Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Overklokken] CPU multiplier werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Ralphhh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11 02:19
Goede namiddag!

Wil graag mijn CPU een kleine boost geven maar niks lijkt te werken als ik mijn multiplier omhoog wilt krikken. heb meerdere filmpjes aandachtig gevolgd op youtube maar voor mijn blijkt niks te werken

Wat ik zelf al heb geprobeerd

- De CPU ratio van 34 - 3.40hz naar 40 - 4.0 Ghz start ik opnieuw windows op geeft mijn CPU-Z nog steeds aan dat mijn CPU op 3400 mhz draait
- Windows prestatie index opnieuw uitgevoerd na overklokken geeft nog steeds 3400 mhz aan.
- Via AXTU dat software wat bij mijn moederboord zat wat normaal de bios overruled ook geprobeerd de CPU hoger te zetten maar tevergeefs
- Ik save mijn settings altijd via het bios

mijn specs :
Asrock Z77 Extreme4
Corsair Professional Gold AX750
Intel Core i5 3570K Boxed 3.4 GHZ
GeIL Evo Corsa GOC38GB1866C9DC
Asus GTX680-2GD5
Scythe Mugen 2 Rev. B
Cooler Master CM 690 II Advanced

Hoop dat iemand mijn wegwijs kan maken
mvg
Ralph

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-11 13:12
Korte uitleg:

Je kunt overklokken met de turbo of de cpu-ratio zelf.

Ik heb op moment 4.7GHz met turbo, maar windows zelf laat 3.5GHz zien omdat het de cpu-ratio afleest. Maar in cpu-z heb ik 4.7GHz :>

Probeer met de turbo te overklokken ipv cpu-ratio.

Laat de cpu-ratio op auto.

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
Lekker bezig ralph!!!
ik zou het gene probere wat degene boven mij beschrijft dan knakt hij je speeds pas onder load omhoog alleen weet ik dan niet hoe je dat dan moet instellen met voltage en of je het dan vast insteld enzo

-edit knaagt een ding aan mijn geweten waarom zou het moederbord wel een turbo ratio doen als het een normale cpu radio ook niet doet?

[ Voor 23% gewijzigd door maks11223344 op 14-09-2012 18:04 ]

• Ralphhh
Ondanks de turbo wat ik zeker ga proberen hoor ik toch gewoon mijn multiplier omhoog te zetten ? Lijkt wel of iets het blokkeert o.i.d

• Ralphhh
Heb geprobeerd om nogmaals te proberen om mijn CPU ratio te changen run daarna Prime95 maar blijft nog steeds op 3400 mhz , Hoop dat iemand het zelfde probleem heeft opgelost.

• Ralphhh
Ok volgens mij is het een en ander gelukt.

heb dit totaal gevolgd
http://nl.hardware.info/r...op-ivy-bridge-overklokken

Daarmee heb ik alle Power saving rotzooi mee uitgezet en de multiplier met software verhoogd heb elke keer na 1 keer de multiplier naar bij van 36 naar 37x gewoon linx + prime tests gedaan en kom met 4ghz lang niet bij de 60 graden. Nu is alleen het volgende probleem mijn CPU-Z zegt nog steeds dat ik maar 3400 MHZ heb. Maar mijn bios zegt dat mijn proccessor speed ligt op 4000 mhz

- Heb al CPU C3 State Support op Disabled
- Enhanced Halt State (C1E) op Disabled
- Intel SpeedStep Technology op Disabled
- Package C State Support op Disabled
Pagina: 1