Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Community repareert deadlinks

Pagina: 1
Acties:

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Naar aanleiding van een artikel vandaag (nieuws: Hitachi kondigt met helium gevulde hdd's aan) kwam ik uit bij een artikel uit 2007 (nieuws: Google: hoge temperatuur geen oorzaak van harddiskfouten) met daarin een dode link (http://labs.google.com/papers/disk_failures.pdf) die tegenwoordig had moeten zijn: http://static.googleuserc...archive/disk_failures.pdf

Kan niet een leuke optie gebouwd worden dat aangezien ik die toch al opgezocht had ik die als alternatieve link had kunnen plaatsen bij het originele artikel? Het was zomaar een hersenspinsel, maar het is in het afgelopen jaar mij misschien bijna 10 keer voorgekomen dat ik die alternatieve link (gelukkig) gevonden had, en ik graag eventuele mede-"historici" zou helpen.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Leuk, dat wel, maar je kunt net zo goed even een topicje aanmaken in Geachte Redactie. Als ze het nodig achten, dan zullen ze het repareren. Ook opgelost. Scheelt ons weer wat denk- en devwerk ;)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit heeft wat technische haken en ogen. Ons CMS is niet ingericht om enkel url's aan te passen, maar dat is waarschijnlijk nog wel overkomelijk.
Een groter probleem is; hoe kunnen wij de nieuwe link vertrouwen? Wat als iemand het domweg wil gebruiken om een link naar zijn eigen site te introduceren, malware wil linken of de originele content via een advertentie-tussenstap aanbiedt? Er zal dus een stuk controle op moeten komen.

Kortom, zie Misha :)

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Topicstarter
Ja, hij is ondertussen beland in G.R. , leek me ook al wat lastig te implementeren met precies die gedachten. Nu is het wachten op de stormloop van dat topic :+

(voor de duidelijkheid, dit topic)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB