[Win7] Beeldschermadapter uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Hallo allemaal,

Ik hen vanavond iets bijzonder doms gedaan. In een poging om te zien of ik mijn laptop ook enkel op de ingebouwde GT 650m kon laten draaien, in plaats van te laten schakelen, heb ik de beeldschermadapter van de HD4000 uitgeschakeld....

Nu krijg ik dus geen beeld meer in windows.

Ik weet dat de adapter GT 650m wel gewoon nog ingeschakeld staat, maar windows laat helemaal niets meer zien. Enkel een zwart scherm.

Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Al krijg ik alleen maar enige vorm van beeld (wordt de 650m bijvoorbeeld standaard gebruikt wanneer ik iets op de HDMI aansluiting zet?)

Specs:
Asus N56VZ-s4044v
Windows 7 sp1
HD4000 gpu <- uitgeschakeld
GT 650m gpu <- voor zover bekend ingeschakeld

Aanwezige aansluitingen:
- HDMI
- VGA <- deze op een ander beeldscherm zetten werkt niet.
- USB

Ik hoor het heel graag van iemand!

Groet,

Pim

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
F8 indrukken nadat je het bios scherm hebt gezien, en dan kijken of je windows in veilige modus kunt laten booten, misschien dat dat helpt ;)

• PRoeske
Veilige modus werkt niet. Ik krijg sowieso helemaal geen beeld.

Is er geen manier om handmatig tussen de beide videokaarten te wisselen, zodra ik eenmaal in windows ben?

En anders, is systeemherstel een optie? Dan zou ik een stap-voor-stap beschrijving nodig hebben met toetsencombinaties om er doorheen geleid te worden.

Iemand die kan helpen?

Pim

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dan zit er niet anders op dan helemaal opnieuw installeren met een Windows CD of een eerder gemaakt image terugzetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 15-09-2012 02:47 ]

• PRoeske
Oplossing gevonden!

1. Computer in slaapstand gezet (scherm dicht doen terwijl hij aan staat, ingelogd in windows).

2. Accu eruit gehaald (is misschien niet een extreem goed idee normaal)

3. Systeem registreert een crash en wil dus automatisch naar veilige modus de volgende keer dat je hem aan zet

4. Oude monitor met vga-kabel aangesloten op de laptop (tip voor Asus: externe monitor moet aangesloten voor opstarten! Anders wordt hij niet geregistreerd!)

5. Laptop weer aangezet. Laptop ging inderdaad naar veilige modus, maar met beeld op de externe monitor!

Ik vermoed dan ook dat hij na de harde reset toch de 650m heeft gevonden als beeldschermadapter en zo toch beeld heeft kunnen geven.

Daarna natuurlijk in veilige modus de HD4000 weer aangezet en opnieuw gestart.

Loopt weer als een zonnetje :-)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Een eerste optie is om te kijken of je met Windows+P het beeldscherm weer kan starten. Dit doe je door Windows-toets in te houden en vier keer P te drukken, daarna Enter.

Lukt het niet dan heb je een tweede optie. Namelijk blind apparaatbeheer te starten. Dit zou je kunnen doen door:
[list=1]
• Windows+R te doen om Uitvoeren te openen.
mmc devmgmt.msc in te voeren waardoor je in Apparaatbeheer (Device Manager) komt.
• Eén maal TAB te drukken zodat je in de lijst komt.
• Dan een keer naar beneden (bij mij persoonlijk twee keer omdat ik Android Phone er nog boven heb staan)
• Pijltje naar rechts
• Nogmaals één keer naar beneden (alfabetisch gesorteerd, Intel > nVidia)
• Context toets (rechts tussen ALT en CTRL)
• Twee keer pijltje naar beneden
• Enter

Dat zou de boel weer moeten inschakelen. Werkt het niet, gewoon vanaf het begin beginnen en bij stap 5, twee keer naar beneden proberen te drukken...

Een derde optie is te proberen remote desktop aan te zetten als je Windows Professional of hoger draait door het volgende commando via cmd te runnen:
code:
1
reg add "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server" /v fDenyTSConnections /t REG_DWORD /d 0 /f

Mocht je Home Premium (of Home Basic) draaien dan kun je kijken of je de volgende patch kunt uitvoeren om het toch te laten werken. Het zal wat gepiel zijn maar het zou blind moeten lukken. Hiervoor zou ik eerst de zip uitpakken op een USB stick, deze in de computer duwen en weer via cmd of Uitvoeren het boeltje proberen te runnen.

Een allerlaatste optie is de restore functie gebruiken waardoor je alles kwijt bent. Maar zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn :+.

• PRoeske
@Alex,

Zoals ik in de post direct boven je al schreef is het intussen gelukt.

In ieder geval bedankt voor je tips. Windows+P kende ik nog niet.

Grt Pin

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38
Hè, lange post. Dus was nog bezig met typen. Misschien ter referentie voor een volgende gebruiker die dezelfde slimme zet maakt :+.

• PRoeske
Geen probleem.

Ik ga die patch wel installeren. Is er ergens meer documentatie over de functionaliteit en gebruik ervan te vinden? Hoe benader ik bijvoorbeeld de computer of afstand?

Pim

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Remote control is op verschillende manieren mogelijk. Via Windows RDP (zoals hierboven beschreven), via VNC, TeamViewer, en zo heb je nog vele andere opties. Google er maar op, dan krijg je miljoenen hits.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zolang er geen accuut letterlijk levensgevaar is, zijn overdreven schreeuwerige topictitels nergens voor nodig. Je bent niet de enige met een vraag ;) Dus ik vervang HELP in de titel even door het meer relevante OS. :Y)

Welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PRoeske
@F_J_K,

Mijn excuses. Ik ging er vanuit dat een enkele verwijzing met het woord 'Help' wel toegestaan zou zijn.

Bedankt voor de correctie in ieder geval.

Groet,

Pim

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Aanvullend op mijn collega F_J_K wil ik je wel even vragen de regeltjes door te nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen. Je bent hier namelijk niet aan het mailen, dus het groeten is best wel overbodig.
Pagina: 1