Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste mensen,

Ik ben opzoek naar enkele stage-opdrachten die ik kan aanbieden aan stagiaires waarin o.a. de volgende items verwerkt zouden kunnen zijn:

1) Fictiefproject/case;
a. Onderneming verzinnen (organisatie/ branche/ personeelstructuur etc..)
b. Probleemstelling opstellen (waar is behoefte naar? Probleem?)

2) Huidige netwerk/ structuur in kaart brengen van deze organisatie;
a. Schema
b. Productoverzichten
c. Etc..

3) Informatie inwinnen;
a. Wat kunnen we aanbieden/ veranderen?
b. Documentatie inwinnen/ (internet? Bij collega’s?)

Heeft iemand hier nog leuke voorbeelden van? Het moet ongeveer gelijk zijn aan een MBO4 opleiding.

Alvast hartelijk bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:10
Waarom wil je fictieve stageopdrachten verzinnen? Volgens mij is dat namelijk niet helemaal de bedoeling van een stage. Of zit ik er dan naast?

Daarnaast lijkt het mij niet geheel duidelijk wat voor stagiairs je nu precies hebt. In wat voor richting moet er dan gedacht worden? Netwerkbeheer, economie of administratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Begrijp ik het goed als jij als stagementor moet gaan functioneren op je bedrijf, maar je geen idee hebt waar je die koters mee bezig zult moeten houden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Het is sowieso wel leuk voor een stagiair als die ergens aan mee kan helpen dat niet volledig zinloos is. Je huidige organisatie/netwerk in kaart brengen is iets dat hopelijk al lang is gedaan en bestaat en is niet iets dat je door een stagiair wil laten doen. Het is voor de motivatie van een stagiair prettig als deze iets constructiefs doet. Het gaat immers om praktijkervaring in het echte veld en niet om een fictief project.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 16:53
MBO4'ers moet je geen hoger-managementklussen in de schoenen schuiven. De vereiste versimpeling om het uitvoerbaar te maken leidt tot zouteloze projectjes.

Als je iets lager mikt kun je op zoek gaan naar klussen die prettig zijn voor het personeel ipv voor het management. Bijvoorbeeld een enquete houden onder het personeel over waar die denken dat er verspilling plaatsvindt.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Verwijderd

Zit zelf nu in een niveau 4 netwerkbeheer stage en ik word betrokken bij lopen projecten en dit ervaar ik als zeer prettig, Je hebt het idee dat je gewoon een werknemer bent en dat vind ik ook bij een niveau 4 stageplek horen. Je kan bijvoorbeeld wat delen van een project uit handen geven en door de stagiair laten uitvoeren. Probeer in kaart te brengen wat die kan en geven aan de hand daarvan de dagelijkse werkzaamheden.
Pagina: 1