Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Toch eens tijd voor een nieuwe camera danSkyStreaker schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:55:
En dan dans ik met je mee. In een ballerina-jurk. Met feestneus. En uilenbril.
🠕 This side up
Intentionally left blank
Dat wist ik :3crisp schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:45:
Je krijgt in ieder geval al karma voor je bijdragen
Het jammere aan karma is dat je dat op het forum in elk geval krijgt voor kwantiteit in plaats van voor kwaliteit. Bovendien ontleen je er boven een bepaalde grens geen voordelen meer aan (omdat je alle karmafeatures al hebt) en omdat karma overal vandaan kan komen haal je er voor het forum dus ook geen extra incentive uit om goede posts te maken.crisp schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:45:
Je krijgt in ieder geval al karma voor je bijdragen
Ik stel bij deze voor om de Huiskamer van de +1 knop uit te zonderenOsiris schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:41:
Plus, ik wil weten of m'n plaatjes in 't "Grote Tietentopic" gewaardeerd worden
Ik stel voor om de HK als pilot te gebruikenalex3305 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:53:
[...]
Ik stel bij deze voor om de Huiskamer van de +1 knop uit te zonderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 14-09-2012 22:21 ]
The devil is in the details.
[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 14-09-2012 23:02 . Reden: kleine details aangepast. ]
Hoe is dat 'niet zo verkeerd'? Dan wordt het dus een populariteitswedstrijd, dat lijkt me alleen nog maar fouterSkyStreaker schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:01:
Beoordeling op populariteit is wat mij betreft niet zo verkeerd als ik eerlijk mag zijn. In dat opzicht past het weer precies in de HK.

Dit dus, en mocht er een bepaalde generalisatie over Tweakers bestaan dan is het wel dat ze meestal niet zo goed liggen in populariteitwedstrijdenHahn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:03:
[...]
Hoe is dat 'niet zo verkeerd'? Dan wordt het dus een populariteitswedstrijd, dat lijkt me alleen nog maar fouter
beter gezegd: generally accepted answer. Niet iedereen zal het een punt geven, niet iedereen zal het er mee eens zijn.NMe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:09:
als accepted answer kan markeren
[ Voor 49% gewijzigd door SkyStreaker op 14-09-2012 23:15 ]
Meh, nix mis met een "Like" of "+1"-achtige knop? Kan geen kwaad toch?Hahn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:03:
[...]
Hoe is dat 'niet zo verkeerd'? Dan wordt het dus een populariteitswedstrijd, dat lijkt me alleen nog maar fouter
Accepted answer lijkt me een prima toevoeging en echt behulpzame posts belonen lijkt me prima, maar ik mag hopen dat er op een forum (als deze tenminste) niet snel een negatieve beoordelingsmogelijkheid komt voor forumposts.NMe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:09:
In de HK zou ik het zelf ook niet zinnig vinden maar als deze feature er komt is dat de keuze van de GC-mods. Het zou me in elk geval niet storen. In andere delen van het forum is het echter wél fijn omdat je gepaard met deze feature ook posts als accepted answer kan markeren, en los daarvan scores kan uitdelen voor goeie posts. Overal buiten de HK zou dat in theorie gebaseerd moeten zijn op daadwerkelijke inhoud en StackOverflow bewijst dat dat best goed kan gaan.
Daarom zeg ik ook in de TS het volgende: "Als je nu vaak geen punten krijgt, een moment om na te denken - lijkt mij, een soort leerproces."Hahn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:12:
[...]
Accepted answer lijkt me een prima toevoeging en echt behulpzame posts belonen lijkt me prima, maar ik mag hopen dat er op een forum (als deze tenminste) niet snel een negatieve beoordelingsmogelijkheid komt voor forumposts.
Negatieve punten mogelijkheid en de mens kan zich niet meer bedwingen en sommige mensen nemen dit TE persoonlijk.
Negatief sowieso niet wat mij betreft. Upvoten is prima, downvoten lokt alleen maar ongewenste discussies uit zonder direct voordeel te bieden. De enige posts die downvoted zouden mogen worden zijn posts die moderators verder allang weghalen, dus downvoten heeft sowieso geen praktisch nut.Hahn schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:12:
[...]
Accepted answer lijkt me een prima toevoeging en echt behulpzame posts belonen lijkt me prima, maar ik mag hopen dat er op een forum (als deze tenminste) niet snel een negatieve beoordelingsmogelijkheid komt voor forumposts.
Zoals ik het zie: topics moet je kunnen markeren als vraag/probleem, discussie, etc. In een vraag- of probleem-topic kan de topicstarter iets markeren als accepted answer, maar los daarvan zouden andere gebruikers ook moeten kunnen stemmen op/liken van posts van andere gebruikers (eventueel met een post- of registratielimiet zoals die voor SG geldt om zo misbruik te voorkomen). Daarnaast kun je naast de post onder de naam van de gebruiker laten zien wat zijn status is op basis van de posts in het forum waar die post op dat moment staat, al dan niet met een leuk icoontje. Dit geeft gebruikers een extra stukje incentive om vooral maar leuk mee te posten, helemaal als je ook nog eens karma verbindt aan het ontvangen van goeie scores.
Goed, dat is hoe ik er persoonlijk over denk. Wat de devvers hier al dan niet van meenemen is aan hun.
Verwijderd
Maar StackOverflow is geen discussieplatform, sterker nog, als een discussie teveel offtopic is, wordt dat niet gewaardeerd. Het is hier geen afhaalbalie voor antwoorden op vragen, wat mij betreft. Meestal wordt niet eens de goede vraag gesteld, of wordt in een verkeerde richting gezocht. Ik zou het niet kunnen waarderen als hier ook een puntensysteem wordt ingevoerd. Hoewel het sommige mensen zal motiveren, zal dat lang niet voor iedereen gelden. En ook de kwaliteit van de reacties neemt niet gegarandeerd toe.NMe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:09:
en StackOverflow bewijst dat dat best goed kan gaan.
Ik merk dat namelijk weleens vaker. Dan geef ik een bepaald antwoord, maar omdat de TS lui was om de een of andere reden was mijn toonzetting misschien ook niet al te bevorderlijk. Wat er weer in resulteert dat de TS wel met iemand anders een discussie voert, terwijl mijn post het antwoord al had.
Dan zie ik persoonlijk meer in een upvote. Daar kunnen namelijk nog meer mensen aan participeren.
Ga je hier technisch niet ontzettend mee in de knoei komen op een discussie-platform? Een vraag- of probleem-topic kan beginnen met vraag a en overgaan naar vraag b/c/d.NMe schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:27:
[...]
Zoals ik het zie: topics moet je kunnen markeren als vraag/probleem, discussie, etc. In een vraag- of probleem-topic kan de topicstarter iets markeren als accepted answer, maar los daarvan zouden andere gebruikers ook moeten kunnen stemmen op/liken van posts van andere gebruikers (eventueel met een post- of registratielimiet zoals die voor SG geldt om zo misbruik te voorkomen).
Stel iemand geeft een uitmuntend antwoord op vraag c, hoe wil je dat dan gaan koppelen?
Persoonlijk denk ik dat het best kan werken als je een echt vragen of problemen gedeelte hebt waarbij er echt maar 1 vraag in een topic mag staan, maar dat is imho simpelweg niet hoe GoT opgezet is.
Dat hoeft toch geen probleem te zijn? Juist dan kan een puntensysteem uitkomst bieden omdat je dan tóch nadruk kan leggen op goede adviezen, zelfs als de topicstarter er niks mee wil doen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:19:
[...]
Maar StackOverflow is geen discussieplatform, sterker nog, als een discussie teveel offtopic is, wordt dat niet gewaardeerd. Het is hier geen afhaalbalie voor antwoorden op vragen, wat mij betreft. Meestal wordt niet eens de goede vraag gesteld, of wordt in een verkeerde richting gezocht.
Het zou een tool zijn om een bepaald soort mensen die waarde hecht aan status aan het forum te binden. Dat het de kwaliteit niet per definitie laat toenemen klopt, maar de kwantiteit waarschijnlijk wel. En de kwaliteit van posts zal er sowieso niet van afnemen, dus ik zie er geen kwaad in eigenlijk. Vergeet ook niet hoe veel waarde zo'n systeem potentieel zou kunnen hebben in de search, zeker als je antwoorden als oplossing kan markeren.Ik zou het niet kunnen waarderen als hier ook een puntensysteem wordt ingevoerd. Hoewel het sommige mensen zal motiveren, zal dat lang niet voor iedereen gelden. En ook de kwaliteit van de reacties neemt niet gegarandeerd toe.
Kwestie van moderators de rechten geven om dat aan te kunnen passen.alex3305 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 00:29:
Overigens ben ik ook niet zozeer voor een geaccepteerd-antwoord-knop. Het grote probleem is namelijk dat vooral nieuwe posters vaak naar de meeste onderste post kijken en deze dan als antwoord accepteren. Wat jammer is aangezien iemand daarboven (bij wijze van spreken) al drie dagen eerder het antwoord had gegeven.
Niet? Je hoeft alleen maar te markeren welke reply een antwoord op de vraag is van de topicstarter, want dat is wat je terugvindt via de search? De rest kun je gewoon een hoge score geven.Gomez12 schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 22:27:
[...]
Ga je hier technisch niet ontzettend mee in de knoei komen op een discussie-platform? Een vraag- of probleem-topic kan beginnen met vraag a en overgaan naar vraag b/c/d.
Stel iemand geeft een uitmuntend antwoord op vraag c, hoe wil je dat dan gaan koppelen?
IMO is dat dus niet nodig.Persoonlijk denk ik dat het best kan werken als je een echt vragen of problemen gedeelte hebt waarbij er echt maar 1 vraag in een topic mag staan, maar dat is imho simpelweg niet hoe GoT opgezet is.
Ook in een discussie als deze geldt deze post:SkyStreaker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:09:
Maar goed, denken de devvers dat dit kans heeft of niet?
moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

[ Voor 47% gewijzigd door SkyStreaker op 18-09-2012 16:35 ]
Dat ze de rechten hebben wil niet zeggen dat ze die moeten gebruiken in elk topic. Het zal vanzelf wel loslopen in de meeste topics, en anders volstaat een TR van een user of oplettendheid van de mod in kwestie wel. Even op een linkje klikken maakt mijn dag in elk geval niet zwaarder.alex3305 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:12:
Modjes die rechten geven lijtk me niet handig, NMe. Dan hebben ze straks nog meer werk. Een upvote zou dan denk ik beter werken. De reply met de meeste upvotes kan dan sowieso standaard het 'beste' antwoord zijn.
SkyStreaker schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:34:
Mijn excuses.Ik zou beter moeten weten...
Als er nou een -1 reply-waarderingssysteem was
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.