetje weg).
De Asus is verreweg het stilst, maar hier betaal je ook een behoorlijke duit extra voor.

Ikzelf heb goede ervaringen met Sapphire en zou voor die gaan, maar uit dit lijstje kun je eigenlijk geen verkeerde keus maken.
(kijk voor prijzen vooral ook naar de beschikbaarheid)

• Foritain
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Het meeste is al genoemd. En je kan ook heel simpel in de drivers de snelheid aanpassen dus ook de verschillen tussen de modellen moet je je niet blind op staren. Persoonlijke ervaring met Gigabyte/XFX/MSI/Asus is uitstekend, gezien de prijs valt de Asus in de meeste gevallen recentelijk wel af. Alleen Club3D heb ik wat nare ervaring mee, zowel in uitval, service, en prestatie (relatief gezien dan he, grote meerendeel is prima).

Heb zelf een Gigabyte 7950OC, heel blij mee, geen geluidsoverlast ook. XFX was ook een optie maar was ten tijde van aanschaf net even duurder. Dubbeltje op zn kant.
Pagina: 1