Ik heb sinds een tijdje een nieuwe PC met Windows 7... van mijn oude PC (XP) de extra harddisk (minder dan een jaar oud) overgezet in de nieuwe... in het begin geen problemen, alhoewel de toegang tot de extra harddisk wat traag leek... tot op een gegeven moment mijn PC ineens niet meer aan wilde... extra harddisk losgekoppeld en de extra harddisk bleek het probleem... harddisk vervangen en de oude harddisk aan een externe behuizing gehangen en via USB gekoppeld aan een laptop...
eerst geprobeerd met Acronis een backup te maken van de oude HD om via die weg de nodige files terug te kunnen krijgen... helaas... Acronis ging tot 7 procent en stopte na een week uit zichzelf met backuppen...
Toen SpinRite aangezet... SpinRite is keihard aan het werk
, maar is nu 407 uur bezig en heeft pas 1.67% geprocessed.... en alles wat hij geprocessed heeft staat op "processed" en niet op "recovered/unrecovered/defective".. m.a.w. in de eerste 1.67% lijken geen beschadigde sectoren te zitten...
Er lijkt dus geen beschadiging te zijn in de eerste 1.67%, maar toch gaat alles supertraag... Op een of andere manier doet dat bij mij het vermoeden rijzen dat de harde schijf zelf misschien wel niet beschadigd is, maar misschien wel de leeskop of een ander onderdeel van de schijf.
Mijn vragen zijn nu:
- is mijn gedachte gang mogelijk? en zo ja, enig idee hoe dit op te lossen?
- begrijp ik de blokjes die spinrite weergeeft wel goed, of zijn er misschien toch beschadigingen?
- kan er nog een andere reden zijn waarom spinrite er zo ontzettend lang over doet?
even ter aanvulling:
na mijn laatste backup van de harde schijf heb ik nog een aantal bestanden die redelijk lastig na te maken zijn op de harde schijf staan... deze wil ik graag terug hebben... het is geen ramp als het niet lukt, maar het is ook een beetje de "sport" om het toch voor elkaar te krijgen
eerst geprobeerd met Acronis een backup te maken van de oude HD om via die weg de nodige files terug te kunnen krijgen... helaas... Acronis ging tot 7 procent en stopte na een week uit zichzelf met backuppen...
Toen SpinRite aangezet... SpinRite is keihard aan het werk
Er lijkt dus geen beschadiging te zijn in de eerste 1.67%, maar toch gaat alles supertraag... Op een of andere manier doet dat bij mij het vermoeden rijzen dat de harde schijf zelf misschien wel niet beschadigd is, maar misschien wel de leeskop of een ander onderdeel van de schijf.
Mijn vragen zijn nu:
- is mijn gedachte gang mogelijk? en zo ja, enig idee hoe dit op te lossen?
- begrijp ik de blokjes die spinrite weergeeft wel goed, of zijn er misschien toch beschadigingen?
- kan er nog een andere reden zijn waarom spinrite er zo ontzettend lang over doet?
even ter aanvulling:
na mijn laatste backup van de harde schijf heb ik nog een aantal bestanden die redelijk lastig na te maken zijn op de harde schijf staan... deze wil ik graag terug hebben... het is geen ramp als het niet lukt, maar het is ook een beetje de "sport" om het toch voor elkaar te krijgen