Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Sinds recent in bezit van een Samsung HT-E5200 reciever/blue-ray speler, een Samsung UE46ES8000 LED-tv en al geruime tijd van een Motorola VIP1963 STB/PVR (KPN iTV) en een Logitech Harmony One.

In mijn vorige setup was ik erg tevreden over de mogelijkheid om ale componenten met de Harmony One te bedienen. In mijn nieuwe hierboven beschreven set-up loop ik vast. Wil graag met één afstandsbediening e.e.a. bedienen maar loop na hoop pogingen steeds ergens 'vast':
  • Harmony One ingeregeld werkt aardig (selecteren source op E5200 nog niet helemaal, maar zou ik volgens mij moeten kunnen oplosen), maar bediening SmartHub en menu's op de ES8000 is onmogelijk: bijvoorbeeld de directionele toetsen zijn óf toegewezen aan de STB, óf aan de tv. Switchen kan niet.
  • Afstandsbediening KPN/Motorola is in te leveren op de tv, maar kent zelfde beperking als Harmony One: SmartTV is niet te bedienen, net als andere basismenu's van de Samsung. Ook schakelt de receiver niet in bij opstarten tv (zie ook hieronder).
  • Reguliere afstandsbedieningen tv en reciever zijn geen andere functies/apparaten op in te leren. Dus kan deze niet gebruiken om STB te bedienen.
  • Meegeleverde Samsung Smart Touch Control heeft vreemde toekenningen voor de STB. P-up en -down scrollen bijvoorbeeld door de EPG van de zender. Van zender wisselen alleen met moeite
  • Bediening via iPhone app ten slotte kent beperkingen als de Samsung AB's: kan de STB niet bedienen.
Verder valt het me op dat de receiver netjes uitschakelt als ik de tv in stand-by zet, maar bij inschakelen van de tv blijft de receiver in ruste (gekoppeld met HDMI 1.4-kabel). Komt op mij vreemd over? Werkt dat niet twee kanten op?

Iemand met een vergelijkbare set-up? En zo ja: hoe opgelost (of niet...)? :/

P.S.: hopelijk juiste subforum gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ter info

Ik heb een HT-C420 en een LE32C530. Als ik de tv uit doe, gaat de Home Theater set (receiver) ook uit. Dit is zo ingesteld via Anynet+. Als ik de receiver aan doe, gaat de tv aan en schakelt meteen naar de juiste hdmi-poort.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwenhof
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-02-2023
Hallo,

Dit is mijn eerste berichtje hier, dus hoop dat alles goed gaat.
Sinds afgelopen week ben ik ook in het bezit van een Samsung HT-E5200. Daarnaast heb ik een Samsung UE40D5700 en een Motorola VIP1963 (iTV Telfort).
Ook ik heb het probleem dat het activeren met de afstandsbediening van de Motorola niet lukt. De TV en iTV zijn wel aan te zetten, maar de Home Cinema Set (5200) niet. Bij het uitzetten van de TV gaat de set wel uit.
Wanneer ik mijn home cinema set aan zet, springt hij na 10 seconde van het source-kanaal HDMI 1 af en gaat hij naar Digital in, omdat dit blijkbaar het eerste of het voorkeurskanaal is. Dit is nergens te vinden hoe dit veranderd kan worden. Hoe is dit bij jou? Heb jij dit probleem ook? Heb wel al ergens gelezen dat je een functie (ik geloof BD (live)) uit moet zetten, maar deze functie ondersteunt mijn tv niet.

Alvast bedankt voor een reactie!