Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 13:39
Hallo Tweakers,

Ik zit enorm te twijfelen tussen de Samsung Galaxy SII & de Samsung Galaxy Nexus..
De Galaxy Nexus spreekt mij eigenlijk het meest aan, altijd up to date Android versies & een mooi design!
Het enige wat mij tegen houd is de batterijduur, ik hoor overal negatief commentaar op de batterij!
Deze zou nog geen volledige werkdag uithouden?! :(

Aan de andere kant vind ik de Samsung Galaxy SII ook een mooi toestel, en aangezien Android Jelly Bean daar ook op gaat komen vind ik dat ook een leuk toestel! Ook hier hoor ik veel commentaar op de batterij, maar volgensmij schijnt deze wel iets beter te zijn dan de batterij van de Nexus!

Wat raden jullie mij aan, mijn budget is €350,-

Bedankt voor het lezen! ;)

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-11 11:54

jeka

Support your local club.

Ik heb dezelfde vraag....
Volgens mij las ik ergens op Tweakers dat de S2 mits met Jelly bean (waarschijnlijk in November) een beter toestel is.
Maar ik neig persoonlijk meer naar een Nexus omdat deze een beter beeldscherm heeft.

FCG

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Het voordeel van de Nexus toestellen zijn de software updates. Gezien de Nexus S ook nog een update heeft gekregen naar JB acht ik de kans vrij groot dat een eventuele volgende versie ook nog beschikbaar wordt voor de GN. Als je daar dus waarde aan hecht is de keuze snel gemaakt denk ik. Ik verwacht namelijk geen updates meer voor de GSII.

• jeka

jeka

Support your local club.

GSII komt waarschijnlijk in november. En daarna zijn er natuurlijk wel customroms...

FCG

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:06
Ik heb het dan ook over de updates die daarop volgen. Naar alle waarschijnlijkheid is de JB update voor de GSII de laatste terwijl het in de lijn der verwachtingen ligt dat de GN nog wel update krijgt. :)

• jeka

jeka

Support your local club.

Dat zou heel goed kunnen. Ik neig ook meer naar de nexus. Vind ik ook leuker icm met mijn nexus 7. Misschien komt er voor het eind van het jaar wel een nieuw nexus toestel en daalt deze verder in prijs. Daar wacht ik stiekem een beetje op.

FCG

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Nexus heeft toch ook een pentile scherm? Wel iets om je overweging mee te nemen imho.

Verder zijn updates leuk, maar populaire toestellen en custom roms zijn ook bijna een gegeven :) Check hoe gek er nog ontwikkeld wordt voor een toestel als een HTC Desire...

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Custom Roms zijn ook geen garantie. Voor de S2 heb je nu wel JB custom ROMS maar die hebben allemaal nog geen goede Hwcomposer --> geen project butter. Dit zullen ze waarschijnlijk nog wel aan de praat krijgen maar verloopt moeizaam. Dingen als bijv. de HDMI out en de FM radio gaan waarschijnlijk nooit werken wegens closed-source Samsung drivers.
Samsung Galaxy Tab 8.9 zelfde verhaal. Totdat de officiele 10.1 ICS kernel was gereleased hadden alle CM9, CM10 en AOKP ROMS geen werkende camera.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
Als ik het goed heb is naast de updates het belangrijkste verschil dat de Nexus een iets mooier scherm heeft, maar de S2 duidelijk betere foto's maakt. Accu is volgens mij om het even, verdere specs ook.

Het is inderdaad zo dat de custom community grote moeite heeft met JB op de S2. ICS is uiteindelijk wel redelijk gelukt, maar volgens mij ook pas nadat Samsung sources gebruikt werden. Gezien het feit dat zowel ICS als JB echt leuke updates waren zou ik de volgende Android niet willen missen, en die kans lijkt mij groot voor de S2. Al zijn er natuurlijk heel veel S2's in omloop, is hij hardwarematig voorlopig nog steeds erg goed, dus wellicht dat ze het toch doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
ph4ge schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:43:
Als ik het goed heb is naast de updates het belangrijkste verschil dat de Nexus een iets mooier scherm heeft, maar de S2 duidelijk betere foto's maakt. Accu is volgens mij om het even, verdere specs ook.
Dat hangt van je definitie van mooi af. De Nexus is een 1280x720 pentile Amoled scherm, de SII een 800x480 Amoled HD scherm, dus geen pentile, maar RGB ;)

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1338380580.jpeg
Het is inderdaad zo dat de custom community grote moeite heeft met JB op de S2. ICS is uiteindelijk wel redelijk gelukt, maar volgens mij ook pas nadat Samsung sources gebruikt werden. Gezien het feit dat zowel ICS als JB echt leuke updates waren zou ik de volgende Android niet willen missen, en die kans lijkt mij groot voor de S2. Al zijn er natuurlijk heel veel S2's in omloop, is hij hardwarematig voorlopig nog steeds erg goed, dus wellicht dat ze het toch doen.
True, maar dat is een kwestie van tijd, ik heb ook het idee dat er op dit moment niet heel veel energie ingestoken wordt, omdat dat straks achterhaald kan/gaat worden door de JB die samsung uit gaat brengen. Als bij KLP blijkt dat er geen release voor de SII komt, is het wellicht veel interessanter om te devven :)

Natuurlijk blijft het een beetje glazenbol-kijken wat er met KLP gaat gebeuren, maar om heel eerlijk te zijn ben ik er op dit moment niet heel rouwig om dat mijn SII nog geen JB heeft, zeker niet omdat de community al waanzinnig soepele roms neerzet (butter whut? :P ) en google now al geport is naar ICS. En dat terwijl ik JB op mijn TF300 wel al draai ;)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
Henk schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:50:
Dat hangt van je definitie van mooi af. De Nexus is een 1280x720 pentile Amoled scherm, de SII een 800x480 Amoled HD scherm, dus geen pentile, maar RGB ;)

[afbeelding]

True, maar dat is een kwestie van tijd, ik heb ook het idee dat er op dit moment niet heel veel energie ingestoken wordt, omdat dat straks achterhaald kan/gaat worden door de JB die samsung uit gaat brengen. Als bij KLP blijkt dat er geen release voor de SII komt, is het wellicht veel interessanter om te devven :)

Natuurlijk blijft het een beetje glazenbol-kijken wat er met KLP gaat gebeuren, maar om heel eerlijk te zijn ben ik er op dit moment niet heel rouwig om dat mijn SII nog geen JB heeft, zeker niet omdat de community al waanzinnig soepele roms neerzet (butter whut? :P ) en google now al geport is naar ICS. En dat terwijl ik JB op mijn TF300 wel al draai ;)
Ik geloof dat de meeste mensen het scherm van de Nexus mooier vinden. Specs zal allemaal wel :-P. En een aantal onderdelen zijn voor de community gewoon zo goed als onmogelijk begreep ik op xda. Al draait JB op zich al goed nu.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• jeka

jeka

Support your local club.

DUS DE NEXUS!

FCG

Pagina: 1