Ik heb ooit een collega gehad die deed altijd alsof hij heel druk was....
Zijn functie was telefoniebeheerder.. Hij moest ruim 30 centrales beheren en alle toestellen etc..
Ik zat toen nog met een andere collega op de helpdesk en had ook veel kennis van telefonie.
Zijn functie bestond ook uit een groot gedeelte helpdesk, dus telefoons plaatsen/verplaatsen, groepen wijzigen etc..
Maarja daar had meneer nooit tijd voor, dus deden wij dit als helpdeskers/werkplekbeheerders..
Ook storingen kwamen binnen bij ons, en omdat meneer nooit in de buurt was moesten wij maar schakelen naar KPN..
Om een lang verhaal kort te maken, meneer was de hele dag op pad, bezig met prive zaakjes te regelen.. (was namelijk echt zo'n sjaggeraar die overal handel in zag).
Als het hem uit kwam ging deed hij eens zijn werk..
Verder schoof hij alles naar mij en me collega toe omdat hij zogenaamd druk was..
Enige wat hij goed deed was contract besprekingen.. Zo heeft hij in 1-2 jaar tijd bijna voor 400.000 euro bespaard.. m.a.w. zijn eigen salaris dik terug verdient..
Maar werken ho maar..
Heb het wel eens mee gemaakt dat we een verhuizing moesten doen en hij zou de telefonie voor zijn rekening nemen en ik de werkplekken.
We vertrokken vanuit de hoofdlokatie en de verhuizing was ongeveer 40km naar het westen van ons..
Hij vertrok 5 minuten eerder dan mij, en toen ik daar kwam was hij nergens te bekennen, dus ik bel hem op...
Krijg ik te horen, jaa... ik kom zo, zit nu nog even daar en daar (40km naar het oosten vanuit onze vertrek lokatie)..
Kon ik weer alles alleen doen...
Klagen bij het management heb ik gedaan maar omdat hij zoveel had bespaard qua geld, moesten we hem maar wat ruimte gunnen...
Hij zou het wel verder regelen met hem..
Na 3-4 jaar ben ik weg gegaan en was de situatie nog steeds niet veranderd... Maarja.. zo wil ik me geld ook wel verdienen.... beetje lamballen en prive dingen doen tijdens werktijd..