Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke LED TV - LG 47LM670S of Samsung UE46ES6570

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sta op t punt een nieuwe tv te kopen (morgen).

Twijfel tussen de LG 47LM670S en de Samsung UE46ES6570. Nooit fan geweest van LG wel v Samsung maar de LG maat toch wel indruk.

Wat pleit voor de een en de ander:
Samsung
Resultaten testen Samsung led tv's algemeen, hoor en lees vaak dat t de beste zijn.
Dubbele processor en snellere beeldopbouw (kan t moeilijk vergelijken met de LG, weinig cerstand van)
Rustig scherm

LG
Smart remote, wii achtige besturing, werkt top.
Passief 3d (ivm brillen, of zeggen jullie juist nadeel?). Kijkt iig rustig, gebruik 3d overigens toch bijna niet.
Widi, wil 1 op 1 mijn beeld van scherm laptop op tv zien, niet mediabestanden via wifi laden vanaf tv (met alle ondersteuning en codec uitdagingen van dien). Of kan de Samsung dat ook?
het design, erg mooi, vooral die rand, geheel is echt top.
47 inch vs 46 maar maakt me niet heel veel uit

Grootste bezwaar van de LG is dat ik ergens las dat snelle beelden slecht worden weergegevn, maar geen idee of da zo is vergeleken met de samsung. Kan dat niet uit specs halen en geen idee of je dat heel erg merkt. 400mhz is 400mhz maar zat hem in beeldopbouw 1ms vs 2 ms.

Al met al, graag jullie advies zodat ik morgen een goede keus kan maken. Thanks a lot!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Even een paar punten.

De LED televisie waar vandaag de dag mee wordt geadverteerd, is nog steeds LCD. Alleen de techniek om de achtergrond te verlichten is anders geworden.

Beide genoemde modellen hebben een single-core processor, geen dual of dubbele core.

Beide modellen hebben een even snelle beeldopbouw van 100Hz.

400mHz televisies bestaan trouwens niet, net zoals 400Hz televisies niet bestaan. Een LCD televisie gaat tot een maximum van 200Hz en alles daarboven zou ook onzin zijn. Tevens zijn alleen de duurdere en betere modellen LCD 200Hz en zie je dat veel televisies gewoon 100Hz zijn. Dat is niet erg, want 100Hz is ook goed voor een LCD televisie.
Fabrikanten adverteren met LCD televisies van 400Hz en tegenwoordig zelfs met televisies die 2500Hz zouden hebben. Daar hebben ze dan een mooie naam voor zoals Samsung die Clear Motion Rate (CMR) gebruikt en LG die Motion Clearity Index (MCI) gebruikt.
Eigenlijk is het bullshit, want de bovenstaande televisies laten geen 400 beelden zien maar laten er "maar" 100 zien.

Kenners zetten dit ook direct uit of op een lage stand. Het toevoegen van extra beelden (interpolatie) kan namelijk zorgen voor beeldfouten waardoor je blokjes op het beeld kunt zien. Het is een marketingtruc om mensen nieuwe televisies te laten kopen.

Wat heeft jou trouwens tot deze twee televisies gebracht? Heb je al een keuze tussen deze televisies gemaakt of weet je het nog steeds niet?