Power Mac G5 herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Tijdens een zoektocht naar een G5 heb ik eindelijk deze machine werkend gekregen. Er ontbrak een videokaart en deze heb ik van een medetweaker kunnen overnemen. Nu het systeem werkt en doorstart zag ik dat er nog een bestaande installatie aanwezig was van een ander. Nu wil ik deze toch graag verwijderen en Leopard even opnieuw installeren. Vroeger had ik de CD hiervan nog maar die heb ik niet terug kunnen vinden dus heb ik maar een bootable installatie gemaakt met een handleiding, maar dit werkt niet.

Het probleem is dat deze niet wordt gezien zodra ik de G5 aan doet en alt ingedrukt houd. Dan zie ik alleen de schijf waar nu al OS X op staat. En dan start die door naar OS X en als ik daar op de USB installatie uitvoert geeft die een scherm aan als je verder wilt klik hier en dan wordt er een herstart plaatsgevonden, maar dan gebeurt er helemaal niks.

Heeft iemand misschien een tip hoe ik dit wel werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41
Image even op dvd zetten?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Vergeten erbij te melden dat dit niet kan aangezien ik geen DL brander heb en het bestand 7.2 GB is.

Edit:
Ben nu met een oude HDD de image van OS X daarop aan het zetten en hopelijk kan ik deze wel booten met het inhouden van alt tijdens het opstarten!

Edit2:
Heeft niks geholpen, helaas :|

[ Voor 50% gewijzigd door s1ck op 14-09-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

wat ik altijd doe met leopard installaties is vrij eenvoudig, je hebt er alleen een andere mac of hackintosh voor nodig.

1. formatteer de hdd van de g5 als HFS+ schijf met 2 partities, de ene ±8GB groot, de andere de rest van de schijf. Zet met disk utility de .DMG van leopard terug naar de 8GB schijf. als je dan vanaf de schijf boot in je g5 kan je leopard installeren op de grotere partitie. na afloop even met disk utility die installatiepartitie verwijderen zodat hij daar niet meer vanaf boot en alles werkt weer prima :)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

s1ck schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:43:
Vergeten erbij te melden dat dit niet kan aangezien ik geen DL brander heb en het bestand 7.2 GB is.

Edit:
Ben nu met een oude HDD de image van OS X daarop aan het zetten en hopelijk kan ik deze wel booten met het inhouden van alt tijdens het opstarten!

Edit2:
Heeft niks geholpen, helaas :|
Hoe is de HDD gepartitioneerd? PowerPC Macs kunnen niet opstarten van MBR (Master Boot Record) en GPT (GUID Partition Map) gepartitioneerde drives, enkel van APM (Apple Partition Map) gepartitioneerde drives.

Waarmee heb je de Leopard image naar de HDD gerestored?

Launching containers into space

• iSupreme
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-08-2022
dragon4ce schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:06:
wat ik altijd doe met leopard installaties is vrij eenvoudig, je hebt er alleen een andere mac of hackintosh voor nodig.

1. formatteer de hdd van de g5 als HFS+ schijf met 2 partities, de ene ±8GB groot, de andere de rest van de schijf. Zet met disk utility de .DMG van leopard terug naar de 8GB schijf. als je dan vanaf de schijf boot in je g5 kan je leopard installeren op de grotere partitie. na afloop even met disk utility die installatiepartitie verwijderen zodat hij daar niet meer vanaf boot en alles werkt weer prima :)
Dit.
Pagina: 1