Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nog een student op zoek naar 'n laptop of ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier nog een student die op zoek is naar een nieuwe laptop.
Ik moet bekennen niet veel kennis te hebben op computer gebied dus alvast excuses mochten sommige vragen voor jullie vanzelfsprekend zijn.
Mijn huidige laptop is pas stuk gegaan omdat een van onze katten het nodig vond haar behoefte er bovenop te doen...

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?

Laptop is zowel voor gebruik op school als thuis, dus voornamelijk office, internetten etc.
Ook zou ik het leuk vinden als ik af en toe wat kon gamen, speel zo nu en dan StartCraft2 dus dat zou wel moeten kunnen.

•Wat mag je laptop gaan kosten?

Ik wil er eigenlijk max. €600/€650 aan uitgeven.
Nu hoorde ik pas dat er over een paar weken weer een BTW actie is bij de mediamarkt dus dan zou een duurder model wellicht in het viezier kunnen komen...

•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

Ik ben wel van plan de laptop regelmatig mee te nemen, voornamelijk naar school maar ook ben ik veel weekenden weg en overnacht ik in hotel waarbij het dus makkelijk is als het geheel wat compact is.
Daarom heb ik ook zelf al gekeken naar een Ultrabook, echter deze vind ik niet in mijn budget met redelijke specificaties.
Las iets over de Dell V131 die wellicht ideaal zou zijn voor me maar helaas uit het assortiment..
Maar ik wil dus liefst wel een wat compacte laptop.
Accuduur lig ik trouwens niet zo van wakker, er is meestal wel stroom in de buurt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Zoals ik al eerder zij heb ik weinig kennis van computers en dus ook van welke merken kwalitatief beter zijn dan andere merken...
Misschien kan ik de vraag beter omdraaien.. zijn er merken die ik beter kan mijden?

Nou een heel verhaal alweer...
Ik hoop dat jullie me wat goede tips kunnen geven.

Gr. Kris

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 20:21
Hallo Kris,

Ik heb even voor je gekeken en het is wat lastig gezien jouw budget. Ik raad je daarom de volgende laptop aan: pricewatch: HP Pavilion dv7 6c20ed
Scherm is prima lijkt mij en de resolutie ook. De processor voldoet zeker aan jouw eisen, echter is de videokaart wat minder. Starcraft 2 kan je hier wel op spelen maar zeker niet op high settings. Bovendien is de laptop misschien wat aan de zware kant, maar ja dat is vanwege het budget.

Hopelijk heb je hier wat aan.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mijn ervaring als student is, is dat een laptop met goede specs en bijv. 15.6 inch scherm erg moeilijk te vinden is voor jouw budget.

Na lang wikken en wegen heb ik toen toch maar een 17 inc laptop genomen. Die 1,5 inch extra, iets van 4cm, maakt vrij weinig uit qua compactheid, maar, je krijgt opeens veel meer waar voor je geld.

Ik heb een Asus R700D gekocht. Mij bevalt ie erg goed. Je kan er redelijk op gamen.
specs:
AMD A-8 4500M
Dualgraphics: HD7640G + HD 7670M 1G
6gb DDR3
Accu van 54WH
Gewicht: 3,2 kg.

In een laptoprugzak is ie prima te tillen.

Asus is een prima merk, stevig voor zijn geld. Op de HBO valt op dat Acer erg gammel voelt. Dell vindt ik ook niet super stevig voelen. Toshiba is meuk.

Persoonlijk zou ik voor een AMD gaan met jouw budget, het is zeldzaam om een i5 of i3 te vinden met een extra GPU erbij. De ingebakken GPU in de core-i series legt het af tegen de APU's van AMD. Wel is de processor van een Intel sneller.

People as things, that’s where it starts.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Merken die je beter kan mijden zijn in ieder geval Packard Bell en Acer.
HP en Dell heb ik zelf (zakelijke series) zéér goede ervaring mee, typ nu bv. op een HP Elitebook 8540W.

En hoe compact wil je je compacte laptop? Is 14" iets.. of kleiner/groter? Of is het gewicht toch belangrijker... vind je de resolutie totaal onbelangrijk bijvoorbeeld? En qua overige specs? HDMI, DP, USB3, Bluetooth, moet er een optische drive aanwezig zijn? etc.

Als je wat meer weet van wat de specs zoals schermgrootte, resolutie, optische drive, een max. gewicht en gewenste aansluitingen moeten zijn... valt er best wel een goed lijstje samen te stellen uit de pricewatch.

[ Voor 120% gewijzigd door GS88 op 16-09-2012 19:59 ]

Rotterdam

• svenerator
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-10 13:18
Deze asus is goedkoop en licht.
pricewatch: Asus X301A-RX079A

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties!

Heb zelf ook niet stilgezeten en me nog wat meer verdiept erin.
Moet zeggen dat naarmate ik me er meer in verdiep het ook interessanter wordt :)
Vroeger ging ik gewoon naar de mediamarkt en kocht ik wat..

De Asus in de post hierboven lijkt me nog wel interessant, maar dan kan ik het gamen op een beetje normale settings wel vergeten denk ik?
Ook hadden ze bij de mediamarkt hier de Samsung Series 5, qua uiterlijk best een mooi ding vind ik.
https://tweakers.net/pric...35u3c-a02nl.html#tab:info

Enkel als ik voor hetzelfde geld een 15'' laptop aanschaf, heb ik dan niet veel meer waar voor m'n geld?
Ik zal de laptop regelmatig meenemen dus 17'' zie ik echt niet zitten, vond de 15'' die ik had eigenlijk al groot zat.
Vrees dus dat ik de 13''/Ultrabook gedachte maar uit m'n hoofd moet zetten en gewoon voor een goede 15'' gaan.

@ Lamadingdong, die HP is eigenlijk wel boven 't budget...
Of hij moet echt zoveel meer bieden als de modellen die iets goedkoper zijn.

Kris

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:19
Zoals al in heel veel studententopics aangehaald, voor jouw budget een Dell Inspiron 15R SE, naar het schijnt een zeer goede laptop (I5, dedicated graphics en Full-HD). Enig nadeel is misschien het wat hoge gewicht, maar dat is voor dit budget toch vaak de standaard (verschillende materialen e.d.)

Prijs die op de link vermeld wordt klopt, maar voor Dell zijn er heel vaak veel kortingscodes en coupons te vinden, moet je even in het shopping-forum zoeken...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat ik eerlijk gezegd jammer vindt van Dell, is het toetsenbord [ik vind het niet lekker typen] en heel stevig voelt het allemaal niet: redelijk wat beweging in het schanier. Dit is dan wel met een wat goedkopere.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Zie Verwijderd in "[NBBG] high-end thin & light / ultrabook augustus 2012".

Er is de afgelopen 2 jaar nog geen moment geweest waarop je slechter een 13" laptop kan kopen dan nu. De samsung is gewoon bagger qua CPU. Dat klinkt misschien sterk uitgedrukt, maar zelfs mijn P8600 uit 2009 is ~30% sneller dan de A6. En de i5-2450M die je in de V131 kon krijgen? Die gaat er nog met het dubbele overheen.

Dat was het slechte nieuws. Nu het goede: voor €599 heb je bij dell de inspiron 15R SE met, tromgeroffel, een 1080p scherm. Maar dat is dan een beetje het einde van het feest in jouw budget. Als de inspiron te zwaar is of iets anders, dan raad ik toch echt aan te wachten. Het aanbod is echt bedroevend slecht.
Pagina: 1