[Windows 2003] DFS werkt alleen op lokale server

Pagina: 1
Acties:

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Al enkele jaren draai ik naar tevredenheid DFS (v5.2) op een Windows 2003 sp2 server. Maar nu de drang naar meer TB's groter is geworden heb ik er een Netgear Stora met 2x2TB naast gezet. En hier lijkt de DFS ellende te beginnen:

Op de Stora staan inmiddels de nodige folders die ik via de DFS beschikbaar wil hebben binnen het netwerk (en de FTP server maar dat terzijde). Ik kan de folder op de Stora prima toevoegen aan de DFS root en deze geeft ook een keurige check dat hij prima zou moeten werken. Op de server checken of de DFS ook echt werkt wijst uit dat het prima werkt...

Maar nu komt het: benader ik de DFS via een andere pc in hetzelfde netwerk dan zie ik in de DFS share wel de map staan die verwijst naar de folder op de Stora, maar als ik erop klik geeft deze de melding 'Location is not available'

tot op heden geprobeerd:
1. diverse folders op diverse plekken op de stora geprobeerd
2. de DFS link via het ip nummer opgezet
3. rechten op de folders op de stora wide-open gezet (dit leek voor 1 map vreemd genoeg deels te werken, ik kon nu via een externe pc wel de DFS map aanklikken, maar die stuurde me dan toch echt naar de inhoud van een andere map op het netwerk...... hoe vreemd :S)
4. rechten op Stora wide open gezet
5. overeenkomende users aangemaakt op stora

helaas allen tot op heden onsuccesvol.

Dus wat ik graag zou willen zijn de folders op de stora benaderen via de DFS van de windows server.

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
kick (is dat nog steeds?)