Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11 11:18
Beste mede-Tweakers,

Vandaag is door een domme fout (en natuurlijk speling van het lot) mijn geliefde Ramos W17Pro (16gb) gesneuveld. Althans, deels. Mijn zware fietsslot is tijdens het fietsen in een ander compartiment van mijn tas gekomen waar ook de de tablet zich bevond en nu zit er een barst in het scherm. Beeld geeft hij nog wel en hij is verder nog volledig werkende. Het probleem zit hem in de werking van het touch panel. Hij doet het nu niet, maar als ik een bepaalde druk uitoefen op de barst kan ik simpele dingen wel aanklikken (hij geeft echter wel aan dat er nog een paar drukpunten aanwezig zijn omdat hij flipt, dus is het nauwelijks functioneel).

Mijn vraag: is het reëel om dit te herstellen? Ik ben wel technisch aangelegd en zie het als een uitdaging. Of kan ik beter de gehele tablet vervangen (hij kostte 100 euro)?

Ik zou hem graag over een week al weer willen gebruiken, aangezien ik dan tentamens heb en hier graag op leer.

DesertRose

EDIT:
Ik ben er achter gekomen dat slechts één deel (onder de breuk zo als op de foto) werkende is. Het bovenste deel heeft problemen waardoor het andere deel bijna onbestuurbaar wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door DesertRose op 14-09-2012 17:07 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je al gezocht naar vervangende schermen, wat deze kosten, en of je deze zelf kan fixen?

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-11 11:18
Ik heb nogal moeite met het vinden van informatie over het scherm en ben ook een leek hierin. Ik neem aan dat het om een nogal specifiek scherm gaat?
Is er verder een verschil tussen het beeldscherm en het touch panel? Of is dat volledig geïntegreerd? Aangezien het beeld gewoon goed is zonder gekke pixeldefecten.
Bedankt voor de snelle response!