[CPU koeler] Lichtelijk verbogen koelvinnen

Pagina: 1
Acties:

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb zouist o.a. een nieuwe CPU koeler binnengekregen, de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2. Daarbij zijn op meerdere posities de koelvinnen licht gebogen zodat ze dichter of verder uit elkaar zijn. Het gaat daarbij vooral om de hoeken. Ik heb wat foto's proberen te maken maar het is lastig vast te leggen. Een foto is het redelijk duidelijk te zien volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iqPUp9DePZAFL7sFupezMLkm/medium.jpg

Maar volgens mij is het wel duidelijk wat het is. Met wat zoeken met google onder "bent CPU cooler fins" zie ik dat dit vaker voorkomt en niemand het een probleem vind.

Toch zit het me niet helemaal lekker. Is het makkelijk terug te buigen? Ik wilde het toch even vragen voordat het probeer. Of is een RMA toch beter? Eigenlijk is de vraag eerder komt dit vaak voor? Zo ja, dan heeft een RMA weinig zin uiteraard.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gewoon terugbuigen, kan geen kwaad.
Qua performance ga je het niet echt merken hoor, of het moet wel héél erg zijn.

• Regeneration
  • Niet online
Nee, het is duidelijk niet heel erg. En een RMA doen is uiteraard ook niet leuk, uiteraard.

Toch vind ik het vreemd. Hij zat goed verpakt in een stevig plastic verpakking met zeer weinig bewegingsruimte + een kartonnen doosje + een omdoos. Het doosje is verder niet beschadigd. Toch enigszins bijzonder toch wel, vind ik.

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11 13:18

Axon

Dikke tetten

Dan zou er bij het fabricageproces wel iets mis zijn gegaan...

Verbogen koelvinnen maakt in principe weinig uit. Vooral als het slechts in de hoeken is (zoals bij je foto), waar de fan toch niet doorheen blaast :)

Tetten.

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:42
Gewoon zo laten zitten. Bij terugbuigen heb je altijd kans dat er iets fout gaat, bijv. losraakt van de heatpipes.

Als ik zo kijk naar die deuk zat hij waarschijnlijk in de productieplaat zelf, want je ziet wel dat die fin goed gemonteerd is (links/rechts van de deuk telkens dezelfde afstanden tussen de fins). Natuurlijk gaan ze bij zo'n klein deukje niet een hele plaat weggooien en heeft het imo ook geen zin om hem RMA te doen, want in principe zou het niks uit moeten maken qua prestaties (wat Gravit0n ook al had vermeld).

5700X | RX 6600

• Regeneration
  • Niet online
Iets kleins fout gegaan bij de het fabriceren, dat zou inderdaad een goede verklaring kunnen zijn. Ik zal hem dan niet RMA sturen en ik zie wel of ik wat terugbuig. Bedankt voor jullie reacties. :)

Verwijderd

PCBaas schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:23:
Gewoon zo laten zitten. Bij terugbuigen heb je altijd kans dat er iets fout gaat, bijv. losraakt van de heatpipes.
Zo te zien zijn deze vinnen op de heatpipe geperst, dan kan je buigen te je wilt, echt veel maakt het niet uit. Tenzij je het wellicht zo dol maakt dat de hele vin uitlubbert en geen contact meer maakt met de heatpipe, mar dat gebeurt niet zo snel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 23:46 ]

Pagina: 1