Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een klein beetje een newby hier in, maar het volgende is aan de hand:

Ik heb met succes mn boot geflashed heb een mooie rom erop gezet tevens met succes android revolution HD.
Nu dacht ik ..kom laat ik jelly beans er op zetten. Eerst netjes een backup gemaakt, deze bleek corrupt!...maar ondertussen liep mn accu leeg....heb van te voren nog even (hoe stom!) mn hele sd card geformatteerd.
Maar nu laadt hij niet meer op...althans tot dat hij aanspring en in het beginscherm looped, hierdoor loopt ook de accu weer leeg, waardoor ik er geen nieuwe ROM op kan zetten.....HELP HELP...weet iemand hoe ik mn accu in deze hoedanigheid volledig oplaad alvast heel erg bedankt
Jeff

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Zoek een tweaker in de buurt die een One X heeft en jou accu kan opladen via zijn telefoon?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11 10:46
Gaat de telefoon automatisch aan als je hem oplaadt?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:43
Telefoon uit, oplader erin, op laten laden.

Als het ding vol is, je recovery/bootloader in, en een nieuwe rom flashen? Heb je het ook al geprobeerd met de originele RUU/Rom van HTC? :)

@Malantur; de One X heeft een fixed accu ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Henk op 15-09-2012 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
de telefoon start automatisch op en laadt daardoor dus niet meer op want hij loopt daar door leeg, dus helaas henk jou voorstel gaat niet werken

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:28:
Beste mensen,
de telefoon start automatisch op en laadt daardoor dus niet meer op want hij loopt daar door leeg, dus helaas henk jou voorstel gaat niet werken
Maar het lijkt mij toch dat als de telefoon boot, en leeg is, hij zichzelf weer uitschakelt, met je lader erin? Is dat dan niet gewoon een kwestie van eraf blijven en laten laden op dat moment?

En wat als je je telefoon in de bootloader zet (telefoon aanzetten met power en volume down)?

[ Voor 9% gewijzigd door Henk op 15-09-2012 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas hij loopt leeg heb hem al een nacht eraan gehangen.

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste heb ik ook gedaan en krijg ik de melding minder dan 30% accu

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:32:
Nee helaas hij loopt leeg heb hem al een nacht eraan gehangen.
Dat hij leeg loopt als je in je custom rom zit geloof ik, maar ook als je telefoon al uit staat?

Eerste stap, knal je telefoon je bootloader in door hem aan te zetten met volume down + power, en kijk of hij dan laadt...

@2e post: en daarna? Wees zo uitgebreid mogelijk met je informatie...

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 15-09-2012 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij laadt niet in bootloader:S

Verwijderd

Topicstarter
en hij laadt ook niet in de recovery modus

• Henk
1) Posts editten, ipv constant nieuwe posts, dat maakt het wat leesbaarder ;)

2) Je hebt kennelijk een oude recovery geflashed, die het niet ondersteund om op te laden. Wat je ook doet, blijf van je telefoon af, je moet heel zuinig zijn op dit restantje accu wat je nog hebt, als het al genoeg is. Wat je nu moet gaan doen is je inlezen, en hier beginnen: http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_One_X

Edit: dit, na wat googlen op "HTC One X not Charging": http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598336
[Answer] How to Charge your phone when you think you have bricked it
ok there are far too many topics about people who think they have bricked their HOX.

not to say i told you so but its a bit of a stupid idea to be flashing things with a low battery anyway

well here is what to do to get it charging

1. hold power button for 10 seconds to power the phone off
2. power on with volume down held to enter Hboot
3. press power button to enter Fastboot
4. scroll down with volume down and select Power Off
5. Plug you phone into the wall and you will see the red charging light come on
6. wait a few hours or until you get green light

now you can do whatever it was you was trying to do before
flash rom / fastboot flash recovery / flash ruu (whatever)

[ Voor 54% gewijzigd door Henk op 15-09-2012 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Henk schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:37:
1) Posts editten, ipv constant nieuwe posts, dat maakt het wat leesbaarder ;)

2) Je hebt kennelijk een oude recovery geflashed, die het niet ondersteund om op te laden. Wat je ook doet, blijf van je telefoon af, je moet heel zuinig zijn op dit restantje accu wat je nog hebt, als het al genoeg is. Wat je nu moet gaan doen is je inlezen, en hier beginnen: http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_One_X

Edit: dit, na wat googlen op "HTC One X not Charging": http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598336

[...]
dit had ik ook al gedaan ...is mn foon nu in coma???

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 10:59:
[...]

dit had ik ook al gedaan ...is mn foon nu in coma???
Wees nou eens uitgebreid in uitleg wat je gedaan hebt, waar het mis gaat, etc.

Al die oneliners... :S

Verwijderd

Topicstarter
Oke Henk ik ga proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen, wat ik allemaal heb gedaan,zodat we misschien tot een oplossing komen. Ik heb met succes mn foon unlocked via htc dev.
aarna heb ik android revolution HD er op gezet...werkte allemaal prima.
Toen dacht ik de rom van jelly beans naast de rom van ARHD te draaien, echter ging dit mis en mn foon bleef hangen en loopte bij een alienachtig mannetje in mn scherm. Toen probeerde ik recovery te doen, echter die loopte ook bij het opstartscherm. Toen dacht ik hier is iets goed mis en heb alle data op mn sd card, en systeem geformatteerd middels CWM - format..en toen liep mn acuu leeg tijdens het zoeken van een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gedaan wat je zei, hij hangt nu aan de oplader maar het hele lampje brand niet meer

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
Als je in CWM nou weer een ARHD terug flashed.
De kernel die je nu gebruikt is niet geschikt voor Jelly Bean, deze werkt alleen voor ICS!

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:16:
Als je in CWM nou weer een ARHD terug flashed.
De kernel die je nu gebruikt is niet geschikt voor Jelly Bean, deze werkt alleen voor ICS!
Met een lege accu valt er weinig te flashen

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:17:
[...]

Met een lege accu valt er weinig te flashen
Leg hem even een uurtje of langer aan de oplader.
Hij laat wel op, maar omdat hij helemaal dood is waarschijnlijk laat hij dit niet zien.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand misschien of ik iets kan flashen via cmd, want daar heb ik meestal wel genoeg stroom voor, al is het maar die nieuwe CWM er op zetten. Maar ben niet zo bekend met dos opdrachten enzo

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:20:
[...]

Leg hem even een uurtje of langer aan de oplader.
Hij laat wel op, maar omdat hij helemaal dood is waarschijnlijk laat hij dit niet zien.
ok ik ga dit proberen thanx

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:20:
Weet iemand misschien of ik iets kan flashen via cmd, want daar heb ik meestal wel genoeg stroom voor, al is het maar die nieuwe CWM er op zetten. Maar ben niet zo bekend met dos opdrachten enzo
Jeffmanz,

Op forum.xda-developers.com is alles te vinden m.b.t. het flashen van roms etc. op je HTC one X.
Als je daar eens eerst wat doorleest.

Het is niet slim om te gaan flashen als je niet weet wat de gevolgen kunnen zijn, en hoe je dit op kunt lossen. Op XDA is voor vrijwel elke telefoon een uitgebreide handleiding te vinden hoe je het beste kunt beginnen met flashen, en eventueel terug naar stock gaat als het fout gaat of iets anders.

Een telefoon is vrij makkelijk te bricken ( dat hij stuk gaat door het flashen van verkeerde software ) waardoor je hem weg kunt gooien.
Nou valt het hier nog mee, je hebt niet de goede kernel op je telefoon staan om Jelly Bean te draaien.
Je huidige kernel is alleen geschikt voor ICS.

Als hij straks weer opstart ga je direct in CWM.
Daar flash je ARHD, als die niet meer op je SD-card staat kopieer je hem daar naar toe.
Daarna even een factory reset doen in CWM.

Waarschijnlijk start ie dan gewoon weer normaal op.

Dan werkt ie weer, en kun je jezelf mooi even inlezen in het flashen van roms op je HOX.

[ Voor 50% gewijzigd door SgtElPotato op 15-09-2012 11:26 ]

Zucht...

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:14:
ik heb gedaan wat je zei, hij hangt nu aan de oplader maar het hele lampje brand niet meer
Als je het topic leest wat bij de stappen hierboven hoort (ik link het met een reden ;) ) zul je zien dat het soms wel een kwartier kan duren voordat het lampje uberhaupt iets gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
SgtElPotato schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:22:
[...]

Jeffmanz,

Op forum.xda-developers.com is alles te vinden m.b.t. het flashen van roms etc. op je HTC one X.
Als je daar eens eerst wat doorleest.
Ik heb daar al een hoop gelezen, ook over een te lage accu enzo..alleen dit werkt allemaal niet

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou je aub wel even gebruik willen maken van de editknop ipv meerdere keren op rij te posten?

Enne, 'dit werkte allemaal niet' kunnen wij niet zoveel mee. Leg aub wat je dan precies gedaan hebt nav de tips die op XDA staan en wat er toen gebeurde.

[ Voor 45% gewijzigd door RoD op 15-09-2012 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok Rod en de andere.....Alle stappen die uitgelegd staan bij xda en de laatste tip van Henk werken niet, omdat:

De batterij eerst rood knippert en daarna wel even vast rood brand, vervolgens gaat het HTC scherm aan waarna hij na een half uurtje uit gaat(het lampje en de foon) Het enige wat ik dan kan doen is het process herhalen en hopen dat hij een keer door laadt. Ik heb hem ook gewoon de hele nacht aan de oplader laten hangen...maar hij doet dan niks meer en is gewoon helemaal leeg

Verwijderd

Kom maar langs herstel ik het gratis voor je.

Volgende keer trouwens eerst jezelf goed in lezen voor je begint met flashen van custom roms :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is heel fijn thnx mail ffe je adres pls naar jeffmanz@live.nl

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:45:
Kom maar langs herstel ik het gratis voor je.

Volgende keer trouwens eerst jezelf goed in lezen voor je begint met flashen van custom roms :-)
Misschien een idee om ook uit te leggen hoe je dit herstelt, zodat er meer mensen mee geholpen zijn? ;)

Verwijderd

Dan moet die er maar even een video van maken ofzo maar wil vanmiddag ook wel een handleiding proberen te schrijven alleen is mijn zinsopbouw nooit zo mooi.

Nu eerst even koffie en een peuk net wakker kats beroerd (ziektewetje)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:47:
Ok dat is heel fijn thnx mail ffe je adres pls naar jeffmanz@live.nl
stuur maar een DM

• SgtElPotato
Inderdaad!

Qua software is het makkelijk te herstellen.
Het is namelijk raar dat de telefoon niet meer oplaad, zelf niet na een hele nacht aan de lader te hebben gehangen.

Ik zou zeggen dat of de lader of de accu dan kapot kunnen zijn, echter garantie voor je accu zal HTC waarschijnlijk niet geven aangezien ze dan zien dat je met de software hebt gerommeld.

Ik ben benieuwd naar je oplossing!

Zucht...

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:51:
Dan moet die er maar even een video van maken ofzo maar wil vanmiddag ook wel een handleiding proberen te schrijven alleen is mijn zinsopbouw nooit zo mooi.

Nu eerst even koffie en een peuk net wakker kats beroerd (ziektewetje)
Gewoon heel simpel, stapsgewijs wat mij betreft. Het hoeft geen absolute newbietaal te zijn, maar meer omdat het een redelijk veelvoorkomend probleem is, en mensen met wat handvatten en google overwegend wel geholpen zullen zijn ;)

Verwijderd

SgtElPotato schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:56:
Inderdaad!

Qua software is het makkelijk te herstellen.
Het is namelijk raar dat de telefoon niet meer oplaad, zelf niet na een hele nacht aan de lader te hebben gehangen.

Ik zou zeggen dat of de lader of de accu dan kapot kunnen zijn, echter garantie voor je accu zal HTC waarschijnlijk niet geven aangezien ze dan zien dat je met de software hebt gerommeld.

Ik ben benieuwd naar je oplossing!
lader is niet kapot, en anders probeer je toch even een ander?
batterij kan maar lijkt me ook vrij sterk!

wat gebeurd er als je alleen de telefoon via kabel aan je pc hangt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 12:00:
[...]

lader is niet kapot, en anders probeer je toch even een ander?
batterij kan maar lijkt me ook vrij sterk!

wat gebeurd er als je alleen de telefoon via kabel aan je pc hangt?
Als ik dat doe dan laadt hij niet op. dan gebeurd er niets

Verwijderd

ok je hebt dm met me gegevens.

gefeliciteerd met je zoon ze verjaardag en hoor het wel.

Verwijderd

Protip:
13 jarige jongetjes die van hun ouders dure smartphones krijgen horen niet met custom roms te gaan kloten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:11:
Protip:
13 jarige jongetjes die van hun ouders dure smartphones krijgen horen niet met custom roms te gaan kloten.
??

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja, GoT is niet de juiste plaats om afspraakjes te maken, het is een discussieforum. Omdat dit nu van bedenkelijk niveau is geworden, gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.