Van 2 netwerken 1 maken

Pagina: 1
Acties:

• pj.scholten
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:41
Op mijn tv kan ik de mappen music, photo, video van mijn Synology DiskStation terug vinden.

Deze mappen wil ik ook graag terug bij iemand anders thuis.

Is het mogelijk dat ik de mappen van mijn Synology, die ik op mijn tv zie, dat ik die ook zichtbaar maak op een ander netwerk en dan ook op hun tv ?

Ik hoop dat ik duidelijk ben met de vraag.

Paul

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je titel klopt niet, want je verbind enkel twee netwerken met elkaar.
Als je er 1 netwerk van zou maken, zou dat middels een VPN geschieden.

Je Synology moet van buitenaf bereikbaar kunnen zijn, echter zul je hem een vast IP adres toe moeten wijzen incl. een portforward in je router naar dat specifieke adres. Je NAS in een DMZ plaatsen kan ook.

Maar ik merk al dat je deze niet hebt gebruikt, er is namelijk tonnen aan informatie hierover te vinden.

• pj.scholten
Mijn Synology DiskStation is van buitenaf te bereiken.
De NAS heb ik een vast IP gegeven en deze poorten geforward in mijn router.

Het klopt dat ik Google niet goed doorzogd heb en dat heeft te maken dat mijn netwerkkennis matig is.
Ik heb gelezen over een VPN Netwerk alleen weet ik dan niet of ik de mappen (want daar gaat het om) dan te zien krijg op zijn tv.

Paul

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Neem deze nog eens door en post dan even opnieuw. Er ontbreken belangrijke gegevens, en je bent inmiddels vaak zat gewezen op gebrekkige startposts in je andere threads.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• pj.scholten
Dank u en je heb gelijk.

Fijne dag